Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSimo Palo Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Tiedosta hyvinvointia Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Alue- ja kuntapalvelut 16.11.2005 Avosairaanhoidon kehittäminen arvioinnin avulla - hanke 1.4.2005 - 31.3.2007 "Hyvä sydänsairauksien hoito rannikkoseudun terveyskeskuksissa"
2
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Stakes Chess: Markku Pekurinen
3
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Asiakaslaatu Henkilöstön osaaminen Kunnat ja talous Yhteiskunta Laatu tyytyväisyys oikea hoito oikeaan aikaan tekninen laatu " ei hukkakappaleita" tuottavuus panos/tuotos vaikuttavuus
4
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Hankekokonaisuus Terveyskeskusten avosairaanhoidon kehittäminen. Laatuverkoston muodostaminen. Yhteisen koulutuskalenterin luominen.
5
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Tavoitteet Aluksi laatukoulutuksen kautta opitaan kehittämään ja arvioimaan hyvää sydänhoitoa ja hyvää sydänpotilaan hoitoa terveyskeskuksessa. Myöhemmin koulutuksen kautta opittuja taitoja sovelletaan muilla terveyskeskuksen ja avoterveydenhuollon alueilla. Jokaiseen terveyskeskukseen koulutetaan auditoijat, jotka myöhemmin toimivat sekä oman organisaation että vertailuorganisaatioiden auditoijina. Pohjanmaan rannikkoseudun terveyskeskukset muodostavat toiminnan arvioimiseksi laatuverkoston. Pohjanmaan rannikkoseudun terveyskeskukset luovat yhteisen verkkopohjaisen koulutuskalenterin. Seudullinen koulutus suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä sekä järjestetään toiminnan muutosten aiheuttamien tarpeiden pohjalta.
6
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 LAATUKOULUTUS 2005 - 2006 Tavoitteena: 1.Hyvä sydänpotilaan hoito nykytila kehitettävä malli 2.Hyvä sydänpotilaan hoidon kehittäminen ja toteuttaminen terveyskeskuksissa 3.Auditointi ja palaute (auditoijat). 4.Kehittämisen mallin levittäminen muille alueille.
7
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Laatukoulutus 1/4
8
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Laatukoulutus 2/4
9
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Laatukoulutus 3/4
10
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Laatukoulutus 4/4
11
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Auditoijakoulutus Syksy 2006 koulutus auditointi palaute
12
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Projektiryhmien vetäjät KRONOBY HVC Carina Kainberg,mottagningssköt.,hjärtdiab.sköt.(kronoby.lakarmottagning@kronoby.fi) MALMSKA HÄLSO- OCH SJUKVÅRDSOMRÅDE: Margareta (Maggi)Backman, bit.avd.sköt., hjärtsköt.(maggi.backman@mhso.fi) NYKARLEBY HVC: Ann-Britt Enlund, sjuksköt. (ann-britt.enlund@nykarleby.fi) ORAVAIS, VÖRÅ OCH MAXMO HVC Gunilla Jusslin, ledande sköt.(ledandeskotare.hvc@oravais.fi) KORSHOLMS HVC: Beatrice Östergård, sekr. för hälsofostran (beatrice.ostergard@korsholm.fi) KYROLANDETS HVC: Marita Kojola, ledande sköt.(marita.kojola@kyronmaantk.fi MALAX-KORSNÄS HVC Britta Kammonen, hv (korsnasrdg@mkhvc.fi) SAMKOMMUNEN FÖR HVC I KRISTINESTAD-BÖTOM Pirjo Tåg, ledande sköt. (pirjo.tag@tk.krs.fi)
13
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Auditoijakoulutuksen tavoite 1.Auditoinnin/arvioinnin menetelmien ja perusteiden oppiminen 2.Auditoinnit 3.Palaute auditoinneista ja edelleen oppiminen 4.Auditoijaverkoston "jäsen" jatkossa.
14
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Laatuverkosto Syntyy terveyskeskusten välillä. Koko henkilökunta, laatukoulutetut ryhmät, auditoijat Koulutuskalenteri
15
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Mitä laatu on? Laatu on, että sovitaan mitä tehdään, tehdään niin kuin on sovittu ja arvioidaan tehtiinkö sovitusti.
16
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 16.11.2005 Ammatillinen osaaminen "Innovatiivisuus, osaaminen, aikaansaannoskyky" Prosessin laatu Asiakaslaatu Vaikuttavuus "Toiminnallinen laatu" "Tyytyväisyys" "Hyvinvointi" Onnistumisen viimeinen haaste LAADUN OSATEKIJÖIDEN SUHDE TOISIINSA VISIO, STRATEGIA Arviointi, palaute
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.