”Jos siull suu käyp, mut elleet ja ilmmeet o ko puupökkelöl, ni otaha sie tuo…” ”Tai jos siul o suu ko viivaloine, etkä sie tiiä mitä haastaa, ni ota ihmees.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tuokio puhe-esiintymis-taidoille
Advertisements

Yrittäjyysopetusmenetelmä Lasten ja nuorten hoidon- ja kasvatuksen koulutusohjelma; varhaiskasvatus.
OHJEITA JA VIHJEITÄ HARJOITTELUN OHJAAJALLE
SUULLINEN HARJOITTELU
Miksi valita lukio? Laura Mäkelä (äidinkieli ja kirjallisuus, ilmaisutaito)
Suullisen esityksen esittäminen
Anu Mustonen Mediakasvatus ja sen merkitys. Mediakasvatus 1.Mediataitojen kartuttaminen 2.Median käyttö oppimisympäristönä 3.Media tiedonkäsittelyn välineenä.
Anu Mustonen Mediakasvatus ja sen merkitys.
Kielen tehtäviä Informatiivinen tehtävä Vaikuttava tehtävä
ART sosiaalisia taitoja nuorille
TYÖHYVINVOINTI SEURAKUNTATYÖSSÄ 2007
Kollegavalmennuksen sovellus toisen asteen koulutuksessa Elina Lehto Tampereen Ammattiopisto.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen Oppimisvahvuuksien ja -heikkouksien tiedostaminen Tutkiva ja luova työskentelyote Yhdessä oppiminen Luottaminen omiin näkemyksiin.
Kommunikaatio parisuhteessa
Kasvokkain median kanssa. Viestintäjohtaja Minna Koljonen Mainostoimisto Dot Design Oy.
Timo Järvensivu, KTT, tutkija, verkostoasiantuntija
Kokemuskoulutus Iiris
DRAAMA Se on elävää esiintyvää taidetta, joka sisältää vakavaa leikillisyyttä. Se on valinnaisaine, jossa opitaan itsestä ja muista.
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
VIESTINTÄ Piia Kvist. 7. LUOKAN VALINNAINEN VIESTINTÄ  Kurssit 1 - 2: Mediakurssi ja videokurssi  Mediakurssi: Katsellaan ja arvostellaan elokuvia,
Monitulkintaisuus eli ambiguiteetti
TN Puhetaito on hankittu taito Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia. Tämän päivän insinööri tarvitsee monenlaisia puhevalmiuksia.
OHJEITA PUHE-ESITYKSEN LAATIMISEEN. 1 ESIINTYJÄN HUONEENTAULU.. 1) Aseta realistiset tavoitteet (tavoiteanalyysi) 2) Huomioi kuulijat ja esitystilanne.
Äidinkieli 2 Puheenvuoroteoriaa. Puhuminen Seuraavassa yleistä teoriaa, tietoiskuohjeet s. 12.
TN Esiintymisjännitys Ihmisillä on erilainen halukkuus puhua. Ihmisillä on erilainen halukkuus puhua. Voidaan luokitella: Voidaan luokitella:
Borta men ändå närä En handbok for ledare av sorggrupper för barn och unga Klara Yvonne Jonsson - J.Aaristo OY 1.
Kolkkien vanhempainilta TERVETULOA KOLKKIEN VANHEMMAT! Illan eteneminen: Opettajien esittely Englannin opiskelu Luokassa luokan omia asioita.
Vuorovaikutustaidot Hurtig Kertaus 1) Minkälaisia tunteita on? 2) Mistä tunteiden ilmaiseminen riippuu? 3) Kerro kasvojen merkityksestä tunteiden.
LAPSEN ESIOPETUSSUUNNITELMA Lapsen nimi Esiopetuspaikka ja toimintavuosi Esiopetuksesta vastaava opettaja Syntymäaika HuoltajuusYhteishuoltajuusYksinhuoltajuus.
Itä-Suomen yliopisto - Opiskelijan yliopisto University of Eastern Finland – A Student’s University UEF Tervetuloa! Wellcome to join us!
ESIINTYMISTAIDOT Kandidaatinseminaari Rinna Toikka.
EI HUOLTA PIENI HUOLI TUNTUVA HUOLI SUURI HUOLI
Kissa Onni Salminen.
Arviointi osana oppimisprosessia
Kieli itseilmaisun välineenä
Rakennus- ja kiinteistöalan esiintymiskoulutus
Käyttäytymisen erityisen tuen ryhmämuotoinen tuki
Valmennuksen pelisäännöt
Pataluodon koulu Draamaluokka Klikkaa lisätietoja:
ASIANTUNTIJAESITYKSEN LAATIMINEN
DIAK
Pataluodon koulu Draamaluokka
Tavoitteet ja arviointi
vedestä, ilmasta ja tulesta.
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Pataluodon koulu Draamaluokka
VoiTas-koulutus Kiimingissä Orientaatio Kohti koulutusta Lisää laatua liikuntaan Oppia ikä kaikki.
Muodollinen subjekti s
Kielen ja kulttuurin kohtauspaikka
Puheen esittäminen katsekontakti kuuluva, selvä ja ilmeikäs puhe
(Työ)elämän esiintymistilanteet
Mitä kuva haluaa sanoa, miten se sanotaan ja kenelle se on suunnattu?
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
C V Olen iloinen ja reipas työmies. En ehkä näkija, mutta enemmän kokija ja tekijä. Olen kätevä käsistäni ja rattihommatkin sujuvat. Aikaisemmissa.
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Mitä avuksi esiintymiseen?
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
-Ole oma itsesi Löydä oma heimosi-
Älvsbyn kunnan omaistukeen!
Toinen kotimainen kieli, ruotsi
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
vedestä, ilmasta ja tulesta.
Opettajan pedagoginen ajattelu
OHJEITA JA VIHJEITÄ HARJOITTELUN OHJAAJALLE
Tunnetaidot Valintojen stoori-tunnilla Tunnetaidot pops
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Tapatuunaus-hankkeen seminaari
Esityksen transkriptio:

”Jos siull suu käyp, mut elleet ja ilmmeet o ko puupökkelöl, ni otaha sie tuo…” ”Tai jos siul o suu ko viivaloine, etkä sie tiiä mitä haastaa, ni ota ihmees tuo…”

ILMAISUTAIDOSSA Opetellaan esiintymistä eri tilanteissa. Laaditaan esityksiä. Pidetään puheita. Keskustellaan ja väitellään. Harjoitellaan omien ajatusten, mielipiteiden ja tunteiden luontevaa ilmaisua. Opitaan esiintymään, eläytymään ja uskaltamaan.

ILMAISUTAIDOSSA kehitytään puhujana keskustelijana kuuntelijana esiintyjänä persoonana.

ILMAISUTAITO on yrittämistä uskaltamista harjoittelua itsensä voittamista onnistumista yhdessä oppimista oman luontevan esiintymistyylin löytämistä.

Tervetuloa ilmaisutaidon valinnaisaineeseen! Always look on the bright side of life. Always look on the light side of life.