HAAGA-HELIA Johtava palvelun ja myynnin kouluttaja, kehittäjä ja tutkija Suomessa ja Euroopassa Myynti ja palvelut ovat strategisessa ytimessä Missio Koulutamme.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tutkimus ICT-alan myynnin esteistä Yhteenveto 2014
Advertisements

Satakunnan ammattikorkeakoulu | Tekniikka ja merenkulku Satakunta University of Applied Sciences | Faculty of Technology and Maritime Management ServiTrans.
”…joku yhdyshenkilö tämän valtavan palvelutarjooman ja yrityksen välillä olisi kyllä paikallaan…” Puujalostusalan kasvuyrityksen johtaja.
A w a i l a b l e Ammatillista täydennyskoulutusta kansainvälisissä tai kulttuurisesti monimuotoisissa työyhteisöissä ja monikulttuurisessa asiakastyössä.
Ravintolapalvelujen opinnot
PK-kehittämispalvelut
Kohti suunnittelu- ja konsulttialan tulevaisuutta Toimenpide-ehdotuksia Ohjausryhmä TEKES MK.
Koulutuksen avulla kasvuun Koulutustarjontaa vähittäiskaupan alalle.
Oulaisten terveydenhuolto-oppilaitos
Markus Söderlund Kanuuna-seminaari, Tampere Miksi ja miten nuorisojärjestöjen työtä kannattaa arvioida? #nuorisojärjestöt #laatu #arviointi #palaute.
Viveca-yksikkö 2014 Liikuntatieteellinen tiedekunta Jyväskylän yliopisto.
ADEI Kultturivienti ja koulutus Teppo Turkki Johtaja Suomen taideyliopistojen koulutus- ja kehittämisinstituutti IADE
Osaamispäällikkö Finn-Savotta Oy:n kumppanina
FUAS-liittouma – maan suurin ammattikorkeakoulukokonaisuus July 2,
LUOVUUS, OSAAMINEN, VERKOSTOT, RAHA Seudulliseen yhteistyöhön! -opetustoimen seutuseminaari Rehtori Yrjö Sotamaa, Taik
Jouko Paaso1. Oulu, Capital of Northern Scandinavia, is strong in –ICT, health and wellbeing, printed intelligence, cleantech, energy and environment,
Huippuvalmennuksella kilpailukykyä- HUKI-projekti Tiimityöllä kohti maailman huippua! Lajipäällikkö-valmentajapäivät Imatra, Valtionhotelli
Tule Urheiluseuraan Liikkumaan -hanke. TUL:n Tule Urheiluseuraan Liikkumaan -hanke on uusi seurojen kehittämishanke. Hankkeen tavoitteena on saada urheiluseurojen.
Seminaarin tavoitteet Murmanskissa joulukuu 2010 Mare Rantaniemi ja Natalia Strelskaja Projektipäälliköt.
OSAAMISTA TYÖHÖN Työelämäpalvelut toimintaan - 1. vaihe v
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Kumppanuudella tuloksiin Yritysten keskittyminen ydintoimintoihinsa ja tukitoimien ulkoistaminen ovat muuttaneet perinteistä työyhteisörakennetta. Miten.
Ylermi Perusteluja Uusien toimintatapojen ja uusien tuotteiden luomiseen.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
Aluepalvelut Laureassa
Elintarvikeyrittäjyyden kehittämisen hankeseminaari Joensuu Katsaus Ruoka-Suomen vuoden 2006 toimintaan Kirsi Viljanen, Ruoka-Suomi – teemaryhmä,
Opetussuunnitelmatyö - keskiössä OPSviestintä Katariina Alha Jyväskylän yliopisto
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
OPETTAJUUS MUUTOKSESSA Ympäristö muuttuu, muuttuuko opetus? ”Luokan tulisi olla kuin urheilujoukkue: Opettaja on valmentaja ja oppilaat pelaajia” (Amissäätöö-hanke.
LUT Tuotantotalouden tiedekunta Kolmoisvelkaantuminen ja tuottavuusinnovaatiot Vesa Harmaakorpi, dekaani.
Yritysten tulevat aikuiskoulutustarpeet Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala Timo Karkola johtaja, rehtori Ami-säätiö, Amiedu.
W w w. h a m k. f i mi SELVITYS: KANTA-HÄMEEN OSAAMISTARPEET JA KILPAILUKYKYTEKIJÄT V Ylermi-hanke (Ylemmän korkeakoulutuksen osaamisrakenteen.
Satakunnan käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksella on työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä.
W w w. h a m k. f i HYVÄ JA TUOTTAVA TYÖELÄMÄ TYÖYHTEISÖN DYNAAMINEN VALMENNUS mi.
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
Markkinoinnin perusteet
Aikuiskoulutus ammattikorkeakoulussa Opetusministeriön Koulutuksen ja tutkimuksen kehittämissuunnitelma 2003 – 2008: Yhtenä painoalueena aikuisten koulutusmahdollisuuksien.
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
HAAGA-HELIA Myynnin ja palvelun kehittämisen kumppani palveluyrityksille/palveluliiketoimintaan/palveluorganisaatioille Sales and Service Run.
Koulutusvientistrategia pohdiskelua Visio: Suomi on globaalisti merkittävä ja tunnustettu ammatillisen koulutuksen viejä (vuoteen 2020 mennessä?) Koulutusvienti.
Aalto PRO Aalto-yliopiston täydennyskoulutusta Kyvykkyyksiä etsimässä PK-yritysten johtamisen haasteet Menestystekijöitä, henkilöstön kyvykkyyksien määrittelyä.
Liideri – Liiketoimintaa, tuottavuutta ja työn iloa ( ) Seminaari Framissa
Paras myynti- ja palveluosaamisen kehittämisen kumppani
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu Koulutusta, tutkimusta, kehittämistä
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
Yritysoston strateginen johtaminen Erkki Petäjä. Sisältö Tausta ja tarkoitus Strategia yritysoston lähtökohtana Yritysoston johtaminen Yritysoston strategisen.
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Koulutuspalvelujen laatuohjelma Program för utbildningstjänsterna
SYKSY 2016 Päivi Pakkanen.
Syventävät ammattiopinnot 40 op
Restonomi, ylempi AMK Matkailu- ja palveluliiketoiminta, 90 op
Saumat tulevaisuuteen -tapahtuma 2016 Toisen asteen koulutuksen mahdollisuuksia ja odotuksia Raija Meriläinen, opetusneuvos, KT Ammatillisen koulutuksen.
(1) YHTEISKUNNALLISEN VUOROVAIKUTUKSEN TOIMENPIDEOHJELMA 2012 – 2017
Mervi Jansson Oppimiskumppanuuksien johtaja Omnia
Restonomi (ylempi amk)
Tradenomi, ylempi AMK Liiketoiminnan kehittäminen, 90 op
Eliksiiriä elämään taidon ja taiteen voimalla
Lahden ammattikorkeakoulun Työelämäpalvelut
Aineettoman pääoman merkitys organisaation menestymiselle - Antti Lönnqvist
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu Koulutusta, tutkimusta, kehittämistä
Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun 2018 informaatiotilaisuus Opetushallitus Opetusneuvos Jukka Lehtinen OKM/Ammatillisen koulutuksen.
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Saimaan ammattiopisto Sampo
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Esityksen transkriptio:

HAAGA-HELIA Paras myynnin ja palvelun kehittämisen kumppani palveluorganisaatioille

HAAGA-HELIA Johtava palvelun ja myynnin kouluttaja, kehittäjä ja tutkija Suomessa ja Euroopassa Myynti ja palvelut ovat strategisessa ytimessä Missio Koulutamme palvelu-, myynti- ja yrittäjähenkisiä asiantuntijoita Tutkimme ja kehitämme innovatiivisia palveluita, tuotteita ja yritystoimintaa alueemme elinkeinoelämän ja hyvinvoinnin vahvistamiseksi Myynti- ja palvelutilanteiden asiakaskohtaamisten asiantuntija Kärkihankkeet: Suomi nousuun myynnillä hanke Myyntikilpailut Mania Sales and Service Skills

Suomi nousuun myynnillä HAAGA-HELIA yhdessä kokoamansa myynnin vaikuttajaverkoston kanssa haluaa muuttaa suomalaista kulttuuria myönteisemmäksi myynti- ja palveluosaamista kohtaan. Tavoitteena on paitsi nostaa myyntityön arvostusta niin myös edistää Suomen kilpailukykyä. http://www.suominousuunmyynnilla.fi/ http://www.youtube.com/watch?v=PAZptrLPvvA&feature=youtu.be Suomi nousuun myynnillä Suomi nousuun myynnillä on HAAGA-HELIAn koordinoima ohjelma, jossa se yhdessä kokoamansa myynnin vaikuttajaverkoston kanssa haluaa muuttaa suomalaista kulttuuria myönteisemmäksi myynti- ja palveluosaamista kohtaan. Ohjelman tavoitteena on paitsi nostaa myyntityön arvostusta niin myös edistää Suomen kilpailukykyä. Myynnin yhteiskunnallisen arvostuksen nouseminen vaatii laajaa yhteistyötä yrityselämän kuin myös eri asteen kouluttajien ja myynnin tutkijoiden välillä. Siksi kokoamme Suomen talouselämän vaikuttajista myynnin vaikuttajaverkostoa, jotka ymmärtävät myyntityön merkityksen yrityksille ja Suomen taloudelle.

Best Seller Competison (vuodesta 2011) Opiskelijoille suunnattu myyntikilpailu, jossa yrityskumppaneita mukana Yhteistyössä Turun ammattikorkeakoulun kanssa HAAGA-HELIA sai neljä parasta sijaa 2013 http://www.bestsellercompetition.fi European Sales Competison Kansallisen tason myyntikilpailun voittaneille opiskelijoille Yhteistyössä Eurooppalaisten yliopistojen kanssa Yrityspartnerit mukana

Mania – rakennetaan kilpailukykyä suomalaisten yritysten myyntiin Tuotetaan tieteellistä tietoa, työkaluja sekä menetelmiä myyntiin liittyvistä emootioista, piilevistä arvoista sekä motiiveista. Tutkimuksen kohteena ovat niin myyjä- ja asiakasorganisaatiot kuin niiden välinen vuorovaikutus Kumppaneina Kahdeksan kansainvälisesti kasvavaa yritystä Aalto Yliopisto, Helsingin Yliopisto ja University of Toledo/Edward Schmidt School of Professional Selling (USA) Mania: Projekti tutkii ja kehittää business-to-business myyntiä monitieteellisin menetelmin. Tavoitteena on rakentaa myynnillä kilpailukykyä suomalaisille yrityksille tuottamalla niin uutta tieteellistä tietoa kuin työkaluja ja menetelmiä myyntityöhän. Kumppaneina projektissa ovat kahdeksan kansainvälisesti kasvavaa yritystä, jotka osallistuvat yhteiskehittämiseen ja hankkeen rahoitukseen niin rahallisella kuin työpanoksellaan. Yliopistokumppaneita ovat Aalto Yliopisto, Helsingin Yliopisto ja University of Toledo/Edward Schmidt School of Professional Selling (USA). MANIA-projekti keskittyy muihin kuin taloudelliseen tekijöihin business-to-business-myynnissä. Projektissa tutkitaan eri tieteenalat ylittävissä tutkimusryhmissä myyntiin liittyviä emootioita, piileviä arvoja ja motiiveita. Tutkimuksen kohteena ovat niin myyjä- ja asiakasorganisaatiot kuin niiden välinen vuorovaikutus yksilö- ja organisaatiotasoilla

Sales & Service Skills Selvitettiin myynnin ja palveluiden tulevaisuuden osaajien kompetenssit: markkinaennakoija myynnintekijä palvelutuotteistaja asiakkaan kumppani yhteispelin rakentaja digisoveltaja kosmopoliitti itsensä johtaja Myynnin ja palveluiden osaaja- erikoistumisopinnot (2012) Sales & Service Skills sertifikaatti näyttökokeen läpäiseville (2013)

HAAGA-HELIA Sales & Service Power Arvoa asiakaskohtaamisiin

Tavoitteena € Palvelu-organisaatio Palvelu-organisaatio Asiakas-kohtaamisen arvon nousu € HAAGA-HELIA Sales and Service Power Tehokkaammat prosessit ja henkilökunta

Hyödyt asiakkaalle Asiakkaan kokema arvo nousee asiakaskohtaamisissa -> € Miten? Koulutuksen integroimista suoraan yrityksen myynti- ja palveluympäristöön Todellista oppimista ja oivallista, osaamisen juurruttamista organisaatioon > muutoksen näkymistä työssä Työhyvinvoinnin lisääntymisellä Kehittämällä ammatillisia taitoja ja osaamista

Tehokkuus myynnissä ja palveluissa Asiakkaan kokema arvo Asenne Myynti ja palvelut tiedot ja taidot Tavoitteellisen itsensä johtamisen ja hyvinvoinnin tiedot ja taidot kaiken perustana Tehokkuus myynnissä ja palveluissa Tiedoista - Mitä tietää? Lukemalla, kuuntelemalla ja näkemällä Taidoista - Miten osaa soveltaa tietämäänsä? Harjoittelemalla käytännön tilanteissa Asenne – Miten suhtautuu asioihin ?? Kaiken perustana on itsensä johtamisen ja työhyvinvoinnin tiedot ja taidot

Sales & Service Power Kokonaisvaltaista myynti- ja palveluhenkilökunnan osaamisen kehittämistä Tehoa myynnin ja palvelujen prosesseihin Tuloksellinen esimiestyö palvelu – ja myyntitoiminnassa Erikoistumisopinnot tradenomeille -> sertifikaatit Myynti- ja palvelutaitojen kartoitus ja kehittämispajat Tavoitteellinen itsensä johtaminen Fast Track tradenomi koulutus käytännön osaajille

Tehoa myynnin ja palvelujen prosesseihin Moduuli Sisältö Myynnin prosessit?? Konsultatiivisen myynnin prosessin luominen Palvelumuotoilun työkalut Business Model Canvas Service Bluebrint Arvolupauskartta Arvolupauskartta! Asiakkaan kokeman arvon tutkiminen! Palvelubrändin kirkastus Tässä olemassa lähes valmis konsepti!!

Myyntitaito kartoitus ja kehittämispajat Modulit Sisältö Myyntitaito- kartoitus Myyntitaitokartoituksessa saadaan kokonaiskuva myyjä- ja myyntiryhmätasoisesta myyntitaidoista. Kartoituksen pohjalta voidaan laatia organisaatiolle parhaiten sopiva myyntitaitojen kehittämisen kokonaisuus sekä myyjä- ja ryhmäkohtaiset valmennukset Havainnointi Ulkopuolinen tutkija havainnoi myyjien työtä Itsearviointi Itsearviointi Myyjät laativat itsearvioinnin myyntitaidoistaan itsearviointityökalulla DISC vuorovaikutus myyntitilanteissa Oman vuorovaikutustyylin tunnistaminen Erilaisten ostajien vuorovaikutustyylien tunnistaminen Vuorovaikutuksen mukauttaminen ostajan vuorovaikutukseen

Myyntitaito kartoitus ja kehittämispajat Modulit Sisältö New Business myyntitaito-valmennus Tavoitteellisen myyntineuvottelunprosessin käsikirja Myyntiryhmässä yhdessä tuotettu Best Practices käsikirja ratkaisumyynnin prosessin eri vaiheisiin Tapaamisen sopiminen puhelimessa, OEH, tarvekartoitus, vastaväitteiden ja huolenaiheiden käsittely, kaupan päättäminen, tarjous ja esittäminen One to One neuvottelut Myyntitaitojen kehittäminen tapaamisissa, joissa myyjällä on vain yksi ostaja Many to Many neuvottelut Myyntitaitojen kehittäminen ryhmäneuvotteluissa, jossa paikalla useita myyjän edustajia ja useita ostajaedustajia Myyntikilpailu Myyntiryhmän sisäinen myyntikilpailu, jossa valitaan paras myyjä tai myyntiryhmä Seuranta Valmennuksen jälkeen tehdään yhteenveto palvelutaitojen kehittymisestä. Menetelmät ovat samat kuin kartoituksessakin

Palvelutaito kartoitus ja kehittämispajat Moduuli Sisältö Kartoitus Mystery Shopping menetelmällä selvitetään palveluhenkilökunnan palvelutaitotaso ryhmätasolla ja henkilötasolla. Kartoituksen avulla tehdään ryhmätasoinen ja henkilötasoinen palvelutaitojen kehittämissuunnitelma. Itsearvionti DISC vuorovaikutus palvelutilanteissa Positiivisten asiakaskokemusten luominen Haastavat asiakastilanteet Seuranta Valmennuksen jälkeen tehdään yhteenveto palvelutaitojen kehittymisestä. Menetelmät ovat samat kuin kartoituksessakin.

Tuloksellinen esimiestyö myynti- ja palveluorganisaatiossa Moduuli Sisältö Aikaisemman erikoistumisopintokokonaisuuden pohjalta

Tavoitteellinen itsensä johtaminen Moduuli Sisältö Ajanhallinta Työnohjaus Vaiheittainen ja tavoitteellinen hyvinvointi-valmennus Tiedostava muutoksen mahdollistaja

Myynnin ja palvelujen koulutukset Moduuli Sisältö Erikoistumis-opinnot tradenomeille -> sertifikaatti Palveluorganisaation tarpeeseen suunniteltu ja räätälöity Tradenomitutkinnon päivittäminen uusimmalla myynti- ja palvelu teorialla ja käytännön työkaluilla Kehittämishanke palveluorganisatioon Mahdollisuus hakea sertifikaattia koulutuksen jälkeen Hyödyt Fast Track tradenomi koulutus käytännön osaajille Räätälöity tradenomikoulutus organisaatiolle Hyödynnetään käytännön osaajien ammattitaito osana tradenomi koulutusta Nopea valmistuminen käytännön osaamisen hyödyntäminen 100 %:sti

Miksi HAAGA-HELIA? Erikoistunut palveluorganisaatioiden palvelun- ja myynnin kehittämiseen ja kouluttamiseen Ajantasaisin osaaminen palvelun ja myynnin kehittämiseksi asiakkaan arvon kokeman arvon kehittämiseksi Käytännönläheisiä, heti hyödynnettävissä olevia menetelmiä ja työkaluja Huippuluokan ammattilaiset ja pedagogiset myynnin ja palvelun osaajat Käytössä pedagogiset mallit, joilla osaaminen saadaan juurrutettua organisaatioon Valmiiden tutkintokoulutuksen mallien hyödyntäminen Opintopisteitä, joita voidaan hyödyntää tutkintokoulutuksissa Kustannustehokas

Referenssit Asiakkaita ja yhteistyökumppaneita?

Muita myynnin ja palveluiden hankkeita yhteistyössä yritysten kanssa Helsinki matkailukohteena Sport Events Myyntiorientoitunut asiakaskohtaaminen Jutusta moneksi - toimitusjärjestelmällä liiketoimintaa Ruoka osana matkailua - elintarvike- ja matkailuyritysten hyvät käytänteet Location-based mobile application and SaaS-service for tourism companies PalveluPro Majoitusmainonta 2013 Mobile services in tourism to enhance sustainable purchases Unida - Understand, Ideate, Act  

Service & Sales tasot Johto: Kumppaniohjelman sisällön suunnittelu Esimiestaso: Myynti-ja palveluprosessien kehittäminen Tuloksellinen esimiestyö palvelu- ja myyntityössä Asiantuntijat: Myynti- ja palvelutaitojen kehittämisohjelmat Tavoitteellinen itsensä johtaminen Erikoistumisopinnot

Vaihtoehtoisia nimiä ??? Sales & Service Power into Action Sales & Service Value Sales & Service Run Sales & Service Best Sales and Service Sales & Service Best Mania