©Think If Laboratories Oy 2012 Nets Finland Oy – Tutkimus verkkomaksamisesta– © Think If Laboratories
©Think If Laboratories Oy 2012 Tutkimuksen tavoitteet Selvittää verkkomaksamiseen liittyviä kokemuksia ja mielipiteitä suomalaisten kuluttajien keskuudessa sekä jouluostosten tekemistä verkosta Tutkimuksessa selvitetyt asiat Kuinka usein tuotteita/palveluita hankitaan verkosta Mitä maksutapaa käytetään mieluiten ja miksi Mitä maksutapaa haluttaisiin käyttää enemmän, jos sen käyttäminen olisi helpompaa Suhtautuminen verkkomaksamisen turvallisuuteen ja helppouteen Verkkomaksamisen keskeytymiseen liittyvät kokemukset Verkko-ostamisen esteet Rahan käyttäminen verkosta tehtäviin jouluostoksiin
©Think If Laboratories Oy 2012 Kohderyhmä ja tutkimuksen toteutus Kohderyhmänä vuotiaat suomalaiset Kyselyn toteuttaminen Sähköinen kysely Think If Laboratories Oy:n kuluttajapaneelissa Kysely tehtiin Vastaajia 1103 kpl Ostanut verkosta 941 kpl Ei ole ostanut verkosta 162 kpl
©Think If Laboratories Oy 2012 Tutkimuksen aineisto/ demografiat kpl% Sukupuoli Mies55250 Nainen55150 Ikäryhmä vuotta vuotta vuotta vuotta vuotta31529 Asuinpaikka Etelä-Suomen lääni54049 Länsi-Suomen lääni36833 Itä-Suomen lääni868 Oulun lääni807 Lapin lääni293 Koulutus Kansakoulu, peruskoulu tai keskikoulu14413 Ylioppilas1019 Ammatillinen koulutus23822 Opistotutkinto tai muu keskiasteen koulutus30428 Ammattikorkeakoulututkinto12812 Yliopistotutkinto18817
©Think If Laboratories Oy 2012 Oletko ostanut tuotteita/palveluita verkosta viimeisen vuoden aikana?
©Think If Laboratories Oy 2012 Ostanut tuotteita/palveluita verkosta
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkkokaupasta ostaneilta: Kuinka usein ostat tuotteita/palveluita verkosta?
©Think If Laboratories Oy 2012 Oletko ostanut tuotteita/palveluita verkosta viimeisen vuoden aikana?
©Think If Laboratories Oy 2012 Oletko ostanut tuotteita/palveluita verkosta viimeisen vuoden aikana?
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä seuraavista maksutavoista käytät mieluiten maksaessasi verkko-ostoksia?
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä seuraavista maksutavoista käytät mieluiten maksaessasi verkko-ostoksia?
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä seuraavista maksutavoista käytät mieluiten maksaessasi verkko-ostoksia?
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä seuraavista maksutavoista käytät mieluiten maksaessasi verkko-ostoksia?
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä muita maksutapoja käytät?
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkosta ostaneet/ Maksutapojen käyttö
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä maksutapaa haluaisit käyttää enemmän, jos sen käyttäminen olisi nykyistä helpompaa?
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä maksutapaa haluaisit käyttää enemmän, jos sen käyttäminen olisi nykyistä helpompaa?
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä maksutapaa haluaisit käyttää enemmän, jos sen käyttäminen olisi nykyistä helpompaa?
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä maksutapaa haluaisit käyttää enemmän, jos sen käyttäminen olisi nykyistä helpompaa?
©Think If Laboratories Oy 2012 Missä määrin olet samaa tai eri mieltä seuraavien verkkomaksamista koskevien väittämien kanssa?
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkkomaksamiseen on tarjolla riittävästi vaihtoehtoja
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkkomaksaminen on nopeaa
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkkomaksaminen voisi olla nykyistä sujuvampaa
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkkomaksaminen on turvallista
©Think If Laboratories Oy 2012 Haluaisin, että verkkomaksaminen onnistuisi aina yhdellä ”klikkauksella”
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka usein verkko-ostoksesi on jäänyt tekemättä seuraavien syiden vuoksi?
©Think If Laboratories Oy 2012 Maksaminen on ollut liian hankalaa tai maksu- järjestelmä on liian hankala käyttää tai epäselvä
©Think If Laboratories Oy 2012 Maksuyhteys ei ole tuntunut riittävän turvalliselta
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka usein ostoksesi on jäänyt tekemättä, koska maksaminen ei ole onnistunut?
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka usein ostoksesi on jäänyt tekemättä, koska maksaminen ei ole onnistunut?
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka usein ostoksesi on jäänyt tekemättä, koska maksaminen ei ole onnistunut?
©Think If Laboratories Oy 2012 Oletko törmännyt verkko-ostoksia tehdessäsi suoranaisiin huijareihin tai huijausyrityksiin?
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka paljon käytät arviosi mukaan rahaa verkkokaupoista tehtäviin jouluostoksiin?
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka paljon käytät arviosi mukaan rahaa verkkokaupoista tehtäviin jouluostoksiin?
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka paljon käytät arviosi mukaan rahaa verkkokaupoista tehtäviin jouluostoksiin?
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka paljon käytät arviosi mukaan rahaa verkkokaupoista tehtäviin jouluostoksiin?
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka suuren osan verkon kautta tehtävät joululahjaostoksesi muodostavat kaikista joululahjaostoksistasi?
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka suuren osan verkon kautta tehtävät joululahjaostoksesi muodostavat kaikista joululahjaostoksistasi?
©Think If Laboratories Oy 2012 Ostatko tänä vuonna enemmän vai vähemmän joululahjoja verkon kautta kuin viime vuonna?
©Think If Laboratories Oy 2012 Ei ole ostanut verkosta: Miksi et ole ostanut verkosta?
©Think If Laboratories Oy 2012 Ei ole ostanut verkosta: Kuinka todennäköisesti ostat jotakin tuotteita tai palveluita verkosta seuraavan vuoden aikana?
©Think If Laboratories Oy 2012 Ei ole ostanut verkosta: Mikä saisi sinut ostamaan verkosta (yksi syy)?