Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Arvot julkisten hankintojen taustalla

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Arvot julkisten hankintojen taustalla"— Esityksen transkriptio:

1 Arvot julkisten hankintojen taustalla
Arvot julkisten hankintojen taustalla Josek Oy Risto Ravattinen

2 Kuka olen? Josekin yritysneuvoja Jarkko Peiponen.
Johtaminen ja liiketoimintaosaaminen (MBA), Kansainvälisen kaupan tradenomi (BBA) ja Puutekniikan insinööri. Aiempi työkokemus mm. vähittäiskaupasta, b-to-b myynnistä sekä kansainvälisestä projektitoiminnasta. Josekissa toimenkuvaan kuuluvat yritysneuvonta julkisiin hankintoihin liittyen, innovaatioalustat sekä Kontiolahden kuntavastaavan tehtävät. Kontiolahden Yrittäjät ry:n hallituksen sihteeri

3 Toiminta yritysten aktivointi mukaan julkisiin hankintoihin
yritysten konkreettinen avustaminen ja neuvonta esim. tarjousten jättämisessä ja sähköisissä järjestelmissä toimimisesta yritysten informointi ajankohtaisista hankinta-asioista ja menossa olevista kilpailutuksista erilaisten tilaisuuksien järjestäminen sekä muu yhteistyö alueen toimijoiden kanssa

4

5

6 Arvot & julkiset hankinnat
Josek Oy Arvot & julkiset hankinnat Risto Ravattinen

7 300-400 miljoonaa euroa / vuosi
Alueellisia eroja löytyy: Joensuun seutu, noin miljoonaa euroa vuodessa Siun Sote 280 miljoonaa euroa vuodessa Mitä pienempi kunta, sen enemmän hankinnat painottuvat alle kynnysarvojen jääviin hankintoihin

8 Potentiaali Pohjois-Karjalan alueella vuosittain tehtävistä hankinnoista noin 56 % kohdistuu maakunnan alueen yrityksille Potentiaalia olisi nostaa osuutta jopa 80 prosenttiin Jokainen 10 %-yksikön nousu tuo mukanaan 500 uutta työpaikkaa

9 Kovat arvot Alueelliset (taloudelliset) vaikutukset = elinvoimaa.
Hankintojen yhteiskunnallinen merkittävyys. Yrittäjyyttä, työpaikkoja, verotuloja alueelle. Nykyisten yritysten toimintaedellytykset, uusien yritysten perustaminen. Saako halvalla hyvää?

10 Pehmeät arvot Trendien seuraaminen (päästövapaat tuotteet, puurakentaminen, luomu, lähiruoka, lokalisaatio). Hankintojen imago ja kiinnostavuus. Menestystarinat, yhdessä tekeminen, markkinatuntemus. Maaseudun ja maaseutumaisten alueiden elinvoima.

11 Hyvät hankinnat yritysnäkökulmasta
Noudattavat hankintastrategiaa Huomioivat alueen elinvoiman ja aluetalouden vaikuttavuuden Huomioidaan pk-yritysten mahdollisuus osallistua Ei suosita isoja eikä pieniä Järjestetään todellisia markkinavuoropuheluita Tietoisuus markkinatilanteesta ja oman paikkakunnan erityispiirteistä

12 Hyvät hankinnat yritysnäkökulmasta
Mahdollistavat uusien yritysten osallistuminen Tiedotetaan avoimesti tulevista hankinnoista Julkaistaan myös pienhankinnat VAATII SUUNNITTELUA JA OSAAMISTA KÄYTÄNNÖN TASOLLA!

13 Ota yhteyttä! Jarkko Peiponen hankinta-asiamies
Ota yhteyttä! Jarkko Peiponen hankinta-asiamies Kiitos Josek Oy Risto Ravattinen


Lataa ppt "Arvot julkisten hankintojen taustalla"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google