Hyvä vastaanotto-projekti Ylilääkäri Johanna Stenqvist 1.12 2011 Laatuverkostokokous.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tieto-osasto / PATI1 Hoitoonpääsy Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiössä (YTHS) Lokakuu 2012 Suun terveydenhuollon hoitoonpääsy.
Advertisements

Tieto-osasto / PATI1 Hoitoonpääsy Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiössä (YTHS) Maaliskuu 2014 Suun terveydenhuollon.
Psoriasiskysely 2011 tulokset Helsingissä
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Katja Siltanen ja Anne Rytilahti
Parempi Arki Väli-Suomen toiminnallinen sote-integraatio -kehittämishanke Hallinnoija Etelä-Pohjanmaan shp hankejohtaja Erja Oksman, ylilääkäri.
Terveyskeskuslääkärin näkökulma moniammatilliseen yhteistyöhön Markus Partanen, Runosmäen-Mullin terveysaseman vastaava lääkäri, PPPR- hankkeen Turun kehittämisosion.
Mielenterveys Hakeutuminen kiireelliseen hoitoon Osoite: Puistokatu 4, 3.krs Hoidon tarpeen arviointi ja ajanvaraus: ma-to klo 8-15 ja pe 8-14, puh. 046.
Suun terveydenhuolto Rovaniemi. Järkevä työnjako Hammashoitajan tehtävänkuva → Hammashoitajat ja lähihoitajat vastaavat omalta osaltaan potilas- ja työturvallisuudesta,
Hoitotyön prosessi Marianne Niinimäki. Hoitotyön prosessi  =hoitotyölle ominainen yksilön, perheen tai yhteisön terveyteen kohdistuvien toimintojen järjestelmä.
CAVE – työskentelytapa: prosessi, muutokset, lopputulos Tiina Yli-Karhu, suunnittelukoordinaattori Jyrki Jääskeläinen, arkkitehti.
Hoitosuunnitelma. Tavoitteet Laatuverkosto 2007 – Potilaan parempi, yksilöllinen hoito – Voimavarojen (henkilöstön) tehokas käyttö STM 2011 – potilaskeskeisyys,
Exam –eTentti Jyväskylän yliopistossa IT-palvelut Hannele Rajaniemi.
Peikko Mummolassa - toimintamallin edellyttämät uudistukset Lahden kaupungin kotihoidon palvelu- kokonaisuudessa Lahden kaupunki Kotihoito Kotihoitopäällikkö.
MYK Päivätoiminnan sisällön kehittäminen Päivätoiminnan laajentuminen Vuosikello Henkilöstölle ja asiakkaille Haasteita: -Muistisairaita 1599.
1 Työtapaturmista ilmoittaminen 2010 Riikka-Liisa Haapanen
TE3 SAIRAUSVAKUUTUS SUOMESSA Hurtig TEHTÄVIÄ TERVEYDENHUOLTOPALVELUJEN KÄYTÖSTÄ 1. Erkki loukkaa polvensa koulun liikuntatunnilla. Opettajan.
Henkilökunnan palautteet päivystyspilotista Kooste/osastonhoitja Tuija Skarp.
Vaikuttavuuden arviointi
Keskustele kaverin kanssa:
Wäinö Aaltosen koulun Ylikylä-rakennus
Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Sivistystoimialan ajankohtaiskatsaus helmikuu/2017
Ammatillinen kasvu M5216SAB
Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon
Yhteiskunnan tuki odottaville äideille
Pilottiterveysasemat Käyttö – ja väestötietoja
Hoitoonpääsy perusterveydenhuollossa
HOITOON PÄÄSY Voi valita itselleen terveysaseman oman kunnan sisällä
Nuoret kuntapalveluita kehittämässä
Mitä VamO-hankkeessa on meneillään Rovaniemellä
4B-lk vanhempainilta Tervetuloa!
Pardian jäsentutkimus 2011: Väki vähenee ja työt kasaantuu
Monipalveluasiakkaan palvelujen tiedolla johtaminen
Rakenteisen kertomuksen käyttöönotto DH:ssa
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Avanteensulkuleikkaus - Hoitajan näkökulmasta
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
VALMISTAUDU MEININKI-HENKILÖSTÖKYSELYYN työntekijä
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Rajoitteet Iäkkään henkilön hoidossa käytetylle fyysiselle rajoittamiselle ei ole olemassa yhtä yleispätevää määritelmää. Yhteistä rajoitteille on kuitenkin.
Päivystykselliset tilanteet -kyselyn tulokset Helena Soini, erityissuunnittelija Marja Sippola-Soininen, ylilääkäri
Asva- hoitajan työ Martinlaakson terveysasemalla
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Työterveyshuoltoon erikoistuva lääkäri Markus Halttunen
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Perusterveydenhuolto 2013
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Alustava suunnitelma Kanta-mittarien kehittämisestä
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Tuokio possujen elämästä Ilmajoen Kampuksen sikalassa
Organisoituminen ja työnjako 1/2
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Organisoituminen ja käynnistyminen
Varhaiskasvatuksen asiakastyytyväisyyskysely
Otsikon asettelu alaotsikko.
Kumppaniksi Voimavarat työssä vertailu
Tulospalkkiojärjestelmä PKKY:ssä
Tieto Edu Hoitoajat Tieto Education Finland.
Aseman koulun kosteusvauroiden tilannekuva
RAI Espoossa
Luokat A Minna Mäkelä 19B Satu Mäkinen 19C Juha Käkilehto.
Kirjamessupäivystäjien perehdytys
Esityksen transkriptio:

Hyvä vastaanotto-projekti Ylilääkäri Johanna Stenqvist Laatuverkostokokous

 Etelä-Suomen kuntien yhteinen KASTE-hanke  Tavoitteena lääkäri- ja hoitajapalveluiden saatavuuden parantaminen terveyskeskuksessa  Kirkkonummi osallistui syksy 2010-kevät 2011, työ jatkuu edelleen  Motto: TEE TÄMÄN PÄIVÄN TYÖT TÄNÄÄN, SÄÄSTÄ HUOMISTA Hyvä vastaanotto-projekti

 Moniammatillinen työryhmä: 3 sairaanhoitajaa, osastonhoitaja, terveyskeskuslääkäri ja ylilääkäri  3 kpl kahden päivän seminaari, muuten kaikki työ oman työn ohessa Mitä tehtiin?

 Kysyntään  Suunnitteluun  Kapasiteettiin  Tekniikkaan/juridiikkaan  Työtyytyväisyyteen Listattiin ongelmat liittyen:

 Puhelinsaatavuuden parantaminen 100 %:iin (oli 64%)  Potilas saa ajan akuuttiasioissa hoitajalle tai lääkärille samana päivänä (oli ongelmia)  Potilas saa kiireettömän ajan lääkärille viikon sisällä (T3-aika oli 25 päivää) Tavoitteet

Mitattiin kysyntä

T 3 (kolmas vapaa kiireetön aika päivissä laskettuna)

 Kaikki akuutit asiat päiväpäivystykseen ilman ajanvarausta, lisää lääkäreitä päivystykseen ei omia akuuttiaikoja enään  Päivystävä sairaanhoitaja tekee hoidon tarpeen arvion ja hoitaa mahdollisimman pitkälle  Kaikki vastaanottoajat 30 min  Hoitajien ja lääkäreiden työjärjestykset muutettu vastaamaan viikonpäivien mukaan vaihtelevaa kysyntää Mitä muutoksia tehtiin

 Purettiin lääkäreiden jonot ennen kesää 2011  Hoidontarpeen arvioinnin yhtenäistäminen  Talon tapoja kuvattu = prosessit  Hoitajia koulutettu paljon  Perehdytykseen panostetaan  Työviihtyvyyteen panostetaan, kuunnellaan henkilökuntaa muutostyössä Mitä tehtiin?

 Seurataan jonotusaikoja päivystyksessä sekä hoitajalle että lääkärille eri viikonpäivinä  Seurataan ajoittain mitä vastaanotoilla tapahtuu: montako injektiota, haavanhoitoa, todistusta, korvahuuhtelua tehty  Jatkossa seurataan hoitajien T3-aikaa  Käyntimääriä päivystyksessä eri viikonpäivinä  Seurataan kuinka moni päivystävän hoitajan potilaista tarvitsi myös lääkäriä Numeroita, numeroita

Hoitajien toiminnot keskivertoviikolla

Lääkärikäynnit päivystyksessä lokakuussa 2011

Odotusajat päivystyksessä lääkärille klo 8-16 lokakuu 2011

 10 kysymystä käsittävä WEB-kysely tehty ennen muutosta ja puoli vuotta muutosten jälkeen  Työtyytyväisyys hieman parantunut muutosten jälkeen  Epämääräinen marina vähentynyt…  Luvattu uutta arvioita tilanteesta puolen vuoden kuluttua mittauksiin nojautuen Seurataan työtyytyväisyyttä

 Asiakastyytyväisyys-kysely käynnissä  Alustavat tulokset erinomaiset, kouluarvosana 9-  Jonotusaika puhelimessa vähentynyt huomattavasti. 83 % :iin puheluista vastataan 5 min sisällä+ takaisinsoitto mahdollisuus Asiakastyytyväisyys