Laatumittauksen 2011 tuloksia. Tiedättekö Kuinka hyviä olette? Miten pärjäätte suhteessa parhaaseen? Missä laadun vaihtelu on suurta? Mihin suuntaan laatunne.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Advertisements

Toimintaympäristön analyysi
TUPLATIIMI - YHTEISÖLLISYYS
RASEKO ja yhteinen koulutusstrategia 2015+
Tiedosta hyvinvointia Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Alue- ja kuntapalvelut Avosairaanhoidon kehittäminen arvioinnin.
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
Laatu LAATU EI TARKOITA SITÄ, ETTÄ TUOTE TAI PALVELU ON ABSOLUUTTISESTI HYVÄ VAAN SITÄ ETTÄ SEN TEKEMISEEN KÄYTETTÄVÄT MENETELMÄT JA TOIMINNOT ON DOKUMENTOITU.
Kansalaisjärjestöjen nykytila-analyysi 2011 Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yhteiskirjastot TIEDOSTA MENESTYS
Graafisen esityksen laatiminen taulukkolaskentaohjelmalla (excel 2013)
Metoditehtävä 1.Tee ohjelma, jonka tehtävänä on laskea jonkin tietyn käyttäjän syöttämän välin numeroiden summa. (Esim. käyttäjän syötöllä 1 ja 5 ohjelma.
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
OPS-KOULUTUKSEN YLEINEN TILA JA SEN KEHITTÄMINEN HEIKKI SUOMALAINEN SELVITYSMIES OPSO-KOKOUS
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Mittausepävarmuuden määrittäminen 1
Kalan myyntiajat – suositus kaupalle jäävistä päiväyksistä
1 STM ja Stakes Rintanen Miten hoitotakuu toteutuu terveyskeskuksissa? Trendiyhteenvetoja Terveyskeskusten johtavien lääkärien kannat kysely maalis-huhtikuussa.
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
Innovaatioprojekti uusi Positia
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Oppimisen tavoitteet ja osaamisen oivallukset SpiritUra -valmennuksessa Tavoitteeni - millaista muutosta tavoittelen valmennusprosessin tuloksena oman.
Apurahapäätösten vertailuperusteet
Terveys- ja hyvinvointi- vaikutusten arviointi Osatutkimus A THL - Seppo Koskinen, Riitta-Liisa Kokko ja projektiryhmä.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Verkko-oppimisen laatu ja arviointi Janne Matikainen, yliopistonlehtori Helsingin yliopisto Tutkimus- ja koulutuskeskus Palmenia ja Viestinnän laitos
TYÖELÄMÄN LAATU Menesty-hanke
Käyttäjäkysely osana Lahden kaupunginkirjaston palautejärjestelmää Jari Tyrväinen Kirjastotoimen apulaisjohtaja Kansallisen käyttäjäkyselyn keskustelu-
1 STM ja Stakes Rintanen Hoitotakuun toteutuminen suun terveydenhuollossa terveyskeskuksissa Kysely terveyskeskusten ylihammaslääkäreille maaliskuussa.
Kehittävän asiantuntija-verkostotyön malli TATU – tartu tutkintoon!
Refaktorointi ”Te olette tehneet tätä ennenkin”. Mitä on refaktorointi? (1/2) prosessi ohjelmakoodin laadun parantamiseksi ohjelman sisäisen rakenteen.
1 Sensor Tasking and Control Jari Hassinen Riikka Asikainen
Uudistettu tulosohjaus: kohti yhteisiä tavoitteita Tulosohjauksen verkostotapaaminen Markus Siltanen.
Valtimotautien ehkäisyn laatuverkostokokous 2011 Tervetuloa.
Riskitekijöiden hoidon systemaattinen kehittäminen perusterveydenhuollossa Terveyskeskuslääkäri, laatuvastaava LT, yleislääketieteen erikoislääkäri, lääkärikouluttajan.
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO YHTEENVETO.
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO Kohonnut verenpaine – ei samanaikaisesti T2D tai CHD, sydäninfarktin jälkitila Rovaniemi 2013.
3 Terveystottumusten tutkiminen. Tutkimusmenetelmien arviointi Validiteetti eli pätevyys – Onko mitattu sitä mitä pitikin – Voi tutkia vertaamalla menetelmää.
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO Tyypin 2 diabetes Suupohja 2012.
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO
Valtimotautien ehkäisyn laatuverkosto YHTEENVETO.
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO Sepelvaltimotauti (mukana myös ne, joilla T2D) Siiliset 2012.
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
Yleiskatsaus sähköoptioiden hinnoitteluun
Laadunhallintajärjestelmä/ laatujärjestelmä
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO
Tietokanta-analyysin ja web - mittauksen yhdistäminen
Kaikki Käy Koulua -toimintamallin arviointitutkimus
Yhteenveto laatumittauksen analyysistä ja suositukset
Keskustelua nikotiinituotteista
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO
Valtimotautien ehkäisyn laatuverkosto
VALTIMOTAUTIEN EHKÄISYN LAATUVERKOSTO
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Likviditeettiriskit.
Viisi asiaa, mitä jokaisen opettajan tulisi tietää laadusta
Mittarit – mitä ja miten mitata
Kuntaraportti Siikalatva
Laaja-alainen arviointi
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Nuorisotyön auditointi- ja itsearviointimalli
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
Esityksen transkriptio:

Laatumittauksen 2011 tuloksia

Tiedättekö Kuinka hyviä olette? Miten pärjäätte suhteessa parhaaseen? Missä laadun vaihtelu on suurta? Mihin suuntaan laatunne on kehittynyt? Don Berwick, IHI

Kaikki mukaan Mittaus on lisärasitus, josta pitää saada myös palautetta ja hyötyä – Mittaus vaikuttaa työtä helpottavasti/parantavasti – Ongelmiin tartutaan – Tuloksista syntyy työsuunnitelma seuraavalle vuodelle Mitä tehdään toisin Miten varmistetaan, että muutokset toteutuvat ja pysyvät

Tuloksista kertominen Mahdollisimman pian valmistumisen jälkeen Kaikki tulokset niiden käyttöön, jotka ovat kiinnostuneita Väylä ideoiden esittämiseen – Yhteinen arviointitilaisuus – Muu kanava

Arviointitilaisuus Käytettävissä oleva aika ratkaisee – Jos aikaa vähän, näytä vain tärkeimmät tulokset – Jos aikaa enemmän, anna kaikkien arvioida tuloksia Varaa aikaa parannusehdotuksiin (kirjaa) – Keskustelu ryhmissä moniammatillisesti usein hedelmällistä Mahdollinen jatkokäsittely laatu- /prosessivastaavien toimesta

HYVÄN HOIDON MALLI LAADUN MITTAAMINEN KORJAAVAT TOIMET ANALYYSI Kirjallinen prosessikuvaus Erillis- ohjeet Merkitsevyys- analyysit Arvioiva keskustelu Audit –laatu– mittaus Rekisteritiedon käyttö Tyytyväisyys- kyselyt Prosessien muuttaminen Henkilökunnan koulutus Resurssi- muutokset LAADUN JATKUVA KEHITTÄMINEN JATKUVA VARMISTAMINEN Toimintaympäristön analyysi – ulkoisten tekijöiden vaikutus omaan prosessiin

Lukumäärät merkitty pylväisiin.

Standarditaso merkitty yhtenäisellä viivalla, Suomen paras merkitty katkoviivalla (80.0%, 95% CI: 24.5, 135.5). Terveyskeskuksen arvoa verrattu kaikkiin yhteensä 2011: * p<0.05, ** p<0.01 ja *** p<0.001.

Kenen mittauksia seurataan RR mittauksen tekijäYht HoitajaLääkäriItsemittaus Kirjaus tkl sh th muu Yht

Lukumäärät merkitty pylväisiin.

2009 ja 2010 %-osuudet (16,9 ja 12,1) laskettu kaikista sRR-arvoista kuitenkin niin, että itsemittaukset >155. Vuonna 2009 itsemitauksena saatuja arvoja oli 20%, vuonna 2010 niitä oli 40%. Itsemittauksen arvo on 4 viimeisen kaksoismittauksen keskiarvo.

Lukumäärät merkitty pylväisiin vuoden %-osuus laskettu vain vastaanotolla mitatuista arvoista.

Tärkeää Huonot tulokset eivät ole kenenkään henkilön syy, vaan systeemin (prosessin) Olemme koolla juuri prosessia parantaaksemme Anna palautetta hyvistä tuloksista (joita aina löytyy) Ei liian montaa asiaa kerralla parantamisen kohteeksi – Mutta niitä ajetaan sitäkin sinnikkäämmin