YHTEISKUNTAOPPIA MEDIA. MEDIAN HISTORIAA  Sanomalehdet syntyivät  1600-luvulla  Radiolähetykset alkoivat  1907  Televisiolähetykset alkoivat  1920-luvulla.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sanomalehdistön historia Poliittisen lehdistön aikakausi.
Advertisements

Historia Yhteiskuntaoppi Perusopetuksen yleisten tavoitteiden ja tuntijaon uudistustyöryhmän kokous Kristina Kaihari-Salminen Opetushallitus.
Lasten oikeudet. Lapsen oikeuksien sopimus Maailman laajin ihmisoikeussopimus Hyväksyttiin 1989, Suomessa voimaan maata hyväksynyt, vain Yhdysvallat.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
LIIKEKILPAILUN SÄÄNTELY KILPAILU- MENETTELY KILPAILUN- RAJOITUKSET YRITYS- KAUPPOJEN VALVONTA AINEET- TOMAT OIKEUDET JULKISET HANKINNAT.
Youth Against Drugs & Internet. Sisältää päihdetietoa YAD:n verkkokaupan Yhteystietoja SIVUT UUDISTUVAT VUODEN 2011 AIKANA.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
EUROOPPALAISUUS JA EUROOPAN UNIONI Suomi EU:ssa. SUOMI – MALLIOPPILAS VAI KOVIS? Suomea verrattu EU:ssa luokan mallioppilaaseen Suomea verrattu EU:ssa.
Lääkekasvatus -ohje apteekeille Katri Hämeen-Anttila, FaT dosentti, kehittämispäällikkö Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
OIKEUDENMUKAISUUS Luku 15 – Ydinsisältö. Oikeudenmukaisuus tärkeä yhteiskuntaetiikan ja uskontojen käsite oikeudenmukaisuuden vaatimusten periaatteet:
10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja III Vaikuttamisen kanavat.
Väkivaltatyö Etelä-Pohjanmaalla 1) Väestötaso 2) Ammattilaiset 3) Päättäjät Kehittämissuunnittelija Veli-Matti Saarinen.
Modernismi ja populaarikulttuuri s Modernismi 1920-luvulla 1920-lukua kutsutaan modernismin vuosikymmeneksi: kaupungit kasvoivat, autot ja lentokoneet.
TERVEYSKASVATUS * Valistus * Opetus * Neuvonta >< ei tavoita kaikkia >< opetus ei laadukasta, monipuolista, innostavaa >< kaikki eivät pääse terveysneuvontaan.
KUVIEN KESKELLÄ MEDIASTA JA VAIKUTTAVISTA KUVISTA.
Monipuolista tietoa nuoren elämään liittyvistä asioista yhdestä paikasta asuminen, opiskelu, työ, terveys, miten maailmalle, vapaa-aika ja niin edelleen.
YSI-JAOSTON TAVOITTEET JA TOIMINTA V TOIMINNAN ARVIOINTI 10. 2
Ihminen ja maailma Teksti: Ortoboxi.fi ja Stefan Holm: Kirkon jäsenenä – Oppikirja 9. luokalle, kpl 5 Kuvat:
3D-MALLINNUS Jouni Karsikas D-MALLINNUS Jouni Karsikas 2016.
Lainvalmistelua taustoittava kokous, STM
Eurooppalaisuus ja Euroopan unioni
Mitä etuja on Mobiilimaksulla?
oikeudenmukainen yhteiskunta
Miten opettaa kielen tuoman vallan merkitystä koulussa
SOTE-järj. HE 324/2014 vp - Asiakaslaki (812/2000; 4 §) - Potilaslaki
Ihminen ympäristön ja yhteiskuntien muutoksessa Hi1
RADIO ja televisio suomessa
Islamin synty ja Koraani
Nuorten äänestysaikeet eduskuntavaaleissa 2015 Kyselytutkimus
Venäjän uskonto.
Tiibet ja kiina.
Median aikajana some TV v.1934 Älypuhelin (1993)
Median aikajana TV v. 1. radio-lähetys some älypuhelin
Finský intensivní Titta Hänninen.
1 Yksilö yhteiskunnassa s
SUUREET JA MITTAAMINEN
Relativismi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Median ja mainonnan etiikka
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana / kevät 2017
Uudistuva ase- ja ampumarata- lainsäädäntö
Julkisen sanan neuvosto:
Tuulivoima.
Otsikkosyöte RSS ja blogit
Euroopan unioni.
Median aikajana TV v.1926 some
Median aikajana TV v.1926 Mitä, missä, milloin maailmalla?
ARJA VIROLAINEN Ruut Ruokonen 2013
Alueellinen yhteistyö hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä
LAPIN Maakunta-akatemia
Anna Johansson, Aalto-yliopisto & Laura Karppinen, Helsingin yliopisto
Terveiset Yö-ryhmästä
Päätösten lapsivaikutusten arviointi
Tule mukaan muuttamaan Suomea!
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Median aikajana älypuhelin TV v. some Mitä, missä, milloin maailmalla?
Markku Kokkonen Kuulemistilaisuus
Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
Liikenne ja viestintä digitaalisessa Suomessa 2020
Koulutusiltapäivä lk. 7-9 opettajille
Viestintäsuunnitelma
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
MARKKINOINTISÄÄNNÖKSET JA HYVÄ LIIKETAPA
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
Pelastustoimen ajankohtaispäivät
VALISTUS.
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana /
Ideamuotoilun palautekyselyn tulokset
FATCA- ja CRS/DAC2-velvoitteiden valvonta
Median aikajana TV v some Ensimmäinen älypuhelin 1993 IBM
Esityksen transkriptio:

YHTEISKUNTAOPPIA MEDIA

MEDIAN HISTORIAA  Sanomalehdet syntyivät  1600-luvulla  Radiolähetykset alkoivat  1907  Televisiolähetykset alkoivat  1920-luvulla  Internet tuli helppokäyttöiseksi 

SUOMESSA  Sanomalehtiä alkoi ilmestyä 1771  Tidningar utgifne af et Sällskap i Åbo  Yleisradion lähetykset alkoivat luvulla  Tv-lähetykset alkoivat 1950-luvulla

MEDIAN TEHTÄVÄT?  Tiedonvälitys  Viihdyttäminen  Yhteiskunnallinen vaikuttaminen

PUOLUEETTOMUUS?  Sitoutumattomat lehdet eivät virallisesti edusta mitään poliittista linjaa.  Sananvapaus  Rajoituksia: rotuvihaan tai väkivaltaan kiihottaminen, kova pornografia  Monissa maissa valtio kontrolloi mediaa  Media näyttää vain yhden puolen todellisuudesta  Esim: Kuka on ”hyvä” poliitikko?

Sananvapaus (Perustuslaki 12 §)  Jokaisella on sananvapaus.  Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä.  Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla.  Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.