Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi sivu. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Advertisements

Toimintaohjeita kesää varten Lue huolella! Jälkiohjauksesta vastaavat: • 9A, 9D, 9E, 9F : Opo Elina Nissinen, p • 9B, 9C, 9G: Opo Satu Hietala,
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
PRIIMA -kehittämispäivä
Metropolian tietoturvapolitiikka Tai miltä se voisi näyttää.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto RAKETTI-KOKOA.
Korkeakoulujen opetuksen ja oppimisen digitaalisen tuen hankkeet.
Liisa Laakso, Projektihakemusten arviointi Euroopan komissiossa tutkimuksen puiteohjelma.
CSC / Tietohallinnon asiakkaat ja tuotteet / Teemu Kemppainen Aikataulu 09:00-09:30Mallin kehitys versioon 1 ja tästä eteenpäin; UML-notaatio.
4.4 Yhteismitallista ja yhteentoimivaa tietoa hyödyntävien palveluiden tuottaminen s Toimenpiteet s.15.
Työrauha ja haastavat tilanteet
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Viikko 10 (4. – 8.3.) Maanantai: (4.3.) -Kulttuuripolku/Taidemuseo 8A klo Lähtö 9.40 Tiistai: (5.3.) - Keskiviikko: (6.3.) -Rästikoe klo 8.00.
Teemaryhmä 1: Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Toimintasuunnitelma Aloitusseminaari Marja Kopeli Katja Komonen.
Opintopolku.fi Kysymyksiä ja käytäntöjä siirtovalinnoista Opintoasiainpäivät Anu Holvikivi, HY & Ulla Lehtonen, OPH.
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
INFOTILAISUUS HY – Aalto - TaY OTM projekti käynnistyy Niina Jokela / Kansainvälisen vaihdon palvelut1.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Opiskelun ja opetuksen tuen viitearkkitehtuuri Mitä osia opintohallinnon viitearkkitehtuurissa tulee olla Työstänyt Synergiaryhmä Toimittanut.
Opi ja Kartturi Mitä osia opintohallinnon viitearkkitehtuurissa saattaa olla Koostanut Pekka Linna, CSC.
Ryhmät Pekka Linna, CSC.
Viitearkkitehtuurityön tilanne
Opi ja Kartturi Mitä osia opintohallinnon viitearkkitehtuurissa saattaa olla Koostanut Pekka Linna, CSC.
Opiskelun ja opetuksen tukipalvelut Elämää Raketin jälkeen? Raketti päätösseminaari Kati Kettunen Palvelujohtaja, Helsingin yliopisto.
Atk-infot tutorryhmille Atk-keskus / Hannele Rajaniemi.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Kohti viittä konseptia
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Virtuaaliammattikorkeakoulu Yhteyshenkilöpäivät Outi Vahtila
TIPTOP-projektin kartoituksen vaihe korkeakoulujen tietomallin muutostarpeiden osalta Petri Heinonen Juha-Pekka Pihlajakoski Lauri Stigell Opi-Synergia.
Korkeakoulujen, OKM:n ja CSC:n tietohallintoyhteistyö RAKETTI –hankkeen jälkeen Ilmari Hyvönen
TUHA-verkoston tapaaminen
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Tietohallintolaki edellyttää, että julkisen hallinnon viranomaisten on tietojärjestelmien yhteentoimivuuden mahdollistamiseksi ja varmistamiseksi suunniteltava.
Tietopaketti intensiivijaksosta
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
Korkeakoulujen ICT-palveluiden arkkitehtuurin kannalta huomioitavat muut arkkitehtuurit Korkeakoulujen tietohallinto- ja ICT-ohjausryhmä, Ilmari.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
Opi ja Kartturi Mitä osia opintohallinnon viitearkkitehtuurissa saattaa olla Koostanut Pekka Linna, CSC.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Viitearkkitehtuurin luonne, käyttötarpeet ja käyttäjät Pekka Linna, CSC.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Kati Kettunen Palvelujohtaja Opetus- ja opintopalvelut
Arkkitehtuurityön jatkovalmistelu
Palveluiden tunnistaminen Pekka Linna Synergiaryhmä,
Oppimisen, opiskelun ja opetuksen mallintaminen Pekka Linna, Koulutuksen arviointikeskus.
Verskostojen huomioita yhteistyöryhmän vierailuilta (KOOTuki) Kati Kettunen, Tuomas Orama, Antti Mäki , KOOTuen kokous.
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Prosesseista palveluihin
Koulutuksen ja opetuksen järjestämisen prosessit
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Oppimisen, opiskelun ja opetuksen mallintaminen
Jani Kiviharju Helsingin normaalilyseo Syksy 2016
OILI-palvelun tilanne
Luokan nimi, numero Opettaja Ryhmän jäsenten nimet
Opiskelun ja opetuksen sekä niiden tuen ja hallinnon toiminta-arkkitehtuuria eli Prosessit Pekka Linna, CSC.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Arkkitehtuurit ohjaavat Valtakunnalliset, keskitetyt ICT-palvelut
Asettamiskirje: Korkeakoulujen tietohallinto-ja ICT-ohjausryhmän täsmennettynä tehtävänä on:
Opetuksen ja tutkimuksen viitearkkitehtuurit yhteentoimivuuden ja yhteistyön mahdollistajina Nestori Syynimaa.
Toimeksianto ”KA-seminaari” Tuija Raaska, kehityspäällikkö, CSC
Opiskelun ja opetuksen tietovirrat - nykytila ja tavoitearkkitehtuuri
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Mitkä Ovat Eri Valokuvaus Markkinointi-ideoita?
Korkeakoulun ja CSC:n puitesopimus
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Esityksen transkriptio:

Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC

Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri – Viitearkkitehtuurin erilaiset osat – Kartturi-viitearkkitehtuurin osat (ryhmätyö) – Keskustelu linjauksista kahden ryhmän kesken – Ryhmien tulosten esittely koko Synergiaryhmälle – Viitearkkitehtuurin muokkaaminen – Työskentelyä ryhmissä – Kahvitauko ja toisten ryhmien tuloksiin tutustuminen – Tulosten yhteenveto

Viitearkkitehtuurin rakenne ja osien tarkoitus tarvitseeko otsikon kuvaamasta asiasta olla yhteinen sopimus tarvitseeko otsikon kuvaamasta asiasta olla muutama esimerkki paikallisesta ratkaisusta edellyttääkö otsikon kuvaama asia seurantaa ja ylläpitoa ja onko jossain muualla ajantasainen kuvaus asiasta auttaako ideoiden vaihtaminen otsikon kuvaaman asian määrittämistä paikallisesti onko jokin kohta turha tai vähämerkityksinen viitearkkitehtuurin tasolla

Viitearkkitehtuurin sisältö Sovittavat asiat onko julkaisukelpoinen sopimus olemassa ellei ole, millä aikataululla ja kuka voisi tuottaa Viitattavat asiat kuka ylläpitää tietoa, johon voi viitata Esimerkit millä tavalla tarvittavat esimerkit löydetään millä aikataululla esimerkit löydetään Onko ryhmällä tarjota esimerkkejä Lisätiedot missä osissa on syytä olla viittaus lisätietoihin, opetusmateriaaleihin tms. mitä lisätietoja on ryhmän tiedossa