VliSS-virtual laboratory in survey sampling Risto Lehtonen Jyväskylän yliopisto Matematiikan ja tilastotieteen laitos TieVie-seminaari 17.2.2005 Jyväskylä.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Internet ohjelmointi ympäristönä- webtop -web 2.0 kulttuurin alkuaskelet tietosovelluksien siirto yksittäisistä laitteista ja käyttöjärjestelmistä> www-alustaisiksi.
Advertisements

E-Science and Technology Infrastructure for biodiversity data and observatories ‘A web of sites and sensors taking the Earth’s pulse’ LifeWatch observatoriot:
Riihimäen kauppaoppilaitoksen keke- ja laatutyö
Yliopisto-opiskelu eroaa kouluopetuksesta
INTERNET MEDIANA Pääpiirteitä
– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
MCMC ja BUGS. Jakauman approksimointi simuloinnilla  Poimitaan jakaumasta suuri määrä satunnaislukuja  Käytetään otoksen tunnuslukuja jakauman tunnuslukujen.
EA:n rooli eri viitekehyksissä. Eri viitekehyksiä ja EA Aikataulun ja kustannusten hallinta Ihmisten johtaminen Resurssien hallinta Toteutus Ohjelma-,
Mikko Tyrväinen InSitu –Luentopalautejärjestelmän tekninen evaluointi.
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Sisältö • Visiointipäivän satoa • ACSI leirin tuloksia • Miten jatketaan eteenpäin.
Sovellusprojekti Jyväskylän yliopisto Tietotekniikan laitos.
Kohti MOMENTS-metamallia – lähtökohtia ja periaatteita verkko-opetuksen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin tueksi Miika.
Tietokannat II Lasse Bergroth Turun yliopisto, IT-laitos Kevät 2013
MASI MASIT03 Inversio-ongelmat ja mallien luotettavuus MASI – Mallinnus ja simulointi –teknologiaohjelma kehittää mallinnus- ja simulointityökaluja.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Creating methodologic al tools for wp2-wp4 Workpackage 1 UPDATE.
The Virtual Cell Software: solun toiminnan mallintamista Liisa-Ida Sorsa S Solubiosysteemien perusteet
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Tilastollisen tutkimuksen perusteet - 6 op
Ohjelmointi.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 A-KIT Agora Exploratory Environment for Knowledge Discovery Timo Aittokoski Olli Hokkanen Tommi Kärkkäinen.
EU monikielisyyttä edistämässä Hannele Nevalampi
Kirsi Peltonen Graduaiheita Syksy 2012 Kirsi Peltonen
vuorovaikutteiset www-sivut1 Palvelinpuolen www- ohjelmointi Dynaaminen Internet  käyttäjän tai selaimen tunnistaminen  käyttäjän toiveiden.
S09-10 Onki-palvelut verkkoportaalissa Spring 2009 Erik Fallenius.
Käki-projekti 2. opponointi Käki-projekti 2. Opponointi
Sosiaalinen median käyttö mat-fys- kem opetuksessa PLE Personal Learning Envirement.
Kirjastot tilastojen käyttäjän tukena Terttu Turunen Valtiotieteellisen tiedekunnan kirjasto.
Raila Pirinen Helsingin normaalilyseo. Kankaanranta, M & Puhakka, E (2008): Kohti innovatiivista tietotekniikan opetuskäyttöä
II opponointi KOPPELO-projekti. Projektiorganisaatio Jäsenet: * Minna Hillebrand * Markus Silván * Antti Vanhanen * Marko Ylitalo Tilaajat.
Levels? Matti Isokallio Berliinin kommunikea “Ministers encourage the member States to elaborate a framework of comparable and compatible qualifications.
S ysteemianalyysin Laboratorio Aalto-yliopiston teknillinen korkeakoulu Esitelmä 11 – Tuomas Nummelin Optimointiopin seminaari - Syksy 2010 Lokaalit uskottavuusmenetelmät.
Jarkko Levasma TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Avoin oppimisympäristö (A&O): Matriisilaskenta I
Miten abstraktin ilmiön kuvaaminen animaation avulla vaikuttaa fysiikan oppimiseen alakoulussa? Kandidaatin tutkielma.
Kysymyksenasettelun avulla luovaan ongelmanratkaisuun matematiikassa
EVTEK Mobile Application Laboratory. EVTEK Espoo-Vantaa Institute of Technology.
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
SoberIT Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon instituutti TEKNILLINEN KORKEAKOULU T Käyttöliittymien ja käytettävyyden seminaari Kontekstiherkkyydestä.
Käki-projekti, Loppuesittely Käki-projekti Loppuesittely
KUHA-Projekti Väliesittely Kati Mäki-Kuutti Petri Lamminaho Juho Tamminen Ville Muittari.
1 Tästä monis1teesta Tämä moniste kattaa syksyn 2004 tentittävän ITK-211 kurssin materiaalin. Moniste on myös hyödyllinen kurssin harjoitustyötä (ITK-212)
Loviisan ydinteknillisen turvallisuustoimikunnan kokous LARA: Simulaattorit Karri Honkoila Fortum Nuclear Services Ltd.
Anne Salmela & Harri Eskelinen Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Kiiruna-projekti 2. Väliesittely
Koskelo-projekti 1. Väliesittely Projektiryhmä Projektiryhmän jäsenet Perttu Lähdesmäki Harri Pitkänen Atte Pulkkis Irene Venäläinen Ohjaajat.
1 UNIVERSITY EXAM L1 at 4.00 – 8.00 p.m. DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to. Use every second seat. A student can not participate.
Major practical purposes Forms of research knowledge
BIOLÄÄKETIETEEN koulutusohjelma
Tervetuloa Tietojenkäsittelytieteen laitokselle
Sähköautojen tekniset ratkaisut
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
Harri Lehtinen Dissemination of Statistical Data, Publications and Metadata - Process Based on Common Structure of Statistical.
Kansainväliset sopimukset Luento 2
Mat Riskianalyysi, Syksy 2004 (3 ov)
Potilaan tiedot Hoitosuunnitelma
Tilastollinen koneoppiminen -lyhyt oppimäärä-
Revision of dissemination of statistics in Statistics Finland
Web-sovellusten kehittäminen - Johdanto
JavaScriptin perusteet
" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta "
Bioanalytiikan/radiografian kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelma Bioanalyytikko (ylempi AMK)/Röntgenhoitaja (ylempi AMK) 30 op Alakohtaiset ammatilliset.
Anna Alftan Heikki Hannula
BIOLÄÄKETIETEEN koulutusohjelma
Strategiatyö 2018 Jyväskylän yliopisto Yliopiston hallitus
Kansainväliset sopimukset Luento 9
Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.
Kansainväliset sopimukset Luento 4
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
Esityksen transkriptio:

VliSS-virtual laboratory in survey sampling Risto Lehtonen Jyväskylän yliopisto Matematiikan ja tilastotieteen laitos TieVie-seminaari Jyväskylä

Mikä on VLiSS? Hybridi sovellus: Oppikirja + ”Web extension” Oppikirja:  Lehtonen R. and Pahkinen E. (2004). Practical methods for Design and Analysis of Complex Surveys. Second Edition. Chichester: John Wiley & Sons, Ltd. Web extension:  VliSS – virtual laboratory in survey sampling 

Miksi VLiSS? Staattinen elementti: Paperille painettu oppikirja  Opettajan työkalu  Opiskelijan työkalu Dynaaminen elementti: VLiSS  Laskenta, simulointi, ohjelmakoodit, ohjeet  Data, laskentatulokset, tulkinnat  Interaktiivinen työskentely-ympäristö omatoimista opiskelua varten  ”Free access” -sovellus

VLiSS – tekninen toteutus Web-teknologia  Optimoitu selaimille Internet Explorer (4 ja uudemmat) ja Netscape (6 ja uudemmat).  Ohjelmointikielet: PHP, HTML, JavaScript, PERL Tilastolliset ohjelmointikielet  SAS  SUDAAN  R-kieli

VLiSS – esimerkkejä TRAINING KEY 101  Kokonaismäärän estimointi eri otanta- ja estimointiasetelmien vallitessa  Estimaattoreiden jakaumaominaisuuksien tutkiminen Monte Carlo-simulointikokeiden avulla Regression estimation Monte Carlo simulation

VLiSS – esimerkkejä (jatkuu) TRAINING KEY 277  Logistinen varianssianalyysi  Tilastollisen mallin valinnan opettelu interaktiivisessa työskentely-ympäristössä Logit ANOVA

VLiSS – kirjallisuutta Kiviniemi V. and Lehtonen R. (2002). Web tools in teaching and learning of survey sampling: the VLISS application. Statistics in Transition, 5, Lehtonen R. (2005). Teaching environment for survey sampling based on a textbook and its Web extension. Invited paper, 55th Session of the International Statistical Institute, April 2005, Sydney.