16.9.2010 SUURI matkakohde, PIENET resurssit Savonlinnan Seudun Matkailu Oy Tj. Pia Kokki.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Huonekalujen valmistus Lahti  TOL 310 Huonekalujen valmistus • Konttori ja myymäläkalusteiden valmistus (TOL 3101) • Keittiökalusteiden valmistus.
Advertisements

Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
E XPERICON E XPERICON  Perustettu 1997, toimipiste Helsingin keskustassa.  Liikevaihto vuonna ,8 milj. 
Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
VisitKarelia.fi & VisitKarelia.ru sähköiset mahdollisuudet Case: Museot.
TimePlan työvuorosuunnittelu
Naakan oppilaskunta Tervetuloa! Kasvu yrittäjyyteen -hanke - 2 Projekti Idea projektista syntyy kun: –tarvitaan jotain, jotain puuttuu (rahaa.
Suomen Yrittäjäopisto NUORTEN AIKUISTEN OSAAMISOHJELMA Työseminaari III, Kuopio SYO -case.
RTG Yhtiöt RTG – Yhtiöiden liikeideana on toimia matkustamiseen liittyvien palveluiden kustannustehokkaana toimittajana, sekä vahvana alueellisena matkatoimistopalvelujen.
Kylämatkailuhankkeen kuulumiset Projektipäällikkö Tiina Perämäki
case: savonlinna.travel
EUREGIO KARELIAN KARELIA EXPERT MATKAILUPALVELU OY Karelia Expert Matkailupalvelu Oy on Pohjois- Karjalan matkailun.
Yrityssaunailta Otaniemi
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
Oppisopimus rekrytoinnin välineenä. Total Kiinteistöpalvelut Oy Perustettu Jyväskylän kaupungin omistama Toimialat Siivous Kiinteistönhoito Turvapalvelut.
osaava harjoittelija kilpailukyvyksi •Kaksi mahdollisuutta kv-harjoittelussa •Ottaa kansainvälinen harjoittelija –Kansainvälistyminen kotimaassa –Erityistä.
Sinikka Hiidenmaa KHT Mikkelin Tilitoimisto Oy
Menestyksellisen matkailuyhteistyön haasteet ja mahdollisuudet.
Rovaniemen palvelualojen oppilaitos 2005
SILOSET OY Kalle Möller.
Hyvinkään-Riihimäen Seudun Ammattikoulutussäätiö
Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta
Menestyksellisen matkailuyhteistyön haasteet ja mahdollisuudet – case Levi Jussi Töyrylä Toimitusjohtaja Levin Matkailu Oy Halutuin.
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
Maija Pirvola Yrityssalo Oy alk. Salon kaupungin omistama elinkeinoyhtiö.
TOP3 – PAMin kärkiteemat keväällä 2013 PAMin kärkiteemat kevät 2013.
Imatran Seudun Kehitysyhtiö Oy/ Vetovoimaa matkailuun Etelä-Suomessa Imatra Events Imatran seudun tapahtumien yhteinen brändi.
Internetmarkkinointi Venäjällä – kotipesä kuntoon.
Valtionhallinnon suunnitelmat, tavoitteet ja odotukset kuluttajan e-laskulle Kuluttajan e-lasku tiedotustilaisuus Jere Reinikainen.
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Perusopinnot 20 op Pääaineopinnot 80 op Sivuaineopinnot 40 op Valinnaiset opinnot 25 op Opiskelija voi sisällyttää näihin enintään 15 op vapaasti valittavia.
Maija Pirvola Yrityssalo Oy alk. Salon kaupungin omistama elinkeinoyhtiö.
goSaimaa GoSaimaa.com yhteismarkkinointihanketta on toteutettu 3 v:n ajan Imatran ja Lappeenrannan seuduilla. Mukana on n. 100 yritystä, Imatran ja LPR:n.
ProAgriaYrityspalvelut Menestyksen mahdollisuuksia ProAgrian palvelut ovat investointeja tulevaisuuteen.
Vuosaarelaisten matkailutuotteet matkailijoiden tietoon! kumppanuuspäällikkö Leena Lassila Visit Helsinki.
Miten turvata infraosaaminen 2020 Turku
Suomen kasvukäytävän keskipisteessä Linnan Kehitys Oy Hämeenlinnan elinkeinoyhtiö
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Matkailun mahdollisuudet käyttöön! PAMin kärkiteemat kevät 2013.
Maija Pirvola Yrityssalo Oy alk. Salon kaupungin omistama elinkeinoyhtiö.
KohdematkatKaleva Oy Oulun Vientikilta Oulu.
KÄSITYÖSTÄ ON KYSYMYS! KÄSITYÖ- JA MUOTOILUALAN OMA, KATTAVA VERKKOPALVELU Jospa meillä olisi…
Perusopinnot 20 op Yhteiset ammattiopinnot 80 op Syventävät ammattiopinnot 40 op Valinnaiset opinnot 25 op Opiskelija voi sisällyttää näihin enintään 15.
Datan avaaminen kunnissa, tilanne syksyllä 2014 Avoimen tiedon ohjelma, Elisa Kettunen, erityisasiantuntija.
Osaamisen tuotteistaminen Seinäjoen ammattikorkeakoulussa Irma Jaakkola
1 SSTL Puhtausala ry – TOIMIALAN KEHITTÄJÄ. SSTL Puhtausala ry Yleishyödyllinen ja puolueeton puhtausalan neuvonta- ja koulutusjärjestö jo vuodesta 1970.
Flextila – ratkaisuja käytännön tarpeisiin Valtakunnallinen asukashankintaseminaari Perjantai Verkossa ja Mynämäellä.
Kaisa Heiskari Rovaniemen Matkailu ja Markkinointi Oy.
Lapin matkailustrategia Matkailuasiantuntija Satu Luiro, Lapin liitto.
MATKAILU- RAVITSEMIS - JA TALOUS-ALA Matkailu-, ravitsemis- ja talousalalla on tavoitteena vaikuttaa ihmisten terveyteen, hyvinvointiin ja viihtyvyyteen.
Perusopinnot 20 op Pääaineopinnot 80 op Sivuaineopinnot 40 op Valinnaiset opinnot 25 op Opiskelija voi sisällyttää näihin enintään 15 op vapaasti valittavia.
Syventävät ammattiopinnot 40 op
Linkki: ”MY STAY” Visitfinland.comin ”My Stay” matkailutuotteiden tuotetietokanta esittelee Suomen.
Yrityksen projektisuunnitelma
” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
19 Yritys tavoittelee voittoa s
Yhteiset ammattiopinnot
Perusopinnot 20 op Harjoittelu 30 op Pääaineopinnot 80 op ONT 15 op
Historia Postilla on takana lähes 400 vuotinen historia, kaikki osakkeet omistaa Suomen valtio.  Nimenmuunnokset: Postilaitos –1927 Posti- ja lennätinlaitos.
Lännen Tehtaat Osavuosikatsaus
Lahti Travel Oy:n yleisesittely 15. 9
Hämeen matkailun nykytila ja sen näkymät Pekka Vihma
Itä-Suomen EAKR-ohjelman seurantakomitea
Itsenäisten osuuskauppojen yhtiö
Kokemuksia kansainvälisestä verkkolaskutuksesta
Venäjä-markkinointi
Lisää lukiolaisia – mitä tehdä?
TURUN MATKAILUAKATEMIA – ÅBO TURISMAKADEMI
Markkinointisuunnitelma
Kaakko135 markkinointi 2014 Sanna Nikki
Esityksen transkriptio:

SUURI matkakohde, PIENET resurssit Savonlinnan Seudun Matkailu Oy Tj. Pia Kokki

Savonlinnan Seudun Matkailu Oy Savonlinnan Seudun Matkailu Oy on seudun matkailuyritysten omistama ja arvostama DMC, jonka tehtävänä on kasvattaa Savonlinnan seudun matkailullista vetovoimaa ja sitä kautta vaikuttaa seudun matkailutulon kasvuun. Tätä tavoitetta tukeakseen yhtiö markkinoi ja myy seudun matkailupalveluja sekä tuottaa matkailuneuvonnan työkaluja.

ENNEN MATKAA – matkailukiihokkeet - Houkutteleva imago - Mielenkiintoista tekemistä (reason why) -Tarjoukset - Saavutettavuus MATKAN AIKANA - helppoa lomaa - Leppoisa, hyvä palvelu -Hyvät opasteet ja opastukset - Palveluiden saavutettavuus - Lisämyynti MATKAN JÄLKEEN - hyvä mieli - Tervetuloa uudelleen -Kerro ja suosittele kaverille - Tarjoukset   Savonlinna This Week  henkilökohtainen matkailuneuvonta  mobiilipalvelut  kartat  seudun yhteiset infotaulut   uutiskirjeet  Suosittelutyökalut  Bloggaajat Työkalut   Seudun yleisesite  Mainonta ja promootio  Henkilökohtainen myyntityö  Matkailuneuvonta  Mediatyö  Muiden matkailijoiden suositukset

Savonlinnan Seudun Matkailu Oy Perustettu 02/10 N. 80 osakasta – 99 % yritykset – Liikevaihtoon sidottu markkinointimaksu – Ei vapaamatkustajia Liikevaihto 1,3 milj. euroa Kuntasopimukset n €

Savonlinnan Seudun Matkailu Oy Vakinaisessa työsuhteessa oleva henkilöstö (4 hlöä) – Toimitusjohtaja – 2 myyjää – Tuotanto ja mediayhteistyö Projektihenkilöstö (2,5 hlöä) – Projektipäällikkö, eSaimaa- hanke – Projektipäällikkö ja sihteeri, Lakeland Events

Tunnusluvut Kulut – Henkilöstökulut n euroa (+ projektit) – Muut kulut n euroa Tulot – Myyntikate n euroa – Kuntasopimukset n euroa

Markkinointi Kotimaan markkinointi – Vain valtakunnallista markkinointia, seudullisen markkinoinnin tekevät yritykset itse (Messut, yleisesitteet, Loma-Suomi, Iltalehti, sähköinen) – Budjetti n euroa/vuosi Kv-markkinointi – Yhteistyössä Mikkelin kanssa (VisitSaimaa-hanke) – Budjetti n euroa/vuosi

Yleislinjaukset Indisasiakkaat verkkoon (info&myynti) – Toimiva verkkopalvelu – Maksullinen neuvonta – Reipas palvelumaksu – Supistetut aukioloajat – Matkailuneuvonnan työkalut yrityksille Painotus ryhmämyyntiin

SÄHKÖISET PALVELUT -infosivusto ja verkkokauppa eSaimaa Expert -matkanjärjestäjäpalvelu Savonlinna Travel Media mediapalvelu (kuvat, lehdistötiedotteet yms.) Savonlinna.travel Vip Club - suoramarkkinointi ja Facebook -

VERKKOKAUPPA - verkkokauppa avattu v markkinointi aloitettu v kielet suomi/englanti - maksutavat: Visa/Master, kotimaiset pankit - tuotteet: hotellit, mökit, yksityismajoitus, paketit, ohjelmapalvelut, ravintolapalvelut - vuonna 2010 verkkokaupan osuus loppukuluttajakaupasta n. 30%

Verkkokaupan myynti

eSAIMAA EXPERT - matkanjärjestäjäpalvelu avattu v koulutus aloitettu v kielet: englanti (tukimateriaali venäjä) - maksutavat: Visa/Master, lasku - tuotteet: hotellit, mökit, yksityismajoitus - myynnintukimateriaali - tavoite vuodelle 2011: 50% matkanjärjestäjien mökkikaupasta tapahtuu sähköisesti

SAVONLINNA TRAVEL VIP CLUB - avattu v kielet: suomi, englanti - isäntinä Tornin veljekset - n asiakastietoa - suoramarkkinointikirjeet ja Facebook - kohdennettu markkinointi, tuotetarjoukset, kampanjat, edut

Haasteet - Kuntarahojen väheneminen (voiko tästä enää vähetä?) - Kehitystyö liikaa hankkeiden varassa - Tuotekehitys ei kenenkään vastuulla - Asiakaspalvelun muuttaminen myyntiorganisaatioksi