Virtuaaliopas Tiina Tomera Innovaatiopaketti MINNO® Innovaatioprojekti 2015 Esitys työelämän yhteistyökumppaneille 5.11.2015 3.11.2015Virtuaaliopas Tiina.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus Virtuaaliopas Tiina Tomera Virtuaalihoito
Advertisements

Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Lukion uudet työtavat – kohti kokonaisvaltaista arviointikulttuuria
Projektisuunnitelma  Esittelemme Tempur tyynymallistoa asiakkaille  Paikkana Me Kalustajien myymälä  Tavoitteena saada asiakkaat kokeilemaan.
Asiakaskeskeinen ja innovatiivinen hoitotyö Hoitotyön koulutusohjelma/ projektiopinnot, Turun ammattikorkeakoulu 2015 Hanna Hietarinta.
Yritysviestinnän ja internet-palveluiden asiantuntija.
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Ikäihmisten arjen ja palvelujen parantamiseksi
Peikko Mummolassa - toimintamallin edellyttämät uudistukset Lahden kaupungin kotihoidon palvelu- kokonaisuudessa Lahden kaupunki Kotihoito Kotihoitopäällikkö.
Projekteista pysyviksi käytänteiksi Sakari Kainulainen Sokran hanketyöpaja , Kuopio.
HYVINVOINNIN PALVELUTARJOTIN Kuva: Esko Pääskylä Kotiin tilattavat palvelut kaiken ikäisille Hyvinvoinnin.
1 Työtapaturmista ilmoittaminen 2010 Riikka-Liisa Haapanen
Finnan käyttäjät, keitä he ovat?
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
GPS-paikannusranneke
TESSU OHJAAMOJEN TUKENA
FIRMANI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
Opeka-kyselyn tulokset
Tervetuloa Innokylään
Tulevaisuuden yrittäjyys- ja työelämätaitoja korkeakouluihin
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
YHTEISTYÖLLÄ YHDENVERTAISUUTTA
Lecture series – lean in office and knowledge work
Liikkumiseen innostavat videot
Monialainen yhteispalvelu
Kokemuksia etävalmennuksesta
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Sosiaalialan tehtävärakenne
Yksi yhteinen Positia Hejkit.
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.
<Hankkeen nimi>
Yhteistyössä mukana TYP ja työkykypalvelu – vastavuoroinen toiminta
Tervetuloa Innokylään
Maakuntakirjastokokous
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Opinnollistamisen pähkinät
Harjoituksen ohjaaminen
THL:n tuki kehittämishankkeille
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
MINNO® Innovaatioprojekti 201x - Loppukatselmus
OTE maakunnassa -Polut kuntoon
Viestinnän työkalupakki
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Tiirismaan vesopäivät
Harjoituksen ohjaaminen
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
12 suositusta pelastustoimen viestinnästä
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Julkaisun otsikko Väyläviraston julkaisuja x/2019
Julkaisun otsikko Väyläviraston tutkimuksia x/2019 Tekijän nimi.
Tähän sopiva otsikkoteksti
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Näyttöpinta-alan laajennus virtuaalitodellisuuden keinoin
Kokeilun nimi: Lohkoketjuteknologian hyödyntäminen liikennevakuutuksen laiminlyöntimaksujen käsittelyyn Kehittämispäällikkö Tuuli Karjalainen Ratkaisuarkkitehti.
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Esityksen transkriptio:

Virtuaaliopas Tiina Tomera Innovaatiopaketti MINNO® Innovaatioprojekti 2015 Esitys työelämän yhteistyökumppaneille Virtuaaliopas Tiina Tomera 1

Mikä MINNO® on? MINNO® tarkoittaa Metropolian Innovaatioprojekteja. Ne sisältyvät pakollisena jokaisen opiskelijan opetussuunnitelmaan. MINNO® lisää yhteistyötä yhteistyökumppaneiden, opiskelijoiden ja opettajien välillä. Sen tarkoitus on yhdistää eri alojen opiskelijoita, jolloin jokainen ryhmän jäsen voi hyödyntää omaa asiantuntijaosaamistaan luoden näin monialaisen ratkaisun MINNO®-projektiin Virtuaaliopas Tiina Tomera 2

Virtuaalihoidon projektin toteuttajat Hanne Cojoc, Projektipäällikkö, Taneli Kaalikoski, Projektityöntekijä, Laura Kosonen, Projektityöntekijä, Eija Tapionlinna, Kontaktivastaava, Riina Tolvanen, Projektityöntekijä, Erica Winter, Projektisihteeri, Helena Yli, Projektityöntekijä, Virtuaaliopas Tiina Tomera 3

Ryhmämme vastaanottama haaste ja tilaaja Innovaatioprojektimme tavoitteena oli keksiä keino tehdä Palmian tarjoamista virtuaalisista kotikäynneistä houkuttelevampia Helsingin kaupungin Eteläiselle kotihoitoyksikölle. Projektin tilaajana oli Helsingin kaupungin Eteläinen kotihoitoyksikkö ja yhteistyökumppanina Palmian puhelin- ja hyvinvointipalvelut Virtuaaliopas Tiina Tomera 4

Innovaatiopolku - Miten tuotokseen päädyttiin? Kotihoidon työntekijät tarvitsevat innostusta ja uskallusta virtuaalipalvelun suosittelemiseksi asiakkailleen → Innovaatiomme pääkohde Havaitsimme selvitysvaiheessa Virtuaalikäynneistä nopeasti ja helposti saatavan tiedon ja opastuksen tarve Tarpeen konkreettisiin kokemuksiin, jotka karttuvat kokeilemalla Tiiviin yhteistyön kehittymisen palvelutuottajien välille Tulkitsimme tarpeiksi Keinon virtuaalisten kotikäyntien pikaperehdytykseen Uutta teknologiaa hyödyntävän, helposti luotavan ja päivitettävän informaatiokeinon Innovoimme yhtenä ratkaisuna houkuttelevuuteen Virtuaaliopas Tiina Tomera 5

Innovaatioprojektin tuotos Päädyimme ideoimaan virtuaalihoidolle virtuaalisen oppaan, Tiina Tomeran, joka toisi innostavalla tavalla esille virtuaalihoidon mahdollisuuksia kotihoidon henkilökunnalle ja asiakkaille, ja kannustaisi huomioimaan virtuaalihoitoa nykyistä enemmän hoidon suunnittelussa ja toteutuksessa Virtuaaliopas Tiina Tomera 6

Lopputulos – virtuaaliopas Tiina Tomera kuvakäsikirjoituksen ja demon Virtuaaliopas Tiina Tomera Tuotoksemme sisältää: virtuaalihoitopalveluja esittelevään animoituun videoon, jonka Palmian puhelin- ja hyvinvointipalvelut voi halutessaan toteuttaa.

Kehittämisehdotuksia 1.Kotihoidon henkilökunta ja asiakkaat tarvitsevat virtuaalisesta kotikäyntipalvelusta myös selkeät paperiesitteet. Sopivien asiakkaiden löytämiseksi voisi tehdä esimerkiksi ”rasti ruutuun” - tyyppisen asiakasprofiilikortin, jolla voi helposti arvioida hyötyisikö asiakas virtuaalikäynneistä. 2.Palmiassa voisi olla jatkossa, kun asiakaskunta lisääntyy, myös ”elävä” virtuaaliopas Tiina Tomera, johon voi ottaa yhteyttä keskitetysti ja saada tietoa kaikkeen virtuaalihoitoon liittyviin kysymyksiin ja mahdollisiin pulmiin. 3.Palmia voisi käyttää Virtuaaliopas Tiina Tomeraa myös omassa sähköisessä viestinnässään vaikkapa eräänlaisena sosiaalisen median persoonana markkinoimassa palvelutuotteitaan asiakkaille. 4.Virtuaaliopas -persoonia voisi luoda lisää esimerkiksi kotihoidon asiakas Tyyne Töölöläinen, toipilas Kauko Kuntoutuja jne Virtuaaliopas Tiina Tomera 8

Virtuaaliopas Tiina Tomera 9