Pedagogisesti tarkoituksenmukaisia oppimis- ja opetusratkaisuja Pori 28.8.2015 Marjut Anderson ja Pasi Häkkinen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Advertisements

Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Digitaalinen oppimateriaalin tuotanto Miten opettajia voidaan tukea sisältötuotannossa? projektikoordinaattori Pasi Karvonen, Kuopion yliopiston oppimiskeskus.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Avoimet oppimisympäristöt verkossa -työpaja Heli Ruokamo TTKK/DMI/HypLab MindTrek Tampere International Media Week 1999.
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto, mitä se on? Virtuaaliyliopistoseminaari TaY.
Virtuaaliyliopistoseminaari Yhteenveto Kari-Jouko Räihä.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Yhteisöllisen oppimisen keinoja?
Turun esi- ja perusopetuksessa
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Verkko-opetuksen laadunhallinta ja - laatupalvelu -hanke VirtuaaliAMK-seminaari Ulla Ritvanen, Kuopion yliopisto Helsingin yliopisto.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Mobiilit ohjaajat. Pedagogiset lähtökohdat Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.
KAMU-verkostoseminaari Mai Salmenkangas VAPAAEHTOISTOIMINNASTA OPPIMISEN MALLI METROPOLIASSA.
Tenttiakvaariokokemuksia Suomen Turusta :Turun Ammattikorkeakoulu
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Laps’ Suomen -pilotista Kaukoon Äidinkielen etäopetusta ulkosuomalaisille lapsille Pertti Siekkinen Tietotekniikan tutkimusinstituutti, koulutusteknologiayksikkö,
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
OPPI-kysely Opiskelijoiden lähestymistavat ja kokemukset oppimisympäristöistään Helsingin yliopistossa Sari Lindblom-Ylänne & Anna Parpala Yliopistopedagogiikan.
Hyvän oppimisen malli LAMKissa
Pedagogiikan ja tilan välinen suhde. Formaalin ja informaalin oppimisen rajapinnat.
Tutkimuspohjainen opetus ja opetuksen kehittäminen
Sähköinen tenttipalvelu Tenttis – ominaisuudet ja toiminnot
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
EWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Opinto- ja opetuspalveluiden sähköisiä palveluita Opinto- ja opetuspalvelut Syksy 2013.
Rehtori Tuula Tervonen. * Tervetuloa, rehtori Tuula Tervonen * Opiskeluasiaa, psyykkari Taina Härmä * Ajankohtaista, rehtori * Sähköinen opiskelu ja.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
EXAM-pilottikäytön kokemuksia TTY:llä Marjut Anderson.
Digitaaliset kollaboraatiotyökalut lukiossa Antti Knutas Nuorempi tutkija, LUT.
KASTELLIN LUKION AVOIMET OVET. SYKSYLLÄ 2014 KASTELLIN LUKIO …
KAIKUJA KAIVOKSELTA KOULUTUKSEEN TULEVAISUUDEN OSAAJAT MITÄ OPISKELIJALTA VAADITAAN.
ITK-päivien work shop purkua Marjaana Kareinen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Titta Koski, Oulun yliopisto Marjut Andersson, Tampereen teknillinen.
Kajaanin yliopistokeskus, Irene Salomäki, Informaatiolukutaito ja elinikäinen oppiminen Miten opiskelijat, kirjastot ja koulutussuunnittelu kohtaavat.
IT-palvelut opetuksen tukena? Soile Väänänen suunnittelija, IT-palvelut
DIGIJOUJOU Suomen ja ruotsin kielen joustava oppiminen ja ohjaus tulevaisuuden työelämän tarpeisiin Tavoite: Uusi digipedagogiikka, joustavat opintopolut.
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
Nopolan koulu Opettajien veso
Läpäisyn tehostamisohjelman tulokset
Akvaariorakkautta: ruudun takaa tenttini löysin
TY & ÅA sähköisen tenttimisen yhteiskäyttö:
Sataedun osuuden väliraportointi
Opetussuunnitelmatyö
Oppiminen.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Anna Alftan Heikki Hannula
Turun perusopetuksen opetussuunnitelmatyö 2016 kuntatasolla
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Turun perusopetuksen opetussuunnitelmatyö 2016 kuntatasolla
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
EXAm sähköinen osaamisen arviointi -ajankohtaista
EXAM-SÄHKÖInEN osaamisen ARVIOINnin järjestelmä
Esityksen transkriptio:

Pedagogisesti tarkoituksenmukaisia oppimis- ja opetusratkaisuja Pori Marjut Anderson ja Pasi Häkkinen

Ajankohtaista Laitosten pilotit käyntiin (rehtorin päätös ) Opetusteknologian tuki osa opettajien tukipalveluja –PedaTech palvelut -Pasi Häkkinen, Marjut Anderson, Kirsi Reiman –Tuetut palvelut Oppimisalusta (Moodle) Sähköinen tentti (EXAM) Videopalvelu (Echo360) TUTWiki Etäkurssit (MOOC) (Canvas) Tetaattori (Luentoäänestys (Voter)) Muita TTY:n palveluita videoneuvottelu, Adobe Connect, Turnitin, Webropol, Kaiku, Lync Oppimisen tuki2

Ajankohtaista Sähköinen tenttiminen Videoteknologia Oppimisalustat ja vuorovaikutteinen opetus, oppimistilat MOOC Tutlab Valtakunnalliset tekniikan yliopistojen hankkeet (matematiikka, ohjelmistotekniikka) Tekijänoikeudet (ohjeiden päivittäminen ja Turun yliopiston malli) Koulutukset syksyllä 2015 (tekijänoikeudet, muut) Ecar –tutkimus, tulevaisuuden visiointi ”digitaalinen oppiminen” Oppimisen tuki3

Digitaalinen oppiminen ja oppimisympäristöt -ryhmä Ajalle Tehtävä: –visioida digitaalisen oppimisen ja oppimisympäristöjen kehittämistä –edistää digitaalista oppimista kaikilla eri tavoilla > vuoropuhelua ja keskusteleva, valintoihin näkemyksiä –toimia ohjausryhmänä PedaTech palveluille Kokoonpano: opettajia, opiskelijoita, PedaTech, IT- palvelut, Tilat, Pori, Kirjasto, Edutech, Oppimisen tuki (pj.) Oppimisen tuki4