Haka pilottihaku 2007 Haka käyttäjien kokoontuminen 24.11.2006.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Käyttöoikeustietojen välittäminen Haka-luottamusverkostossa FinELib-päivä Arto Tuomi CSC - Tieteen tietotekniikan keskus Oy.
Advertisements

HAKA-projekti VirtAMK-seminaari HAKA Käyttäjän tunnistus yli korkeakoulurajojen VirtuaaliAMK-seminaari Mikael Linden,
VETUMA, verkkotunnistaminen ja - maksaminen Tietotekniikkaosasto Ismo Aulaskari
Avoimen tiedon ohjelman tavoitteet ja toiminnan kohteet keväälle 2015.
Rotarypiirin 1420 piiriapurahojen (Designated District Grants, DDG) hakeminen ja raportointi.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Projekteista pysyviksi käytänteiksi Sakari Kainulainen Sokran hanketyöpaja , Kuopio.
Yhteistyö Avoimen tiedon ohjelman jälkeen Avoimen tiedon ohjelman päätöstilaisuuden pohdinnan purku.
Toimintasuunnitelma vuodelle 2016 ETR/Aluekouluttaja- ja nuorisotuomariryhmä
Miten tietoa voisi kysyä vain kerran? JulkICT/ Yhteinen tiedon hallinta (YTI) -hanke Tietoarkkitehtuuri ja sisältömääritykset
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Innovaatioseteli INNOVAATIO-OSAAMISTA YRITYKSEESI
Julkaisutietovirrat - tilannekatsaus
Mikä EduMAP? Rahoitus EU Horizon2020-ohjelmasta Tampereen yliopiston johtama hanke, yhteistyössä Foredata Oy & 7 kumppania Euroopasta.
Proficom.
Kansallinen palveluarkkitehtuuri Tilanne ja lainsäädäntö
Digitalisaation vaatima osaaminen
Metlan julkaisumittarit
Tutkimusinfrastruktuurien tietopankki
Tietomallit digiaikaan
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
Tervetuloa Innokylään
Luovuusstrategian avulla päivätoiminnan toimintatavat innovatiivisemmaksi Projektiosaamisen opintokokonaisuus toteutetaan yhteistyössä Turun ammattikorkeakoulun.
Tutkimustietovaranto – Virran tuomaa Työpaja
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Organisaatioiden yhteistyö
Organisaatioiden yhteistyö
Finnan konsortioryhmän tapaaminen
ATT ja KDK-tilannekatsaus
Tuotteen tai palvelun myynti
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Kehityshankkeet Tietoallas toteutus
FibRobotics Ohjausryhmän 1. kokous Ravintola Newton, TTY
Avoimen tiedon ohjelman tavoitteet ja toiminnan kohteet keväälle 2015
Datan avaamisen ohjeistus
Asukkaat sote- ja maakuntauudistuksen keskiöön
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Avainresurssit ja kyvykkyydet
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
IT-järjestelmät Teija Kaltio-Rein Projektipäällikkö, Kirkkohallitus
Vauhdittaa kiinteistö- ja rakentamisalan digitalisaatiota
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
TYKY-TOIMINTA 2014 Esityksen alaotsikko Esittäjän nimi.
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Yhteinen keittiö -hanke
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Kestävän kehityksen projektit Espoossa
3D-kiinteistönmuodostus
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Alustava suunnitelma Kanta-mittarien kehittämisestä
YHDESSÄ HYVÄ OTE Etelä-Karjala ja Kymenlaakso
Tervetuloa Innokylään!
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Taloushallinnon koulutus
Opiskelijoiden terveydenhoitouudistus ja maksujen kerääminen 2020
Järjestökoulutuksen kehittäminen
SANOISTA TEKOIHIN 2 –HANKE ( 12kk )
Komponenttikirjasto Käyttöohje.
Toimintamallin keskeiset toimenpiteet
Avustustoiminnan periaatteet
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Uusien kirjastojärjestelmien yhteentoimivuuden edellytyksistä
SAUX Sähköinen arkisto
Video 5: Yleisesti kysyttyjä kysymyksiä ja niihin annettuja vastauksia
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
RYHMÄTYÖ kansalliset ORL-laaturekisterit
Sosiaali- ja terveysministeriön maksuasetus kansallisista tietojärjestelmä-palveluista Jari Porrasmaa erityisasiantuntija.
Research Data Management Agents
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Haka pilottihaku 2007 Haka käyttäjien kokoontuminen

Haka pilotit  Tavoitteet Laajentaa Hakan käyttöä uusille alueille Synnyttää tietoa ja osaamista korkeakoulukentässä Lisätä Hakan tunnettavuutta  Pilottien kriteereitä Uutuusarvoa Todellisia käyttäjiä Tulokset saatavilla ja hyödyllisiä muille korkeakouluille

Hallintomalli ja rahoitus  Kukin projekti oma itsenäinen pilotti, jonka omistajana korkeakoulu Asettaa projektin ja sen hallintoelimet  CSC Koordinoi ja rahoittaa pilotteja Tarjoaa koulutusta ja asiantuntemusta resurssiensa puitteissa  CSC tarjoaa pilotteihin rahoitusta 50/50-periaatteella toteutuneiden kulujen mukaan Enintään pilottihakemuksessa esitetyn summan verran Hyväksyttävistä kuluista

Projektin tuotokset  Pilottihakemus Haka-infrastruktuurin ohjausryhmä käsittelee pilottihakemukset. Hyväksytyistä ja hylätyistä hakemuksista ilmoitetaan korkeakouluille.  Projektisuunnitelma CSC tai sen valtuuttama taho käsittelee pilotin projektisuunnitelman, jonka hyväksymisen jälkeen pilottikorkeakoululle voidaan maksaa 20% hyväksytyn budjetin mukaisesta rahoitusosuudesta.  Väliraportti CSC tai sen valtuuttama taho käsittelee pilotin väliraportin.  Loppuraportti Haka-infrastruktuurin ohjausryhmä käsittelee pilotin loppuraportin, jonka hyväksymisen yhteydessä pilottikorkeakoululle maksetaan loput rahoituksesta.

Aiheita  Käyttäjän tunnistaminen yhteistyöverkostojen palveluissa  Shibbolethin ja muiden tekniikoiden yhteentoimivuuden pilotointi  Shibboleth ja erilaiset autentikointimenetelmät  Signet ja/tai Grouper  Auktorisointimoottorit  Muu aihe

Käyttäjän tunnistaminen yhteistyöverkostojen palveluissa  TVT:n mahdollistama verkostomainen toimintamalli osoittautunut tehokkaaksi monilla aloilla  Korkeakoulusektorilla runsaasti tiedeala ym. verkostoja virtuaaliyliopisto.fi/?node=vy_verkostot_tieteenala_fin  Eri organisaatioiden jäsenistä koostuva virtuaaliyhteisö luontainen federoidun identiteetin hyödyntäjä

Shibbolethin ja muiden tekniikoiden yhteentoimivuuden pilotointi  Shibbolethin yhteentoimivuus muiden tekniikoiden edistäisi Haka-infrastruktuurin laajenemista  Valmiit kaupalliset ratkaisut alentaisivat kynnystä liittyä Hakaan  Yhteentoimivuus demonstroitu jo yli vuosi sitten  Suomen korkeakouluissa ei vielä kokemusta

Shibboleth ja erilaiset autentikointimenetelmät  Haka ja Shibboleth ei ota kantaa siihen miten loppukäyttäjät tunnistetaan  Erilaiset tunnistautumistavat erityisesti salasanaa vahvemmat autentikointimenetelmät laajentavat Haka- infrastruktuurin hyödyntämismahdollisuuksia  TUPAS ja Vetuma toteutettu aiemmissa piloteissa

Signet ja/tai Grouper  Useilla palveluilla on tarve funetEduPerson-skeeman attribuutit ovat liian karkeajakoisia moniin palveluiden tarpeisiin  Internet2 on kehittänyt tekniikkaa käyttöoikeuksien ja käyttäjäryhmien hallintaan  Suomessa kokemusta näistä tuotteista on vielä hyvin vähän (TKK:n pilotti 2006)

Auktorisointimoottorit  Auktorisointimoottorit ovat järjestelmiä, jotka tuottavat annettujen parametrien, attribuuttien ja luotujen sääntöjen perusteella kyllä/ei -tyyppisen päätöksen siitä, tuleeko esimerkiksi loppukäyttäjälle sallia pääsy tiettyyn palveluun. Päätöksen perusteena voi olla esimerkiksi käyttäjän käyttäjätunnus, roolit, kellonaika, verkko-osoite jne.  Haka-pilotti 2006 ei tuottanut yhtään hakemusta

Aikataulu  Projektihakemukset sisään  Pilotit päättyvät  Loppuraportti