Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri – Viitearkkitehtuurin erilaiset osat – Kartturi-viitearkkitehtuurin osat (ryhmätyö) – Keskustelu linjauksista kahden ryhmän kesken – Ryhmien tulosten esittely koko Synergiaryhmälle – Viitearkkitehtuurin muokkaaminen – Työskentelyä ryhmissä – Kahvitauko ja toisten ryhmien tuloksiin tutustuminen – Tulosten yhteenveto
Viitearkkitehtuurin rakenne ja osien tarkoitus tarvitseeko otsikon kuvaamasta asiasta olla yhteinen sopimus tarvitseeko otsikon kuvaamasta asiasta olla muutama esimerkki paikallisesta ratkaisusta edellyttääkö otsikon kuvaama asia seurantaa ja ylläpitoa ja onko jossain muualla ajantasainen kuvaus asiasta auttaako ideoiden vaihtaminen otsikon kuvaaman asian määrittämistä paikallisesti onko jokin kohta turha tai vähämerkityksinen viitearkkitehtuurin tasolla
Viitearkkitehtuurin sisältö Sovittavat asiat onko julkaisukelpoinen sopimus olemassa ellei ole, millä aikataululla ja kuka voisi tuottaa Viitattavat asiat kuka ylläpitää tietoa, johon voi viitata Esimerkit millä tavalla tarvittavat esimerkit löydetään millä aikataululla esimerkit löydetään Onko ryhmällä tarjota esimerkkejä Lisätiedot missä osissa on syytä olla viittaus lisätietoihin, opetusmateriaaleihin tms. mitä lisätietoja on ryhmän tiedossa