Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

case: savonlinna.travel

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "case: savonlinna.travel"— Esityksen transkriptio:

1 case: savonlinna.travel
- Tornin veljekset matkailuviestin viejinä Marja Tiainen Savonlinnan seudun osaamiskeskus/ Savonlinnan Matkailu Oy

2 Savonlinnan seudun matkailu Oy
Savonlinnan Seudun Matkailu Oy on seudun matkailuyritysten omistama DMC. Yhtiö markkinoi ja myy seudun matkailu- palveluja sekä tuottaa matkailuneuvonnan työkaluja. - perustettu 02/10 n. 80 osakasta liikevaihto 1,3 milj. euroa

3 Linnan tornit heräsivät henkiin!
Savonlinnan seudun matkailun voimahahmot muistuttavat ulkomuodoltaan melkoisen merkittävästi erästä kuuluisaa keskiaikaista savonlinnalaista matkailunähtävyyttä..

4 Savonlinnan Matkailun nimitysuutisia
Jokaiselle seudun markkinointikärjelle nimitettiin oma viestinviejänsä Olavi Torni oopperatiivinen kulttuuriattasea ”Seudun korkeatasoinen kulttuuritarjonta ja järviluontoa hyödyntävät tapahtumat” Erik Torni lomaehtoisen huvittelun asiantuntija ”Pienen järvisaaristokaupungin idyllinen ja viehättävä tunnelma sekä Saimaan tarjoamat herkut” Axel Torni luonto-opas ja seikkailuspesialisti ”Saimaan järviluonnon tarjoamat aktiviteettimahdollisuudet, etunenässä melonta ja retkiluistelu”.

5 Torninveljekset matkailun viestinviejinä
Torniveljekset ovat vahvasti esillä seudun matkailumarkkinoinnissa kautta linjan. Veljekset jakavat vinkkejä ja toimivat oppaina muun muassa kausiesitteen sivuilla, matkailuväen käyntikorteissa, seudun Ilmoittelussa ja yritysten yhteisessä brändikirjassa.

6 Erikin erikoiset, Axelin aidot ja Olavin oivat
Olemme luoneet vinkkijärjestelmän palvelemaan alueen matkailijoita. Näiden tuotemerkkien yhteydestä löydät jokaisen torniveljen omat suosikit ja vinkit alueella matkailuun niin ravintolapalveluiden, majoituksen kuin aktiviteettien saralla. Tornimerkeistä tunnistat siis suosittelemamme takuukohteet ja teet lomastasi entistä onnistuneemman!

7 Matkaopas aina matkassa
Savonlinnan seutu tunnetaan hyvästä ja leppoisasta palvelusta. Emme halunneet palvelutason laskevan vaikka asiakkaita ohjataankin yhä enemmän sähköiseen asiointiin. Tornin veljekset valjastettiin lupsakoiksi, sähköisiksi asiakaspalvelijoiksi ja verkkopalvelujen käyttäjätueksi. Sähköiset palvelut on tehty mahdollisimman helpoiksi myös iäkkäämmille matkailijoille - käyttäväthän vuosisatoja vanhat torniherratkin sujuvasti sähköisiä palveluja.

8 Virtuaaliveljekset vauhdissa
Tutut tornihahmot seikkailevat -sivustolla matkailijoita opastaen. Veljekset räätälöivät palvelutarjonnastamme juuri sinulle sopivia palvelukokonaisuuksia ja antavat vinkkejä alueen matkailutarjonnasta. Veljekset ylläpitävät mediasuhteita sekä isännöivät Savonlinna.travel Vip Clubia. Virtuaaliveljekset seikkailevat myös Facebookissa ja Twitterissä.

9 - yleisinformaatio, veljesten vinkit - verkkokauppa - karttapalvelu - mediapalvelu (kuvat, lehdistötiedotteet yms.) - kävijöitä n /vuosi - sivusto avattu tammikuussa kielet: suomi, englanti, saksa, venäjä

10 Verkkokauppa verkkokauppa avattu v. 2009
markkinointi aloitettu v. 2010 kielet suomi/englanti maksutavat: Visa/Master, kotimaiset pankit - tuotteet: hotellit, mökit, yksityismajoitus, paketit, ohjelmapalvelut, ravintolapalvelut vuonna 2010 verkkokaupan osuus loppukuluttajakaupasta n. 30%

11 eSaimaa Expert matkanjärjestäjäliittymä
matkanjärjestäjäpalvelu avattu v. 2010 koulutus aloitettu v. 2010 kielet: englanti (tukimateriaali venäjä) maksutavat: Visa/Master, lasku tuotteet: hotellit, mökit, yksityismajoitus myynnintukimateriaali

12 Axel Torni lisäsi sinut kaverikseen Facebookissa
Veikeät torniveljekset löydät myös Facebookista. Jokaisella torniherralla on oma profiilinsa, jonka kautta he jakavat ajankohtaista tietoa Savonlinnan seudun tapahtumista ja alueen erikoisuuksista sekä pitävät ihmiset ajan tasalla siitä, missä milloinkin kannattaa olla. Löydät heidät myös Twitteristä.

13 Savonlinna Travel Vip Club - Vip -tason isännöintiä
Uskolliset ystävämme Tornin veljekset kertovat kerran kuussa ilmestyvässä uutiskirjeessä Savonlinnan seudun mielenkiintoisimmat uutiset ja kuumimmat tarjoukset. Vip Clubin löydät myös Facebookista. avattu v. 2010 kielet: suomi, englanti

14

15 Käytetyt resurssit Tulokset
Sisällöntuotanto omana työnä n. 10 h/kk (Vip Club, profiilien ylläpito, uutiskirjeet, muut kanavat) Tulokset n kaveria/ jäsentä kävijäliikennettä verkkosivuille toteutuneita verkkokauppaostoja kyselyjä

16 Kehityspolku Sähköisen varaus- ja myyntijärjestelmän hankinta, 2005 (AKO) Savonlinna.travel -verkkopalvelun kehittäminen, 2006 (SSKY) Savonlinna.travel käyttöönotto ja koulutushanke, (ESR) Hotellinx -integraatiot ja keskusvaraamon kehittäminen, 2009 (SSKY/yritysrahoitus) eSaimaa Expert -matkanjärjestäjäliittymän kehittämishanke, (EAKR)

17 Kiitos! – tavataanhan Facebookissa?

18 Torniherrojen historiikki
Vuosi 1990 Torniveljet syntyvät Hanski Härkösen kynästä – näköalapaikalla paikallislehti Itä-Savossa siitä saakka. Vuosi 2008 Ohoh! sanoi torni - kirja julkaistaan. Tammikuu – maaliskuu 2009 Ajatus Tornien eloon puhaltamisesta. Yhteistyö Hanski Härkösen ja Savonlinnan ammattioppilaitoksen kanssa käynnistyy Joulukuu 2009 Veljeksille omat profiilit Facebookiin ja Twitteriin. Tammikuu 2010 Veljesten ensimmäinen lehdistötilaisuus ja osallistuminen Matka 2010 –messuille. Toukokuu 2010 Veljekset voittavat SM -kultaa kuntamarkkinoinnin Piiri kilpailussa


Lataa ppt "case: savonlinna.travel"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google