KINE 2015 Luopumisosaaminen Sirkku Blinnikka 2.10.2015.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Advertisements

Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Tiina Markkula Verkkoterkkari –hanke (Terke) Merja Saukko Lasten ja nuorten verkkososiaalipalvelut- (Vespa) hanke (Sosvi) Sosiaalinen media ja verkko nuorten.
AVOIMEN TIETEEN EDISTÄMINEN YLIOPISTO(I)SSA EEVA NYRÖVAARA
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Oy / XAMK Kestävän hyvinvoinnin ja teknologian ammattikorkeakoulu Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun (Xamk)
© Otava-konserni 1 Ympäristövastuu © Otava-konserni Otava-konserni.
Lääkekasvatus -ohje apteekeille Katri Hämeen-Anttila, FaT dosentti, kehittämispäällikkö Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
Kulttuurilautakunta /Tarja Saarelainen 1 Transmodernin julkisen hallinnon tilaaja - esimerkkinä kulttuurilautakunta Fokus tehokkuuden, tuottavuuden.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Työelämä yhteistyön käytäntöjä Raahen alueella
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Avoimen tiedon toimintalinjaukset vuoteen 2020
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Liiketalouden opiskelu
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Kuntavaalit 2017 Paluu tulevaisuuteen
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Henkilöstön tukeminen ja muutosturva
Toimintasuunnitelma 2017 FinELib-konsortio.
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
Taidesampo päivitys v taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.
Tutkimustietovaranto – Virran tuomaa Työpaja
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Opetustoimi osana Jyväskylää
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Pardian jäsentutkimus 2011: Väki vähenee ja työt kasaantuu
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Datan avaamisen ohjeistus
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe
EDELLYTYKSET AVOIMEN DATAN HYÖDYNTÄMISELLE LIIKETOIMINNASSA
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
Ympäristöriskinarviointi viranomaistoiminnassa
Vauhdittaa kiinteistö- ja rakentamisalan digitalisaatiota
Arvot julkisten hankintojen taustalla
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
HALLITUKSEN PÄÄASIALLISET TEHTÄVÄT
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Henkilöstötilanne vuoden lopussa
Tervetuloa! Äänikirjoja verkotta – kirjaston palveluita ikäihmisille
Viestintäsuunnitelma
Toimintoanalyysin toimenpide-ehdotukset - Vapaa-aikatoimiala
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Toimenpiteet, joita toimintoanalyysin perusteella esitetään tarkemmin selvitettäviksi – Vapaa-aikatoimiala Esittäjän nimi.
Työkykyä edistävä toiminta
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
Finanssialan henkilöstö ja osaaminen
Ajankohtaista korkeakoulupolitiikassa opetusneuvos Sanna Hirsivaara
Esityksen transkriptio:

KINE 2015 Luopumisosaaminen Sirkku Blinnikka

Palveluprosessit - Palvelulupauksena Tiedon välittäminen: asiakaspalvelu, tietopalvelu ja neuvonta Tietoaineistojen hallinta Informaatiolukutaito Tieto- ja kirjastopalvelujen koulutus: ammattiaineiden opetus ja työssäoppimisen paikka opiskelijoille Kirjastoverkkoyhteistyö kansallisesti, kansainvälisesti - Korkeakoulukirjaston palvelutuotanto tuotetaan Fellmanniassa ja toimii myös opiskelijoiden ja henkilöstön asiointiympäristönä + Tietokeskukset: Kampus, Vipunen, Nastola, Heinola, Orimattila, Hoitaja, Niemi - uusitut tilat - fyysinen toimintaympäristö - aukioloajat ma - pe klo 8-20/16 la-su (Fellmannia) - Älybussi /Linkku-palvelut

Muutos työssä - Yhteistoimintaneuvottelut 2013 Yksikköön kohdistunut vaatimus oli 10 %:n säästöt kahden vuoden aikana 3 htv, ennakointia 1 htv oli avoinna Johtotiimissä linjattiin EI juustohöylää vaan toimintaan muutos LUOPUMISOSAAMINEN –käsite syntyi ja uskon sen edelleen olevan hyödyllinen Jokaiselle tehtäväksi miettiä omassa työssään tarpeettomaksi tulleita tehtäviä ja niitä listattiin – mistä voidaan luopua Turhat työt pois, jotta irtisanottujen tehtävistä saatiin ne tärkeimmät uudelleen jaettua esim. asiakirjanhallinta Painetuista kohti digitaalisiin aineistoihin – painotus yhteisesti linjattu sopimuskumppaneiden kanssa Tiedonhankintaa ja oppimista verkossa Opettajuuden muutos Opiskelijoiden tiedot ja taidot toimia digitaalisissa oppimisen ympäristöissä Hallituksen digiloikka ennakoitiin 2013

Tietoaineistot Kurssikirjallisuus erityistarkkailussa kohti digitaalisuutta - yhteistyö opetuksen kanssa merkittävää Lehdet: jatkuvaa digitaalisen version saatavuus tarkastelussa – painettuihin rinnakkaislehtiin oltava erityisperustelu esim. taide, graafinen suunnittelu

Tietoaineiston luettelointiin käytetty aika tarkasteluun -> luotetaan kollegoiden osaamiseen, eikä muokata meidän näköiseksi Primääriluettelointi ja sisällönkuvailu vähennetty jtietokannasta ei poisteta kollegojen asiasanoja jne. RDA? Valinta – poisto: ei kerätä säilyttävää kokoelmaa – tilakustannuksien hallinta Tavoite, että 70% kokoelmasta olisi 5 vuotta ja sitä nuorempaa Henkilöstö huolehti itse työvuoronsa – määriteltyjen reunaehtojen mukaisesti – jaksaminen Työparit – prosesseissa Tulorahoituksen kasvattaminen mm. hankeistus

Lopuksi Luopumisosaaminen vaatii ennen kaikkea johtamista, yhdessä henkilöstön kanssa, henkilöstön osallistuminen on oltava mukana Johtaja kantaa aina vastuun päätöksistä ja tehdyistä toimenpiteistä myös irtisanomisen tilanteissa Haasteita on tulevaisuudessakin, mutta ratkaisuja ja päätöksiä on tehtävä ja vastuu kannettava

KIITOS teille jokaiselle antoisista yhteistyön vuosista. - Täysillä purjeilla eteenpäin!