- Osallistuvan median menetelmien ja työkalujen kehittämishanke.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Suuri sosiaalinen innovaatio
Advertisements

SMOOTHISTI TYÖELÄMÄÄN OPPISOPIMUKSELLA
| Pasi Mattila | TOY - Tulevaisuuden oppimisympäristö
AVARUUS Tutkiva oppiminen
Julkaisuportaalin prototyyppi Tutki-ohjausryhmä, Jyrki Ilva
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Opinnäytetyöprosessi
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
Ohjeet videotarinan tekemiseen
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Uudet ELY-keskukset ja tiedonvälityksen haaste työhallinnossa Ideapäivä-seminaari Jaana Suokonautio Jaana Suokonautio.
Avoin päätöksentekokäytäntö toimintamallina Jouni Tuomisto THL, Ympäristöterveyden osasto.
Joukkoistamisen ja vertaistuotannon edistäminen yhdistysten kansalaistoiminnassa Käytännön kehittäjän näkökulma.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
Yksilöllisiä palveluratkaisuja henkilökohtaisella budjetilla - kokemuksia Eksotessa Merja Heinonen
1.
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
Kuusamon kaupungin päiväkotien lastentarhanopettajien ammatillisen kasvun kokemuksia kasvatus-kumppanuuskoulutuksesta Jonna Kylli Terhi Manninen Opinnäytetyö.
- vastaajina lehden tilaajatalouksien lukijoita - nettikysely, Digium Enterprise - vastaajia n. 200/tutkimuskierros - taustaryhminä mm. sukupuoli ja ikä.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Opasnet on wiki-pohjainen järjestelmä joka pyrkii parantamaan päättäjien ja kansalaisten keskinäistä vaikuttamista. Eduskunnan ydinvoimapäätös: a) Hyvä?
Case-tehtävä Metsäprojekti päiväkodissa
Jotain siitä -seminaari Kehitysvammaisten Tukiliiton Kaveri-projekti Projektipäällikkö Kati Ruotsalainen.
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
GNU-ohjelmointityökalut Jussi Raunio TI09OHJ
Skiaskopia objektiivisena näöntutkimusmenetelmänä
1. Päivä pääministerinä Aihe: Innosta antamaan korkean tason päätöksenteon palautetta Rajaus: Energia-budjetti-päästöt-talous Menetelmä: Saitti/peli/leikki,
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Ammatin esittely Digitarina Pohjankartanon lisäluokkien opetuksessa.
DIGITAALINEN TARINA Miten digitaalista tarinaa voi käyttää kirjastossa? Isoäitini tarina Tämä inspiroi minua kokeilemaan!
Harjoituksissa tehdään digitarina
Hankasalmi, Jyväskylä, Keuruu, Laukaa, Muurame, Petäjävesi, Toivakka ja Äänekoski Nuorten nettilehti Painovirhe.
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
1 Lääkäripäivät P Tutkijakoulutus, Torstai Väitöskirja projektina Päivi Rautava Turun terveystoimi, erikoissairaanhoito Turun yliopisto,
Sisältö Menetelmän taustaa Menetelmän 8 askelta – 1. Liikkeelle (Move!) – 2. Video minulle – 3. Puhetta minulle – 4. Video sinulle – 5. Puhetta sinulle.
Knowledge–Practices Laboratory MAKE – Kehittämishaaste-seminaari Merja Bauters, Hannu Markkanen Metropolia Ammattikorkeakoulu TiVi/Mediatekniikka.
Digitarina Multimedia oppimisprojektina 2012 Vaka.
Tieteentekijän peruskurssi Syksy 2012 Ryhmät 1-3.
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Julkaisu ja viestintä -vahvuusalue Tavoitteet Tavoitteena on edistää koulutustutkimuksen ja sen tulosten tunnetuksi tekemistä sekä laitoksen.
Potkua Pienyrittäjille – Kehittämispalveluja kentälle Pohjois-Karjalassa -hanke.
VOIMAA Voimavaroja maahanmuuttajista. MITÄ? VOIMAA-hankkeen tavoitteena on kehittää maahanmuuttajataustaisille joustava väylä opintojen aloittamisesta.
Löytöretkipuisto Opas toiseen maailmaan Minna Kytölä, OVI-hanke Anna Linnakylä, OVI-hanke.
Matalan kynnyksen päihdetyötä perusterveydenhuollossa
Aikuissosiaalityön kehittämishanke – SOS - hanke
SOSIAALINEN MEDIA AMMATTIKORKEAKOULUN HYÖTYKÄYTÖSSÄ Juhana Kokkonen
OK-Consultancy 1 Kylien kehittäminen Kuntien rooli.
1 Erkka-projekti Opponointi Esittely Ryhmän jäsenet –Enqvist Antti (projektipäällikkö) –Grenfors Tommi –Peltomaa Hanna-Leena –Yli-Honkola Juho.
Noodi yhteisöllinen käsikirjoitustyökalu osana Helsingin Kaupunginteatterin yleisötyötä yleisötyövastaava Mirja Neuvonen/ HKT dramaturgi-opettaja Emma.
Ohjelmistotekniikka kevät 2003 Ohjelmistotekniikan määritelmä Ohjelmistotekniikka (Software Engineering) tarkoittaa pätevien insinööriperiaatteiden vakiinnuttamista.
- Osallistuvan median menetelmien ja työkalujen kehittämishanke.
Kehittämisseminaari Kristiina Suojakari - Karppinen.
1 Digitarinat Ikäihmisten toimintakyvyn tukemisessa YTT Yliopettaja Ossi Salin Terveysteknologia & eHealth Helsinki.
YRITTÄJYYSKASVATUSKYSELY. Kyselyn tavoitteet Osa Äänekosken ohjauksen -hanketta Asenteet Kiinnostus yhteistyöhön Opettajat Yritykset Oppilaat.
Sarjakuva nuortenkirjastotyön menetelmänä Merja Lundén Kirjastopäivät 2015.
Koulun kehittämisprojekti
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
4. MONO-päivä Klo
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Kieli itseilmaisun välineenä
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
3.c
Tervetuloa Innokylään
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
PaikkaOppi beta Lyhyt johdatus käyttöön.
Kuntoutuja omien tavoitteidensa laatijana
Esityksen transkriptio:

- Osallistuvan median menetelmien ja työkalujen kehittämishanke

MEDIOS on Etelä-Suomen lääninhallituksen osarahoittama projekti ( ), jonka päätoteuttaja on Metropolia Ammattikorkeakoulu ja osatoteuttajina Helsingin Kaupunginteatteri ja mediakulttuuriyhdistys m-cult. Se koostuu kolmesta osaprojektista, jotka ovat 1.Digitarina, 2.Yhteisöllinen käsikirjoitustyökalu ja 3.Flossmanuals, avoimen lähdekoodin ohjelmistojen käyttöoppaiden kirjasto.

Digitarina-menetelmä kehitettiin DigiTales-nimellä USA:ssa yhteisöjen jäsenten muistojen tallennusvälineeksi DIGITARINA

Tavoite: Kuka tahansa voi tehdä lyhyen videon itselle tärkeästä aiheesta DIGITARINA

 Tarinan ideointi  Käsikirjoituksen tekeminen / kuvituskuvien etsiminen  Lisäkuvituksen hankkiminen  Tarinan äänittäminen  Videon koostaminen editointiohjelmalla MENETELMÄ: DIGITARINA

Esimerkkejä digitarinoista eri maista: DIGITARINA

Mihin vaan! Se sopii hyvin esimerkiksi  opetuksen välineeksi (vrt. koulun ryhmätyöt)  terapiatoimintaan maahanmuuttajille, mielenterveyspotilaille, kuntoutujille ja vanhuksille  kansalaisvaikuttamisen välineeksi (vrt. mielipidekirjoitukset) Mihin digitarinoita voi käyttää? DIGITARINA

Haasteellisessa asemassa olevat ihmiset voivat käyttää menetelmää jonkin henkilökohtaisen aiheen käsittelyyn. Jo tarinan kirjoittaminen voi olla joillekin terapeuttista. Myös ryhmän antama vertaistuki tärkeää. Onnistumisen kokemukset työn valmiiksi saamisen myötä. Digitarina voimaantumisen välineenä DIGITARINA

 Testiryhmässä neljä naista, keski-ikä n. 75 vuotta  Kolme sai työn valmiiksi  Ideat tarinoihin löytyivät nopeasti  Tarinan kirjoittamiseen ja rajaukseen tarvitaan enemmän aikaa  Työpajatyyppistä työskentelyä sopivampi on viikoittainen tapaaminen  Teknisessä toteutuksessa tarvitaan tukea  Valmis työ saatava heti katseltavaksi!  Digitarinan teon terapeuttisuus koettiin positiivisena työntekijöiden taholta Esimerkki: Kokemukset vanhusten mielenterveyspäiväyksikössä Vantaalla DIGITARINA

Oletko kiinnostunut tekemään opinnäytetyön digitarinan käytöstä terapiatyössä tai hyödyntämään menetelmää työ(harjoittelu)paikallasi? Ota yhteyttä: Saija Heinonen, Metropolia MEDIOS-projektipäällikkö Opinnäytetyö / työharjoittelu digitarinaa hyödyntäen tai menetelmän käyttäminen työpaikallasi? DIGITARINA