ITK-päivien work shop purkua Marjaana Kareinen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Titta Koski, Oulun yliopisto Marjut Andersson, Tampereen teknillinen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Alussa kaikki oli pientä • Oli vain 1 tiedekunta • Vain pari käyttäjää • Keskitettyä toimintaa • Ei huolia 
Advertisements

OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
YLEISOHJEISTUS Saamelaisalueen koulutuskeskus 2012 © SAKK (OK)
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Kimmo Berg Optimointiopin seminaari - Kevät 2005 / 1 Sähköinen kaupankäynti Kimmo Berg.
Tietoturva, 2 ov
Erilaiset oppimisympäristöt ja –menetelmät oppimisen tukena
AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN VASTUUOPETTAJIEN TAPAAMINEN ANNELI AIROLA ESR AHOT-KATSAUS.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Malli? Tampereen Aikuiskoulutuskeskus1 KYSYMYKSIÄ: 5 kuukauden kokeilu pedagogiikka: sosiaalinen web, oppimisympäristöajattelu Verkkovälineiden.
Promentor ammattikorkeakouluissa AHOT Tampere Juha Telkkinen, Promentor Solutions Oy Sinikka Marila, Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu.
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
© Silander 05 Oppimisaihion suunnittelutyökalu lähtien OPSin tavoitteista.
Tenttiakvaario - uhka vai mahdollisuus?
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
- tilannekatsaus ohjausryhmälle Totti Tuhkanen.
Tenttiakvaario.
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Sähköinen tenttipalvelu Tenttis – ominaisuudet ja toiminnot
Pilvipalvelun käyttö opiskelun tukena case: Petri Lounaskorpi
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Sähköinen ylioppilaskoe, Digabi-verkko ja Abitti- koejärjestelmä Digivirtaa lukiokoulutukseen Virtapiikki-koulutus Imatra
EXAM-pilottikäytön kokemuksia TTY:llä Marjut Anderson.
Kokemuksia viestintä- ja vuorovaikutustaitojen kehittymisen mittaamisesta insinööriopiskelijoiden projekteissa Leena Ruokanen.
Pedagogisesti tarkoituksenmukaisia oppimis- ja opetusratkaisuja Pori Marjut Anderson ja Pasi Häkkinen.
EXAM Perehdytys Marjut Anderson Sisältö EXAM-kehitys CSC:n testiasennukset Konsortion ja kehityksen työkalut Virheraportointi ja parannusehdotukset.
Exam –eTentti Jyväskylän yliopistossa IT-palvelut Hannele Rajaniemi.
Johtamisen perusteet Verkkokurssi Aalto-yliopisto Avoin yliopisto A21A op Kevät 2016 Juhani Kauhanen Copyright Juhani Kauhanen.
Kehittyvä kypsyysnäyte -seminaari Ryhmäkeskustelu Kypsyysnäytteen tekstilaji Puheenjohtaja: Toini Rahtu (HY) Sihteeri: Anne Mäntynen (HY)
TN Suullinen viestintä = puhetaito ► Retoriikka (jo Aristoteles aikanaan) ► Maailman vanhin oppiaine?  Taito, jota on tarvittu aina ► Ihmisen.
Tervetuloa kurssille Suomi 3A! Sanna Rämö
Aikaa erilaisille oppijoille – Miten mahdollistaa joustavat opintopolut Katariina Alha W5W, Oulun yliopisto.
Oulun yliopisto Turun yliopisto Lapin yliopisto Aalto-yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto
EXAMin matematiikkaryhmän välituloksia Verkkoja kokemassa Marjaana Kareinen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Marjaana Kareinen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
Konstruktivismi Tekijä Bogi
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
Sähköiset yo-kirjotukset
Kotitalouden kurssit lukiossa
Kypsäripohdintaa EXAM-kehityksessä
Akvaariorakkautta: ruudun takaa tenttini löysin
Miten Learning cafén ideaa voisi hyödyntää työpaikalla / työpajalla?
OsaOppi IV– Osaamisen osoittaminen digitaalisilla osaamismerkeillä
PBL Ongelmaperustainen oppiminen
TY & ÅA sähköisen tenttimisen yhteiskäyttö:
EXAM budjetti ja kohdennus
Yliopistojen JOO-sopimusta tukeva palvelu
Uusi opetussuunnitelma 2016
Maantieteen preppaus.
EXAM yhteiskäyttöisyyden pilotointi Siirtotentti - tentin suorittaminen toisessa organisaatiossa Marjut Anderson, CSC
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
PowerPoint-esitys korkeakoulujen opiskelijavalinnoista 2020-
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
ON PAREMPI NIMI KUIN ASIAKASOSALLISUUS
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
Yhteissuunnittelu Tarja Tiainen
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Powerpoint-esitelmä Valitse omaan alaasi liittyvä aihe ja valmistele esitelmä Powerpointilla.
KAnsalainen AMMATTILAINEN Pystyn itse Kyvykkäille käyttäjille
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
EXAm sähköinen osaamisen arviointi -ajankohtaista
EXAM-SÄHKÖInEN osaamisen ARVIOINnin järjestelmä
Esityksen transkriptio:

ITK-päivien work shop purkua Marjaana Kareinen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Titta Koski, Oulun yliopisto Marjut Andersson, Tampereen teknillinen yliopisto Sanna Sintonen, Tampereen ammattikorkeakoulu

Work shop Kuusi teemaa, learning cafe, tulevaisuus ilman rajoitteita Miten osaamista osoitetaan sähköisessä tentissä? Millainen on hyvä sähköinen tentti? Mitä voi tenttiä sähköisesti? Miten käyttää Examia sähköiseen arviointiin? Miten kansallinen Exam palvelee yhteiskäytössä? Miksi tenttiä sähköisesti?

Miten osaamista osoitetaan sähköisessä tentissä? Viestintätilanne on autenttinen Vastaus voi olla esim. ohjelma (ohjelmoinnin tentti) Suullinen vastausmahdollisuus -> tilavaatimus Ryhmätyötaidot arvioinnin kohteena Ryhmäkeskustelut Kirjallisuustuotos, kaavio, kuvio Soveltaminen (ainesidonnainen) Lähteiden hyödyntäminen Yksilölliset tavat suorittaa opintokokonaisuuksia

Millainen on hyvä sähköinen tentti? Ympäristön esteettömyys Erilaisten oppijoiden huomioiminen esim. vastaaminen äänitiedostolla Erilaisten ohjelmistojen käyttäminen tentissä Intuitiivinen, ohjaa käyttäjää Selkeä, luotettava, monipuolinen Vaihtoehtoisia suoritusaikoja Ei sidottu määrättyyn paikkaan Opiskelija saa palautteen Voi näyttää erilaisia taitoja (ääni, puhe, liike, teksti) Testaa osaamista (tavoitteet -> oppiminen -> osaaminen) Tentit helppo monistaa, muokata ja varioida Kysymysten pisteytys, arvostelun perusteet nähtävillä (myös opiskelijalle)

Mitä voi tenttiä sähköisesti? Voiko tenttiä matemaattisia tehtäviä? Kaavakokeet? Kirjatenttejä Kypsyysnäytteitä Näyttökokeet Kaikenlaisia laidasta laitaan Eri ohjelmien käyttö (Word, PowerPoint, Exel) Viestintätaitoja Äänimateriaalitentit Luentotentti Ohjelmointitaidot Materiaalitentit Suulliset vastaukset

Miten käyttää Examia sähköiseen arviointiin? Alkutesti / lähtötasotesti Viikkotehtävät Halutaan: oppimispäiväkirjan täydentäminen koko ajan (arviointi näkyvissä) - etäyhteys

Miten kansallinen Exam palvelee yhteiskäytössä? Verkosto-opintojen suorittaminen omassa korkeakoulussa Tenttiminen ei sidottu omaan korkeakouluun Kansallisesti yhteiset tentit CC-lisensoidut tentit? – kysymykset Pätevyyden osoittaminen (hygieniapassi) Ahotointiprosessi /näyttökoe (hyväksiluentaa luotettavampi)

Miksi tenttiä sähköisesti? Joustavuus Sähköinen arkistointi vastauksine Helppo antaa palautetta opiskelijalle Ei käsialaongelmaa, totuttu käyttämään tietojärjestelmiä Ei matkustamista, matkakulut Vastausten jäsentely helpompaa Tentit tallessa ja oikealla tentaattorilla Nykyaikainen tapa viestiä Pystyy testaamaan taitoja (ohjelmointi, viestintä) Vähentää virkailijatyötä, vähentää hallintoa Prosessin luotettavuus, mahd. vilpin väheneminen