HRD-Kunto – tuotteen markkinointi -markkinoinnin kohderyhmät -myyntimenetelmät -myynnin välineet
Markkinoinnin kohderyhmät -monitahoinen päätösprosessi yrityksessä monta markkinointikohdetta -johto, työterveys, henk.pääll., liikunta -myös yrityskoko ja –laatu vaikuttaa -pieni päätös heti -iso perustelua ja valmistelua ”kauan” -pitkällä tähtäimellä johto ”maksaa” kaikki toiminnat yrityksissä
Markkinoinnin kohderyhmät -johto -aina ”puheisiin” jos mahdollista -perustelut -liikunnan merkitys -liikuntaa tehdään tosissaan -positiivista henkilöstötyötä -tuottaa terveyden, työkyvyn ja tuottavuuden kautta
Markkinoinnin kohderyhmät -henkilöstövastaava – TYKY-vastaava -osaksi TYKYä, työterveyttä vai liikuntaa? -perustelut -liikunnan merkitys - yritystasolla -liikuntaan motivointi - yksilötasolla -tarkat faktat ja seuranta -tukee työkyvyä ja järkeistää liikuntatoimintaa
Markkinoinnin kohderyhmät -työterveys -osaksi TYKYä – tukee työterveystyötä -yhteistyötä vai ei ? -perustelut -faktat yritystasolla -liikuntaan motivointi ja ohjeet yksilötasolla -yksilötiedot työterveydelle
Markkinoinnin kohderyhmät -ihmiset -yrityksen sisäinen lanseeraus ratkaisee vs. markkinoinnin kohteet -ihan ilman vihjettä -osana terveystarkastusta -osana kehittämisohjelmaa -osana liikuntajuttuja
Myyntimenetelmät Yritysmyynti -presentaatio ainoa mahdollisuus -lehtimainonta turhaa! -kontakti ”ylös” -perustelut vastuuhenkilölle (laatu, joustavuus, hinta, valtakunnallinen tuote…) -yhteistyökokous, henk.hall, työterveys, ym
Myyntimenetelmät Ihmiset -esittelyt (koko henkilöstö, yhdyshenkilöt, esimiehet, jne) -puffi henkilöstölehteen, tms. -info illa -osallistujaesite
Myynnin välineet Esite Presentaatioaineisto (Powerpoint, kalvot) Puffit Osallistujaesite