Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Lahden ammattikorkeakoulun Työelämäpalvelut

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Lahden ammattikorkeakoulun Työelämäpalvelut"— Esityksen transkriptio:

1 Lahden ammattikorkeakoulun Työelämäpalvelut 26.5.2015

2 Lisäarvoa asiakkaalle Pitkäjännitteinen kanssakehittäjä
Miten Ennakoiva ongelmanratkaisu Kenelle Työelämäpalveluilla vastataan toimintaympäristön haasteisiin niin asiakkaiden kuin yhteiskunnan näkökulmasta. Kehittämisratkaisuja toteuttavat LAMKin asiantuntijat, ulkopuoliset yhteistyökumppanit ja innovatiiviset opiskelijat. Neljä pääkohderyhmää Mitä LAMK tarjoaa ratkaisuja osaamisen haasteisiin eri tilanteissa yksilöille ja eri kokoisille yrityksille ja organisaatioille. Neljä kohderyhmää ovat PK-yritykset Julkinen sektori Yhdistykset Yksityiset henkilöt Lisäarvoa asiakkaalle LAMKin Työelämäpalvelut on palvelukokonaisuus, joka auttaa asiakkaita navigoimaan toimintaympäristön muutoksissa, vahvistamaan osaamistaan ja johtamaan muutosta. Toiminnan ytimessä on jatkuva vuorovaikutus asiakkaiden kanssa. Arvo nousee, hinta nousee Hyödyn myyminen Vaikuttavuuden arviointi, refet, Kysyntälähtöinen, nollavaihe Salamapartio, kehittämishaaste, opiskelijoiden hyödyntäminen, (kentin kuvio, irl), nollavaiheen ansaintalogiikka, Kokeilukulttuuri Palveluviuhka, hyöty, portaat Pitkäjännitteinen kanssakehittäjä Moneen tarpeeseen Arvoa asiakkaalle Ennakkoluuloton aluevaikuttaja, verkostoitunut välittäjä ja monialainen työelämän uudistaja

3 LISÄ-ARVOA JA RATKAI-SUJA OPISKELIJA PALVELUK-SESSASI
LAMKIN ASIAN-TUNTIJA OSAAMIS-VERKOSTO LISÄ-ARVOA JA RATKAI-SUJA OPISKELIJA PALVELUK-SESSASI Mitä? Työelämäpalvelut muodostavat monipuolisen palveluviuhkan inspiroivista puheenvuoroista hankekumppanuuteen ja koulutuspalveluista konsultointiin. TOIMINTAYMPÄRISTÖ Asiakkaan tarpeiden – myös piilevien – mukaan luodaan lisäarvoa, ratkaistaan ongelmia ja tarjotaan konkreettisia hyötyjä tämän päivän ja huomisen haasteisiin. TULOSTA TEHOA LAMK auttaa asiakasta saavuttamaan tuloksia, parantamaan tehokkuuttaan ja uudistumaan. LAMK tarjoaa asiakkaalle tietoa, osaamista ja muutospolkuja. UUDISTUMISTA

4 Kenelle? Kilpailukykyä – nopeasti!
Osaamisen vahvistamista ja parempia palveluita! Työelämäpalveluita suunnitellaan asiakkaan tarpeiden ja tilanteiden mukaisesti yhdessä asiakkaan kanssa. Rakennetaan kestäviä asiakassuhteita. Osaamisen päivitystä ja verkostoja! Tehoa ja tuottavuutta prosesseihin!

5 Miten? Vastataan toimintaympäristön haasteisiin asiakkaiden sekä yhteiskunnan näkökulmasta. LAMK monipuolinen asiantuntijana. Tiivis vuorovaikutus asiakkaan kanssa ja asiakasymmärrys.

6 LAMK mukana matkailun kehittämisessä (4 ideaa)
1. Restonomikoulutus alkaa syksyllä 2016 Fokus vapaa-ajan palveluissa 2. Matkailustrategian päivittämisen sijasta vapaa-ajan palveluiden kehittämisohjelma Matkailu+hyvinvointi+tapahtumat+liikunta+teknologia - Restonomit palaavat Lahteen 40 aloituspaikan voimin syksyllä 2016, ja yhteishaku on siis keväällä 2016 - Koulutus tulee Liiketalouden alalle, mikä tarjoaa synergiaetuja mm. liiketoimintaosaamisen vahvistamisessa - Uudessa restonomikoulutuksessa tullaan valmistelutyöryhmän mukaan painottamaan perinteistä matkailu- ja ravintola-alaa laajempaa näkökulmaa: vapaa-ajan palvelutuotantoa - palvelutarjonnassa ja sen kehittämisessä huomioidaan sekä paikalliset asukkaat että matkailijat - Tällä profiililla paitsi erottaudutaan Suomen muista restonomikoulutuksista myös hyödynnetään nykyistä monipuolisemmin Päijät-Hämeen vahvuuksia kuten liikunta- ja hyvinvointipalveluita, reitistöjä, tapahtumia, ympäristöosaamista ja teknologiaa jne. - Näin voidaan tukea alueen kehittämistä monipuolisemmin - Lahti Regionille on tehty aloite siitä, että Päijät-Hämeen matkailustrategian päivittämisen sijaan laadittaisiin vapaa-ajan palveluiden kehittämisohjelma, jossa huomioitaisiin nykyistä vahvemmin liiketoimintapotentiaali, joka syntyy yhdistämällä eri alojen osaamista alueella September 17, 2018 ALATUNNISTE TÄHÄN

7 LAMK mukana matkailun kehittämisessä (4 ideaa)
3. Vahvasta hankekannasta työkaluiksi Live Green Care, liiketoimintaa verkostoitumalla (mm. palvelumuotoilua, hoiva- ja hyvinvointiyrittäjyys) Sälli kouluttaa (sähköinen liiketoiminta) Kesma 2 (kestävä matkailu) Outdoors Finland Etelä (retkeilyreittien tuotteistaminen ja kv-markkinointi) 4. Uusia avauksia Asiakaspalvelukoulutuksia Palvelukehittämistä ja -muotoilua Markkinointikoulutuksia Prosessien kehittämistä Kansainvälistämiskoulutuksia September 17, 2018 ALATUNNISTE TÄHÄN

8 Palvelukoordinaattori, Työelämäpalvelut
Kiitos, S I r p a K e m i n e n Palvelukoordinaattori, Työelämäpalvelut Puh. 050  September 17, 2018 ALATUNNISTE TÄHÄN


Lataa ppt "Lahden ammattikorkeakoulun Työelämäpalvelut"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google