26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi1. 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Advertisements

TerveTie Tampereen ryhmä
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Valinnaiset harjoitukset yksin, pareittain tai kolmen hengen ryhmässä.
Asiakaspalvelu verkossa
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
MUUTOS 15! SOSIAALIEN MEDIA JA VÄLITYÖMARKKINAT Pori Marika Pöyri.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen media.
SOME (sosiaalinen media)
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä- tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä,
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Facebook Julkisella sektorilla Tom Laine Skype: tomlaine Mob
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 1 What is social media Lietsala & Sirkkunen.
SOSIAALINEN MEDIA YHDISTYSTOIMINNASSA - Keinoja viestinnän tehostamiseksi Anni Lantto (Projektipäällikkö), Maija Laatikainen & Jannika Sammalkangas JOHDANTO.
Sosiaalinen media on... “verkon avulla tapahtuvaa julkista keskustelua, tiedonrakentelua ja jakamista” 1 1) Kalliala & Toikkanen 2012: 18.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Sosiaalisen median mahdollisuuksia Seija Rannikko.
Mobiilit ohjaajat. Pedagogiset lähtökohdat Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Minun tiedonhankinnan ympäristö
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Internet-markkinointi on muotoista Muotoja ja kanavia.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
PK-yrittäjän some-aakkosetsome PALVE PALVE – Juha Konttinen.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Kirjasto, kyläkeskus myös verkossa
Sosiaalinen media & työnhaku
Jarkko Muhonen TeamProg
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
WWW-sivuston ja verkkopalveluiden rakentaminen
Vanhempaintoimikunnan kokous 4/2017 Anna Niemi koulukuraattori, YTM
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.

Tavoitteeni verkossa vaikuttamiselle
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
Muokkaus Mari Lampinen,
Kanta-Hämeen reitistöjen saavutettavuus ja näkyvyys
LIITE vuotiaiden Audio-visuaalinen kulutus
Tukea työhön paluuseen tai työssä jaksamiseen
Esityksen transkriptio:

TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi1

TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2

TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi3

TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi4

Kiina TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi5 Lähde:

Intia TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi6

Venäjä TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi7

Suomi katsaus trendit statistics-and-insights/ TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi8

TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi9

Mikä sinua aktivoi ja osallistaa verkossa?

Miksi somea? Ajankohtaisuus, kiinnostavuus ja hyöty Kysymykset, keskustelu, vuorovaikutus Huumori, viihde, viihtyminen Ihmiset, kontaktit, verkostot Tositarinat Kuvat, videot, visuaalisuus Tavoitettavuus, nopeus Helppokäyttöisyys TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi11

Miksi sosiaalista mediaa? Mitä lisäarvoa sosiaalisen median avulla? TAVOITTEET Osallistuminen ja osallistaminen? Kuka, miten, ketä? KOHDERYHMÄ Sisällön jakaminen? Mitä, kuka, miten, kenelle? SISÄLTÖ Mitä palveluita käyttöön? Mille alustalle / alustoille? PALVELUT Resurssit? Tekninen toteutus, sisällön päivittäminen? Läsnäolo? TEKIJÄT Tulokset suhteessa tavoitteisiin ja resursointiin? ARVIOINTI TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi12

Somen vahvuuksia ja pohdittavia puolia Verkostoituminen, kohderyhmän verkostot: Minkälaisissa ympyröissä ja porukoissa liikutaan? Miten tavoitetaan kohderyhmän verkostot? Viestintä (sisäinen ja/tai ulkoinen): Mitä kieltä puhutaan ja miten asioita ilmaistaan? Kuvat ja videot, viestinnän visuaalisuus: Miten kuvallisessa viestinnässä näkyy tavoitteet ja osaaminen? Laitteet, sovellukset ja välineet: Mitä välineitä käytät ja miten? Linkittäminen, linkit: Miten valitut palvelut toimivat yhteen? Miten verkostojen linkkejä ja materiaaleja jaetaan? Sisällön jakaminen, osallistuminen keskusteluihin: Miten aktiivinen olet? Miten osallistut? Miten vuorovaikutat? Miten otat kontaktia ja ylläpidät kontakteja? Yksityisyysasetukset ja profiilit: Mitä näkyy, kenelle ja missä? Markkinointi: Miten verkkoaktiivisuus näkyy muussa osaamisen markkinoinnissa? TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi13

Työkalujen valitseminen Miksi ja mihin tarvitset sosiaalista mediaa? Mitä haluat saavuttaa sosiaalisen median avulla? Mitä lisäarvoa sosiaalinen media tuo tämänhetkiseen toimintaasi? Mitkä / ketkä ovat kohderyhmiäsi sosiaalisessa mediassa? Mitä sovelluksia he käyttävät / haluavat käyttää? Sosiaalisen median välineiden pitää tukea tavoitteiden saavuttamista kuten muidenkin toimintojen ja työvälineiden. Sosiaalisen median tulee tehostaa jotain toiminnan osaa, että sen käyttö on resurssien näkökulmasta perusteltua. Välineet valitaan oman kohderyhmän ja tavoitteiden mukaan TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi14

Esimerkkejä työkaluista TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi15 Facebook Twitter Youtube Vimeo Pinterest Instagram Flickr SlideShare Forsquare LinkedIn Google+ HootSuite QR-koodit Skype Tumblr Blogger WordPress Suomi24 Dropbox Trello Microsoft fi/Tuotteet/office-365/ fi/Tuotteet/office-365/ Google Apps usiness/ usiness/