Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Liisa Hentilä ja Jesse sjölund
Älypuhelimen kauppa Liisa Hentilä ja Jesse sjölund
2
Lähtötilanne Kuluttaja N osti C –nimisestä liikkeestä luottosopimuksella Nokian puhelimen, jolle Nokia myönsi kahden vuoden takuun N oli maksanut 470 euron laitteesta 220 euroa Netinkäyttö puhelimella ei kuitenkaan toiminut, vikaa ei pystytty korjaamaan lukuisista yrityksistä huolimatta ja puhelin vaihdettiin toiseen 11 kuukauden kuluttua ostohetkestä N vaatii kaupan purkua, koska uuden puhelimen näyttö on pienempi ja puhelin arvo on myös sata euroa vähemmän
3
Vastaus ja ratkaisu C ei ole mielestään vastuussa, koska Nokia on vaihtanut puhelimen Nokian mukaan laite vaihdettiin teknisesti vastaavaan malliin, koska alkuperäistä ei ollut saatavilla Lautakunnan mukaan tapauksessa oli riidatonta se, että N:nnän ostamassa laitteessa oli kuluttajansuojalain mukainen virhe Nopeasti kehittyvien tuoteryhmien kohdalla voi olla perusteltua, että kuluttaja tyytyy virheen oikaisuna korvaavaan tuotteeseen, joka ei täysin vastaa ostettua tuotetta N:lle luovutettu uusi puhelin on näyttöruudun koon osalta poikennut siinä määrin hänen ostamastaan puhelimesta, ettei N ole ollut velvollinen ottamaan sitä vastaan Kuluttajariitalautakunta suosittelee, että C ja Nokia Oyj yhteisvastuullisesti purkavat matkapuhelimen kaupan ja palauttavat N:lle sen osan kauppahinnasta, jonka tämä on jo maksanut
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.