Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
S2-tiimin muistiinpanot
Advertisements

Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
TURUN KOULUJEN 6. LUOKAN OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN KÄYTTÖTAITOKARTOITUS KEVÄT 2005 TOP-KESKUS Turun opetustoimi 2005.
Työryhmätyöskentely , TVT ja verkko-opetus Tuomo, Tammi, Ari Myllyviita, Mikko Horila,
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
Röykän koulu Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset, kevät 2014 Vastauksia yhteensä 87 kpl.
Perusopetuksen ryhmäkoko
Jukka Vehviläinen, DiaLoog AMMATTISTARTIN SEURANTA VUONNA 2010 Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä toteuttaa hankkeen, jonka aikana (v. 2010) suunnitellaan.
Työhyvinvointikysely - Jyväskylän yliopisto 2011 Fysiikan laitos.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
Erityisasiantuntija Teija Mikkola Suurten kaupunkien terveydenhuollon kustannukset vuonna 2008 Espoo, Helsinki, Jyväskylä, Kotka, Kuopio, Lahti, Oulu,
ET ja hyvän osaamisen kriteerit vuosiluokka 5:n jälkeen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opettajat Kuninkaanhaka
Tulevaisuuden terveys kansallinen tiekartta
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Oppiaine-kokonaisuus
Ops seminaari Askola.
Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella
1. vuoden opiskelijoiden vanhempainilta Jani Syrjälä, rehtori.
Hatanpään koulun tuettu perusopetus ja ohjaus (TUPO) Arto Nieminen ja Merja Wahra.
Osaamisen ja sivistyksen asialla Lahjakkuutta ja erityisvahvuuksia tukevan opetuksen kehittämishanke Kirjoittajan nimi Tilaisuuden nimi Päiväys/
Datan avaaminen kunnissa, tilanne syksyllä 2014 Avoimen tiedon ohjelma, Elisa Kettunen, erityisasiantuntija.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Kahoot-ohje.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
TAMPEREEN SEUDULLINEN ESI- JA PERUSOPETUKSEN TVT-SUUNNITELMA VUOSILLE Jari Halonen.
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
KLAARI HELSINKI, NUORISOASEMA JA KOULUYHTEISTYÖ. PÄIHDEKASVATUSPILOTTI Lähtötilanne: Eri toimijoilta yhteydenottoja kannabikseen liittyvissä asioissa.
Tietovarantojen avaaminen kunnissa. Kuntien tietotekniikkakartoituksesta saadut ensihavainnot Avoimesta tiedosta kunnissa Avoimen tiedon ohjelman ohjausryhmä.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
ELÄMÄNI SANKARI RY.
Opeka, Oppika ja Ropeka Erityisasiantuntija Leena Pöntynen
Lukion toisen vuoden kurssivalinnat
Infra-alan ammattikorkeakouluopetuksesta
4. MONO-päivä Klo
Pedagogiset aineopinnot lv Tietotekniikka
Paikkatiedon hyödyntäminen sosiaali- ja terveysalalla
Maakunnallinen OPS-koordinaatioryhmä
Työhyvinvointikysely - Jyväskylän yliopisto 2011
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
HS HS Onko koulunkäynti nyt pelkkää projektia ja teemapäivää Onko koulunkäynti nyt pelkkää projektia ja teemapäivää? Vai riittääkö yksi.
Tutustutaan PaikkaOppiin
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Osallistu, pelaa ja opi! -hanke
7lk:n arviointi.
Arviointi.
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Osaamispuntari Syntynyt keväällä 2016 tehdyn Digitalisaation vaatimat osaamiset valtiolla -kyselyn pohjalta Toivotaan auttavan viraston henkilöstön osaamisen.
TVT-koordinaattori Jari Halonen Ylöjärven kaupunki
Koodaamista Ohkolan koululla
Osaamispuntari Syntynyt keväällä 2016 tehdyn Digitalisaation vaatimat osaamiset valtiolla -kyselyn pohjalta Toivotaan auttavan viraston henkilöstön osaamisen.
Laaja-alainen arviointi
Yhdessä opettaen -PIENTEN LASTEN KOULU TERVETULOA KOULUTUKSEEN!
Koulutusiltapäivä lk. 7-9 opettajille
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Maaliskuun päivämääriä Oppimisen ilo ja sisäinen motivaatio
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu. Jos haluat osallistua, voit odotellessa avata jo valmiiksi sivun

Mikä on Opeka Opeka on vuonna 2012 opettajille kehitetty tvt-osaamisen arviontityökalu Opekassa on tähän mennessä 207 kuntaa, 1858 koulua ja vastaajaa

OPEKA 3

 Suunnittelu alkoi 2013  Rahoitus Opetushallitukselta 2014 ja 2015  Perusopetuksen 2.-, 5.-, 8.-luokkien ja lukion 1.luokkalaisille suunnattu motivaatio- ja osaamiskysely  Tampere koordinoi, kehitystyössä mukana myös Helsinki, Espoo, Vantaa, Turku, Hämeenlinna ja Jyväskylä, Tampereen yliopisto (TRIM) Oppika

Kysymykset pohjautuvat uuden opetussuunnitelman tieto- ja viestintäteknologisen osaamisen tavoitteisiin.  Kysymykset jaettu kategorioihin: käytännön taidot oma tuottaminen vastuullinen ja turvallinen toiminta tiedonhallinta, tutkiva ja luova työskentely vuorovaikutus ja verkostoituminen asennetausta

Pilottiversio valmistunut yläkoulun (8.lk) kyselyn osalta Pilotointi kehittäjäkunnissa helmi-maaliskuussa 2016 (yksittäiset luokat testanneet jo aiemminkin) Noin 2800 vastausta Keväällä 2016 Oppikaa voi jo testata, mutta dataa ei tallenneta

Kyselynäkymä

Muutamia poimintoja Oppikan 8.luokan vastauksista Mene osoitteeseen kahoot.it Kysymyksissä haetaan eniten vastauksia saaneita vaihtoehtoja Voittaja voi tulla noutamaan palkinnon esityksen jälkeen Harrilta ja Jarilta.

Raportteja vastauksista Oppilas saa vastattuaan raportin omasta tuloksestaan suhteessa kaikkiin vastaajiin Opettaja saa raportin oman luokkansa vastauksista suhteessa kaikkiin vastaajiin Rehtori saa raportin koko koulun vastauksista (tai luokittain)

Opettajan raportti

Jatkossa… syksyyn mennessä valmistuvat kyselyt 2.lk 5.lk lukion 1.lk kyselyihin tehdään myös opettajan oppaat lv koulutusta/työpajoja toimintaan raporttien pohjalta

Tiedolla johtaminen, tietojohtaminen ja strategisuus OPETUKSEN ICT-STRATEGIA KOULUN VUOSISUUNNITELMAT DIGITALISAATIO

Kiitos mielenkiinnosta!