Tesoman hyvinvointikeskus  Hyvinvointikeskuksen kehittämistyö kytkeytyy Tampereen kaupungin palvelumallityön uudistamiseen ja sen osalta 18.5.15 tehtyihin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Huumehoidon palvelujen hankinta Hankinnan volyymitietoja Hankinnan tavoiteltu arvo 2,5 m€/vuodessa Kilpailutukseen on alustavasti suunniteltu.
Advertisements

Alueverkoston ohjelma Nuorten Ystävien tervehdys, pääsihteeri Arja Sutela Järjestöjen mahdollisuudet Oulun kaupungin kuntalaislähtöisen kaupunkikehittämisen.
Tesoman hyvinvointikeskuksen toteutusmalli Markkinavuoropuhelu klo Tampereen kaupungin virastotalo Aleksis Kiven katu C 5.krs Mari.
Innovatiiviset julkiset hankinnat – yritysten mahdollisuudet uuteen liiketoimintaan Tuomas Lehtinen HSY Älykäs Vesi
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Allianssimalli Tesoman hyvinvointikeskuksen toteutusmallina KhSuko Tanja Koivumäki ja Mari Heikkilä, Oma Tesoma -hanke.
Innovatiiviset hankinnat vauhdittamaan SOTE-kehitystä Kansliapäällikkö Päivi Sillanaukee STM, Meritulli.
Asukkaan ääni – paikallisvaikuttamisen mahdollisuudet Pohjois-Savossa Tiedonvälityshanke Hankkeen vetäjä/ yhteyshenkilö Päivi Hagman.
6AIKA-OHJELMAN TILANNE JulkICT-ohjausryhmälle Ville Meloni – 6Aika-toimisto.
Kampa-hankkeen päätösseminaari , Kansantaiteenkeskus Kaustinen Maaseudun yhteisöllisyydestä mallia hyvinvointiin JYTA-alueen Kampa-hanke alueellinen.
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Kanta-Hämeen Sote III Ajankohtaiskatsaus Kanta-Hämeen alueverkosto Jukka Lindberg Projektipäällikkö Hämeen liitto Hämäläisten hyväksi – Hämeen.
Health City – innovatiivinen palvelukorttelialue 2.
HYVINVOINNIN PALVELUTARJOTIN Kuva: Esko Pääskylä Kotiin tilattavat palvelut kaiken ikäisille Hyvinvoinnin.
Tesoman hyvinvointikeskuksen innovatiivinen hankinta Innokylässä
Innovatiivisen hankintaosaamisen seuraavat askeleet Juha Koivisto, THL
Lapsen oikeudet toteutuvat arjessa
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Erinomaisen laadun edellytysten rakentaminen
Julkisten palvelujen tuotannon yksityistäminen
Esiselvitys & jatkoselvitys Tarkan tason toimintamallin määrittely
Kuvailuympäristön tietojärjestelmän uusiminen – tilannekatsaus
Digitalisaation vaatima osaaminen
Korkeakoulujen kirjastojärjestelmien uusiminen - tilannekatsaus
Tervetuloa Innokylään
Mitä erityistä saat Innokylästä? Verkkopalvelu
Tutkimustietovaranto – Virran tuomaa Työpaja
Sote-järjestöt osana sosiaali- ja terveydenhuollon uudistumista
Organisaatioiden yhteistyö
Mitä VamO-hankkeessa on meneillään Rovaniemellä
Pedagoginen Learning Cafe Varhaiskasvatus
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Akaan hyvinvointikeskus Infotilaisuus Jaakko Leinonen
ASIAKKAIDEN OSALLISTUMISEN TOIMINTAMALLIN RIKASTAMISEN JA PARASTAMISEN TYÖPAJA THL.
Tulevaisuuden kansalaistoiminta – ekosysteemi ja uusi tapa toimia
Sosiaalialan tehtävärakenne
Tervetuloa Innopajaan
Kuntoutuspäivät 2018 KUVE:n suunnittelukokous 6. 2
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Infotilaisuus Tesoman hyvinvointikeskuksen palveluiden kilpailutuksesta allianssikumppanuusmallilla Hankintainfo
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Mikä Kykyviisari? Maksuton työ- ja toimintakyvyn itsearviointimenetelmä työikäisille Perustuu vastajaan omaan arvioon tilanteestaan Arvioi suuntaa-antavasti.
Risto Kuronen Vastuuvalmistelija
Osallisuus maakunnissa ja niiden valmistelussa
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
Matkailuohjelma – ohjausryhmä V2.0
Osana HYMY – hyvinvointiympäristön mallintaminen ja ymmärryksen lisääminen verkostohanketta toteutetaan kesällä 2018 korkeakouluharjoittelutyönä selvitys:
Talous- ja henkilöstöhallinnon ja ICT-palvelukeskusten perustaminen
Selvityksen aikataulu ja alustava työsuunnitelma sekä organisointi
Ohjausryhmä , pöytäkirjan liite 1B Työsuunnitelman liite
Asukkaat maakunta- ja sote-uudistuksen keskiöön (AKE) -kysely
Allianssimalli & maakunta- ja soteuudistus: Mallia Tesomalta?
Tervetuloa Innokylään!
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Valtakunnallisen valmistelun tilanne järjestönäkökulmasta
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
Kustannusvaikuttavuuden vertaissparraus - Sähköinen työkirja
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Valtuustoaloitteesta yhteiseen tahtotilaan
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Organisoituminen ja käynnistyminen
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Johdon valinnat 1/3 Pääjohtajan ja toimialajohtajat nimittää viraston käynnistymisvaiheessa valtioneuvosto ja hallintojohtajan ja oikeusturvayksikön päällikön.
Innokylän innovaatiokatsaus
Oulun kaupungin vuorovaikutussuunnitelma
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Osallisuutta ja yhteisöllisyyttä tukeva toimintakulttuuri 20. 3
Korkeakouluille visuaalista analytiikkaa tarjoava Alasin-palvelu – työkaluja korkeakoulujen tiedolla johtamisen tueksi Korkeakoulun kehittämisen kannalta.
OmaLahti –yhdistystapaaminen Monitoimitalo Onni Yhteisen työskentelyn tulokset.
Esityksen transkriptio:

Tesoman hyvinvointikeskus  Hyvinvointikeskuksen kehittämistyö kytkeytyy Tampereen kaupungin palvelumallityön uudistamiseen ja sen osalta tehtyihin kaupunginhallituksen linjauksiin hyvinvointikeskuksista ja lähitoreista.  Hyvinvointikeskus toteutetaan Tesomantorin liikekeskuksen yhteyteen vuosien aikana.  Julkisista palveluista liikekeskukseen siirtyy Tesomalla hajautettuina toimivat terveydenhoidon, hammashoidon, lasten- ja äitiysneuvolan sekä kirjaston palvelut.  Palvelukokonaisuuteen lisätään uutena palveluna eri asiakasryhmille suunnattuja matalan kynnyksen palveluja sekä hyvinvointia edistävää ohjausta ja neuvontaa

Konseptin kehittäminen innovatiivisena hankintana  Tarkoituksena on rakentaa integroidun hyvinvointikeskuksen toimintamalli, jossa sosiaali- ja terveyspalvelut yhdistetään muihin hyvinvointipalveluihin.  Hankinta toteutetaan innovatiivisena hankintana, jossa yhdistyvät mm. kehittämiskumppanuus, tulosperusteisuus, jatkuva kehittäminen sekä erilaiset rahoitus-ja palkitsemismallit.  Hyvinvointikeskus toteutetaan julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin toimijoiden allianssi- tai muulla kumppanuusmallilla.  Ennen hankintaa käydään markkinavuoropuhelut toteutuksen edellytysten ja tavoitteiden määrittelyn tueksi sekä potentiaalisten kehittämiskumppaneiden tavoittamiseksi.  Allianssissa ryhmittymään osallistuvat kumppanit sitoutuvat yhteisiin tavoitteisiin. Hankinnan riskit ja hyödyt jaetaan toimijoiden kesken. Kaikki hankintaan liittyvät aineistot löydettävissä Innokylästä ( – Tesoman hyvinvointikeskus)

Tesoman Olohuoneen suunnittelu työpaja, Osallistuva budjetointi, kysely ja Nuorten luovat palvelumallit, TaY/OmaVerkko, syksy 2014 palvelumallit Kirjaston terveyspalvelut, Ideaklinikka, Tesoman hyvinvointikeskus, kaupunginhallituksen suunnittelukokous, Kaupungin tilaajan ja oman tuotannon johdon suunnittelutapaamiset, 21.5., 6.8. ja 7.9. Avoimet markkinavuoropuhelut palveluntuottajien kanssa, ja Hyvinvointikeskuksen työtilan avaaminen Innokylään, Tesoman kirjaston, terveysaseman ja neuvolan henkilöstön tapaamiset, kesäkuu 2015 Kaupungin henkilöstön suunnittelutilaisuudet ja Tehdään Tesomaa - suunnittelutyöpajat asukkaille, yhdistyksille, palveluntuottajille ja yrityksille, Hyvinvoinnin tulevaisuus Tesomalla - seminaari, Hyvinvointia digitaalisilla ratkaisuilla - avoin ideakilpailu organisaatioille ja kaupunkilaisille; ml. digitaalisten ratkaisujen markkinakartoitus, Hankinta-asiakirjojen valmistelu, syksy 2015– Markkinavuoropuhelun jatkaminen vaikuttavuustavoitteet, arviointi ja mittaaminen Markkinavuoropuhelun jatkaminen 12/15, kumppanuus- ja organisaatiomalli Päätökset hyvinvointikeskuksen toteutusmallista, joulukuu tammikuu palvelumallityön ohjausryhmä -kaupungin konsernihallinnon johtoryhmä -kaupunginhallitus Hankinnan osallistumispyynnön julkaiseminen, tammi- helmikuu 2016 Konseptin suunnittelu ja tarkentaminen jatkoon valittujen kanssa, kevät-syksy 2016 Tarjouspyynnön julkaiseminen ja toimittaminen prosessissa mukana oleville sekä hankintavertailu, syksy 2016 Sopimusneuvottelut ja konseptin kehittämisen jatkaminen hankinnan voittajan kanssa, loka- marraskuu Palvelutuotannon käynnistäminen 11/2017 Konseptin ja toiminnan kehittäminen jatkuu koko sopimuskauden ajan (arvio 10 v.) Konseptin kehittämisen ja hankinnan etenemisen aikataulusuunnitelma Suunnittelu, Kilpailutus, 01/2016-Toteutus, 10/2016-

4 Hyvinvointia Tesomalle Hyvinvointikeskuksen alustavat tavoiteteemat Itsestään huolehtiva tesomalainen Lasten ja nuorten hyvinvointi Asiakastarpeisiin muuntuvat hyvinvointipalvelut Kehitysmyönteinen henkilöstö Tyytyväinen asiakas Digitaaliset ratkaisut