TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lavian lukio.
Advertisements

Ohjeita kotiopiskelun tueksi
Sanaston oppiminen Älä ota kesäsanaa!
OPETTAJAN AIKAHARHA OPETTAJAN AJAN TAJU VÄÄRISTYY KUN HÄN ASTUU YLEISÖN ETEEN. OPETTAJAN AIKA OPISKELIJAN AIKA OPETTAJA LUULEE ETENEVÄNSÄ HITAASTI, MUTTA.
Syksy 2012 Katja Jokinen KT, erityisopettaja
Integraalilaskenta MA 10
VOA-oppimispäiväkirja
Kasvatustyön suunnittelu ja toteutus (ryhmissä)
Vektorit MA 05 Mihin lukiolainen tarvitsee matematiikkaa
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Lukemaan oppii vain lukemalla
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
VANAJAVEDEN OPISTON SÄÄNNÖT
Musiikki: Ernesto Cortazar Emmanuelle Made by Ahokas.
PSYKOLOGIA 7 Koulukohtainen soveltava/ S
Eugen Herrigel.  Pakko myöntää, että mielenkiinto kirjaa kohtaan heräsi 76 sivua/3 kirjapistettä suhteesta, mutta tarkoituksenani oli kuitenkin lukea.
Kokemuksia virtuaaliopena toimimisesta
OHJEITA YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN VALMISTAUTUVALLE.
Kysely OSAKOn Going Abroad -päivien yhteydessä Bastian Fähnrich, : N = 35 opiskelijaa (Oulainen 2007: N = 66 opiskelijaa (Oulainen) + 29 (Oulu)
Opintojen mitoittaminen ja kuormitus Laura Hirsto KT, Pedagoginen yliopistonlehtori
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
Mitä opetan ammatillisessa?
AINEKOHTAISIA OPISKELUOHJEITA
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Kirjanpito, tilinpäätös ja verotus
Ops seminaari Askola.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
FILOSOFIAN KOE YLIOPPILASKIRJOITUKSISSA. Kokeen sisältö -Koetehtävät perustuvat kursseihin FI1-FI tehtävään riittävät 1. kurssin tiedot -Myös oppiainerajat.
TEHOKKAA JA MIELLYTTÄVÄN KOULUTYÖN EDELLYTYKSET POISSAOLOT ja TUNTITYÖSKENTELY AMMATTILUKIOSSA.
Vanhoja tekstitaidon yo-kokeita
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Opiskelutaidot Pohdi, mitä tiedät opittavasta asiasta jo etukäteen Ole utelias ja etsi lisätietoa  opiskelija on toimija! Aloita uuteen asiaan tutustuminen.
Voi hyvin Sosiaalisuus Selviytyminen vaikeista elämänvaiheista Mielen hyvinvointi työssä Toteutettu yhteistyössä Suomen Mielenterveysseuran kanssa.
Avaimia oppimiseen  Kuuntele tarkkaavaisesti  Tee muistiinpanoja  Selvitä asiat, joita et ymmärrä  Keskustele, kysy, kyseenalaista, arvioi  Etsi lisätietoja.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
YO-info syksy Koetilanne  Omia koepapereita ei tuoda, koetilanteessa annetaan tarvittava määrä paperia.  Koepaperiin jätetään marginaali.  Jokaisessa.
TAVOITTEIDEN ASETTAMINEN KOULUTYÖLLE ANTAA ENERGIAA
Selviytyminen vaikeista elämänvaiheista Mielen hyvinvointi työssä
Kysely ykkösille 16AB 2016.
Terkan preppaustentti
ORGANISOINNIN PERUSTEET
Luvut 16 ja 17 Motivoitunut ja sitoutunut opiskelija
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Ihminen ympäristön ja yhteiskuntien muutoksessa Hi1
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Koeviikko Jokainen jakso päättyy koeviikkoon  oma lukujärjestys verkkopenaalissa Jokaiselle kokeelle yksi ilta Koe klo 16.30–19.30 poistua saa aikaisintaan.
LUETUNYMMÄRTÄMISEN TEORIAA JA HARJOITUKSIA
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Millainen oppija sinä olet?
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
MUSIIKKI VALINNAISAINEENA
OPPIMAAN OPPIMINEN (1.vsk).
Uskonnon koe 1.
Vertais-auditointi-sparraus
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
POHDI PARIN KANSSA: Opiskeletko aina samalla tavalla, kun luet läksyjä tai kokeeseen? Mitä hyviä/huonoja puolia käyttämässäsi opiskelutavassa on? Sopivatko.
Koeviikko Koeviikolla noudatetaan erillistä lukujärjestystä
Vieraiden kielten opiskelusta
HI8 – Historian abikurssi
Opintopsykologi Katja Hietanen
TEHTÄVÄT KIITETTÄVÄ = Keskityin tehtäviin koko ajan. Yritin parhaani. Sain tehtyä kaikki tehtävät. Suurin osa vastauksista oli oikein. Korjasin / täydensin.
Oppimisen polut oppimista eriyttämässä
30. TERVEYS ERI PUOLILLA MAAILMAA
Mahdollisuus monipuoliseen kielitaitoon
Ajanhallinta opiskelussa
Esityksen transkriptio:

TEHOA OPISKELUUN

 Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.  Kerro opettajalle, jos jokin vaikeuttaa opiskeluasi.  Nuku kunnon yöunet.  Syö monipuolisesti, liiku ja ulkoile, tapaa kavereita.

Oppiminen on tiedon muokkaamista.  Tutki sisällysluetteloa. Siitä selviävät kurssin keskeiset asiat, ja se auttaa hahmottamaan kokonaisuuksia.  Kokeile erilaisten muistiinpanojen tekemistä, se helpottaa kertaamista ja mieleen painamista.  Käsitekarttojen piirtäminen edistää oppimista, samoin muut muistiinpanot.  Ulkoa opettelu kuormittaa muistia, pyri ymmärtämään asia.

Koeviikolla  Laadi lukuaikataulu koeviikolle ja noudata sitä.  Pidä taukoja riittävän usein. Tee välillä jotain muuta (käy ulkona, syö) ja palaa kirjan tai muistiinpanojen ääreen virkistyneenä.  Saatuasi kokeen takaisin tutustu opettajan korjaus- merkintöihin huolella, sillä koe on oppimisen väline. Opi virheistä ja opiskele itsenäisesti niitä asioita, joita et vielä hallitse.  Säilytä vanhat kokeet ja kirjoitelmat.  Valmistautuessasi seuraavaan kokeeseen silmäile vanhoja kokeita, jottet toistaisi samoja virheitä.