Graafinen suunnittelu Graafinen suunnittelu on ulkoasun suunnittelua. Se on sovellettu taidemuoto, joka auttaa katsojaa tulkitsemaan viestiä. Graafista.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Lisää tähän prosessin nimi Kerro tässä tuotteen ja yrityksen nimi.
Jyväskylän kaupungin viestintä Vammaispalveluiden asiakasraati Emmi Hyvönen viestintäpäällikkö, perusturvapalvelut.
Voimisteluliiton ilmeen uudistus
Kutsumme sinut Turvatalkoisiin parantamaan pohjoisen loma-asumisen turvallisuutta.
Monimedian työkurssi Projektien erityispiirteet Ilmari Laakkonen.
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
Projektin eteneminen •Ajatus => toteutus •Muodon määrittely •Julkaisulla on aina joku muoto, hyvä tai huono •Valittava: –Kirjaintyypit –Kuvat –Värit –Paperi.
Monimedian työkurssi Projektien erityispiirteet
Vinkkejä hankeviestintään
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Vaasan yliopisto Tietojenkäsittely TiTe.1020 Tiedon esitysmuoto E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e Prentice Hall © 2010.
Grafiikka ja kuvankäsittely Julkaisu ov Katja Harjajärvi / Taok2 Kurssin tavoitteet  Kurssin aikana suunnitellaan ja toteutetaan graafinen.
Jorma Ronkainen / IT-laitos
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
AINEISTOLÄHTÖINEN (eli LAADULLINEN) TUTKIMUSPROSESSI
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Niko Pääkkönen TIK8SNB.
5 Suunnitteluvaihe Suunnitteluvaiheessa sisältötuotanto vaiheistetaan yleensä kolmeen päävaiheeseen IDEOINTI SUUNNITTELU TOTEUTUS Suunniteluvaihe on laajin.
Tuotteistaminen.
Kokonaisuuden suunnittelu
Iloa ja valoa asukasviestintään
5.3 Toteutus Tuotantokäsikirjoitusten valmistuttua päästään rakentamaan lopullista tuotetta toteutus- vaiheessa. Tuotanto vaihe voi alkaa jo osittain tuotantokäsikirjoituksen.
Viestintäsuunnitelma
Tervetuloa. Yleistä Videcam Oy:stä  Erikoistunut sähköisen markkinointiviestinnän sisältötuotantoon  Perustettu vuonna 1987  Toimipiste Technopolis.
Sommittelu.
Julkaisijan iltapäivä Helsingin yliopistossa
402T20E Digitaalisen sovellustuotannon työvälineet, 3 op Flash MX –perusteet Ari Vainionpää.
Verkkojulkaisuprojekti – osa 2 Teppo Räisänen
T&K-hankkeiden viestinnästä Satu Orkola.
KANDIRYHMÄ KEMIAN LAITOKSELLA Johanna Kärkkäinen Mentori: Leena Kaila Opintori
Metatieto ja HTML-dokumentit Markus Virkkala Esa Kaihlanen TJTD63 - Semanttinen Web - 4/2002.
5 Suunnitteluvaihe Suunnitteluvaiheessa sisältötuotanto vaiheistetaan yleensä kolmeen päävaiheeseen IDEOINTI SUUNNITTELU TOTEUTUS.
Flash-pohjainen opetusvideosivusto haulikkoammunnasta
PDF –dokumentit Adobe Acrobatilla Taina Joutsenvirta Valtiotieteellinen tiedekunta
Mainoksen erittelyä tekstitaito-kokeessa
Versio Kanta graafinen ohje. Kansallinen Terveysarkisto 2 Sisältö  Kirjoitusasu  Tunnus  Värillinen, musta – valkoinen, värillisellä taustalla.
Lapin yliopiston visuaalinen ilme Graafinen ohjeisto:
Taito kasvaa tekijäksi.. Koulutuskeskus Sedu, Jurva Kuvallisen ilmaisun perustutkinto, kuva- artesaani Graafisen suunnittelun koulutusohjelma / kuvallinen.
KyAMK:n yhteinen sisäinen viestintä Vastuut, prosessit, ohjeet, seuranta ja ajankohtaista Viestintätiimin työpaja Riitta Leviäkangas.
Mediataito 8lk 1.Viestintä ja mediataito (velvoite)velvoite 2.Mediakasvatus Oulun normaalikoulussa (laadukas ohjelma)laadukas ohjelma 3.Kuvataide: Kuvaviestintä.
Mainonta Brändi -> tunnettu tuote(merkki) Imago -> maine Slogan –> toistuva mainoslause Logo –> tuotteen vaihtumaton tunnuskuva.
ÄI Kuvan analyysi ja tulkinta Lähtökohtia tulkinnalle: Aihe Tekijä Tekniikka (maalaus, piirros, valokuva, taidegrafiikan menetelmät jne.) Käyttötarkoitus.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Kaikki keinot käyttöön! Yhteenvetoa tekstien vaikutuskeinoista.
Yrityksen projektisuunnitelma
MEDIAPSYKOLOGIA MEDIAPS TUTKII MIHIN IHMISET KÄYTTÄVÄT MEDIAA JA MITÄ VAIKUTUKSIA MEDIALLA ON KESKEISET KYSYMYKSET: MILLÄ TAVOIN MEDIA VAIKUTTAA IHMISEN.
Sommittelu, muoto, värit ja rakenne
Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
Yhteenvetoa mediatekstien vaikuttamisen keinoista
Markkinointisuunnitelma
Miten teen hyvän hakemuksen
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Aihe? Käyttötarkoitus? Julkaisuyhteydet ja –tiedot? Tekniikka?
Mainonnan vaikutuskeinoja
FIRMANI PAHIMMAT KILPAILIJAT
CHEM-A1100 Teollisuuden toimintaympäristö ja prosessit I Harjoitustyö
Datan avaamisen ohjeistus
Yritykseni pahimmat kilpailijat
AI 4 Tekstit ja vaikuttaminen Opiskelija
”Hissipuhe” Esitysmateriaalin runko ja sallittu sivumäärä.
Herkkuammatti-kampanja
Yrityksen projektisuunnitelma
Brändi sosiaalityössä
LIITE 6 Audio-visuaalinen tuotantotiimi
Viestintäsuunnitelma
Viestintä.
Markkinointisuunnitelma
Suomi.fi-viestit some-banneripohjat organisaatioille
Sosiaalisen median kuvamalli
Esityksen transkriptio:

Graafinen suunnittelu Graafinen suunnittelu on ulkoasun suunnittelua. Se on sovellettu taidemuoto, joka auttaa katsojaa tulkitsemaan viestiä. Graafista suunnittelua tarvitaan kaikessa kuvallisessa viestinnässä, jota on esimerkiksi painotuotteet, sähköiset julkaisut, elokuvat, animaatiot, mainonta, yrityskuva, pakkaukset, kyltit, merkit ja opasteet. Graafisen suunnittelun tavoitteita ovat muun muassa käytettyjen elementtien järjestäminen hierarkisesti, informatiivisuus, kuvakielen käyttö viestin tukemiseen ja lisäarvon luominen. Graafisen suunnittelun elementtejä ovat värit, symbolit, teksti, typografia, muodot ja kuvat, materiaalit ja joskus myös liike (TV, elokuvat, sähköiset viestimet). Graafinen suunnittelu on 1950-luvulla julkisuuteen tullut termi, joka liitetään kaikkeen painettuun ja sähköiseen informaatioon.

Graafisen suunnittelun prosessi Tavoitteena on yleensä saada aikaan esim. painotuote tai sähköisen median tuote. Toimeksianto aloittaa prosessin. Siinä määritellään tuotteelle kaikki toiveet ja tavoitteet. Siitä selviää mm. kohderyhmä tuotteen tarkoitus ja tavoitteet tuotteen laajuus (usein sivumäärä) formaatti eli muoto painotuotteen värillisyys budjetti aikataulu koko tuotteen osalta eri osa-alueihin pilkottuna (kuvitukset, valokuvaus) tiimi ja tiimin vastuunjako (tekstit, kuvat, grafiikka, käännöstoimisto, jne.) laadulliset tavoitteet

TYP O GRAFIA