Luova musiikin tekeminen. Luovan työn tiimi ”Työpajoissa kirjoittajat, graafiset suunnittelijat, verkko-osaajat, videotuottajat, valokuvaajat ja kääntäjät.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OJANIITTUTALON MONITOIMIJAHANKE - MONIPUOLINEN OSAAMISKESKUS 2016.
Advertisements

TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys- hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus ja opetusklinikoiden vastuuhenkilöiden tapaaminen Helsingissä.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Oulun yliopisto Turun yliopisto Lapin yliopisto Aalto-yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Mikä EduMAP? Rahoitus EU Horizon2020-ohjelmasta Tampereen yliopiston johtama hanke, yhteistyössä Foredata Oy & 7 kumppania Euroopasta.
Laaja-alainen osaaminen
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Oulu Seija Saarinen, Liisa Luukkonen, SLK
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Varhaiskasvatuksen liikuntasuositukset
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Opeka-kyselyn tulokset
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
LARK 5 MERCURIAn osahanke
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Tervetuloa Innokylään
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Vaativan erityisopetuksen ja koulunkäynnin ohjaajien täydennyskoulutuskokonaisuus
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Tuomo Lähdeniemi työelämä ja nuoret - - KAKSI ERI MAAILMAA? Tööelu ja noored – - kaks eri maailma?
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
THL:n tuki kehittämishankkeille
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
VERME - VERTAISMENTOROINTI
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Projektipäällikkö Hanna Siren
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
A2-kieli-info.
Tiirismaan vesopäivät
Omnia.fi/yhteishaku.
Ajanhallinta opiskelussa
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
PERHETYÖN UUDET KUVIOT JA PALVELUOHJAUS
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
TYÖHYVINVOINTI Työhyvinvointi  .
Kentän uudet nettisivut Kentän
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Tommi Mattila Valmiuspäällikkö Suomen Punainen Risti Hämeen piiri
Esityksen transkriptio:

Luova musiikin tekeminen

Luovan työn tiimi ”Työpajoissa kirjoittajat, graafiset suunnittelijat, verkko-osaajat, videotuottajat, valokuvaajat ja kääntäjät kehittäisivät yhdessä uutta ja parempaa sisältöä eri tiedotusvälineisiin.” (Visio: Raimo Möysä HS ) Elokuva-alalla on samanmuotoista tiimityöskentelyä ja sitä kehitellään jatkuvasti, myös verkkopohjaiseksi

Co-writing on keskeinen kansainvälisen musiikinteon menetelmä, jossa musiikintekijät työskentelevät tiimeissä, joissa vastuut jaetaan kirjoittajien kesken esim. instrumenttiosuuteen (track), melodiaan ja sanoituksiin (topline) sekä ohjelmointiin. Musiikkia tehdään tilaustyönä, joka vaatii musiikintekijältä erityistä osaamista. Co-writing

Musiikintekijöiden osaamiseen tähtäävä kehittämisprojekti Yhteistyö Music Finlandin (Musex ja Fimic) kanssa Ohjelma oli laaja ja sisälsi myös tuottaja- ja vientikoulutusta Metodin kehittäminen alkoi jo 2003 Kehittämistyötä tehtiin kahden koulutuskokonaisuuden muodossa: Hittitehdas ja Biisilinna.

Hittitehdas Hittitehdas koulutus on tarkoitettu musiikin tekijöille, jotka ovat edenneet urallaan aloittelijoista seuraavalle tasolle, ja etsivät työhönsä uusia virikkeitä ja yhteystyökumppaneita. Koulutuksen tarkoitus on lisätä osallistujien kykyä tehdä biisejä yhdessä toistensa kanssa välillä tiukankin aikataulun puitteissa (=co-writing) Pyrkiä löytämään ja kasvattamaan jokaisen omia vahvuuksia sekä jakaa tietoa musiikkialan käytännön toiminnasta. Tavoitteena on tarjota musiikin tekijälle tarvittavat eväät ammattimaiseen toimintaan kirjoittajana. Koulutukseen on osallistunut mm. singer/songwritereita, yhtyemuusikoita, tuottajia ja sanoittajia.

Biisilinna Kansainvälinen biisinkirjoitusworkshop (ns. co-write workshop), joka kokoaa yhteen Suomen ykkösrivin pop-kirjoittajia. Music Finland kutsuu paikalle 7-10 kansainvälistä A-luokan kirjoittajaa eri maista ja näin kansainväliset tiimit kirjoittavat uusia kappaleita kansainvälisille markkinoille kolmen päivän ajan. Biisilinnaan kutsutaan myös kansainvälisiä levy-yhtiöitä tuomaan tilauksia kirjoittajille: levy-yhtiöiden edustajat esittelevät ajankohtaisia projektejaan joille haetaan kappaleita, ja säveltäjät tekevät kappaleet Biisilinnassa, joita he ja heidän kustantajansa kauppaavat levy-yhtiöille.

Biisilinna Kirjoittajia, kustantajia sekä levy-yhtiöiden edustajia on ollut paikan päällä kaikilta suurilta markkinoilta: USA, Japani, Etelä-Korea, Saksa, Iso- Britannia, Ruotsi, Ranska, Italia yms. Monikulttuurinen tiimi varmistaa lokalisaation hallinnan, esim. suomalais-korealainen ryhmä on ollut menestyksekäs

Musiikin opetukseen uusi näkökulma Björkin tapa tehdä musiikkia kokeilemalla, leikkimällä, rohkeus työskentelyssä Luovuutta tarvitaan työelämässä Toisten tekemillä nuoteilla ei pärjätä jälkiteollisessa yhteiskunnassa Emme tarvitse pelkästään luovia musiikintekijöitä, vaan yhteiskunta ja koko työelämä tarvitsee luovuutta ja uudistamista

Co-writing menetelmä musiikin opetuksessa antaa lapsille mahdollisuuden kehittää luovuuttaan kehittää yhteistyötaitoja ja yhteisten tavoitteiden asettamista ja saavuttamista Musiikin tekemisen yhteistyötaidoilla hyötyä työelämässä kaikissa ammateissa

Aloitus ja luovat ryhmät jo varhain Musiikkisuhteen kehittäminen omien kokeilujen kautta Vuorovaikutus ja musiikin tekeminen ryhmässä – musiikillisten ideoiden jakaminen Oppilaille luovan musiikin tekemisen ryhmiä viimesitään heti musiikkileikkikoulun jälkeen Mahdollisuus kehittyä luovassa yhteistyössä heti opintojen alusta lähtien Jos viulun tai pianonsoitto aloitetaan jo kolmen vuoden ikäisenä, niin miksei luovaa musiikin tekemistä

Musiikin tekeminen uuden teknologian avulla Livenä Tallentaminen ja jakaminen viestintäteknologian teknologian avulla Osallistuminen lähi- ja virtuaalisiin yhteisöihin Rohkaistaan opettajia ottamaan käyttöön uusinta teknologiaa musiikillisiin kokeiluihin Opitaan säveltämään erilaisilla tavoilla Opitaan opettamaan säveltämistä eri tavoin Opitaan hahmottamaan luovaa muusikkoutta laaja-alaisesti

Tulevaisuuden musiikinopetuksen haaste Sibelius-Akatemian musiikkikasvatuksen osasto kehittää uusia pedagogisia luovan musiikin tekemisen menetelmiä Laajaa väitöskirjatasoista tutkimustoimintaa virinnyt alueelta Taideyliopiston (Sibelius-Akatemian) täydennyskoulutus kehittää yhteistyökumppaneittensa kanssa edelleen hittitehdas ja biisilinna konseptia Tulevina vuosina tarjotaan laajasti luovan musiikin tekemisen täydennyskoulutusta koulujen ja musiikkioppilaitosten opettajille

KIITOS!