1 3D –grafiikka ja animaatio Lehtiä, videoita ja tenttikysymys alueita Harri Airaksinen;

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Linssit (lenses).
Advertisements

OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
Virtuaaliympäristöt Virtuaalitodellisuuden hyödyt
3D -virtuaalihahmon animointi liikkeenkaappaustekniikkaa käyttäen
Animaation tekeminen:
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Älypuhelimet. Tietoisku  Älypuhelimiksi luetaan puhelimet joissa on kämmentietokoneen ominaisuuksia normi toimintojen lisäksi.  Ensimmäinen älypuhelimeksi.
PORTFOLIO / CURRICULUM VITAE Matti Anttio Turun Ammattikorkeakoulu / Taideakatemia / Salo
JTC 1 - kuulumiset SFS IT-standardisoinnin vuosiseminaari Saana Seppänen.
1 1.
1. Luento T Tietokoneanimaatio ja mallintaminen Tassu Takala Teknillinen korkeakoulu Tietoliikenneohjelmistojen ja multimedian laboratorio.
Energia ja ympäristö verkkokurssi 1ov.
Visual Studio 2008 ja sovellusten elinkaaren hallinta Matti Antila Jukka Wallasvaara Iikka Paavolainen Microsoft Oy.
Sähköisen aineiston tunnistaminen Veli-Matti Häkkinen
käyttö, asetukset, animointi
Sceneg raph / 1 Tietokonegrafiikan jatkokurssi T op Lauri Savioja 02/06 Scenegraph.
Sisältö / 1 Tietokonegrafiikan jatkokurssi T op Lauri Savioja 1/06 Kertausta OpenGL:sta.
Teräväpiirtotekniikka Jussi Koskela Santeri Lehtonen IT-06.
3D -grafiikka ja animaatio
Lapsen toiminnallisen näön tutkiminen
Wifi direct hakusanalla Viktor Azim (MTTT10S)
3D grafiikka ja animaatio
Typescript Lenard Gunda, Fujitsu. Lenard Gunda Arkkitehti Fujitsu Finland
Näkyvyystarkastelut ja varjot / 1 Tietokonegrafiikan jatkokurssi T op Lauri Savioja 02/06 Luento 4: Näkyvyystarkastelut ja varjot.
 YouTube  MySpace  Vimeo  Reddit  Picasa  Photobucket  Mikseri.
3D -grafiikka ja animaatio
3D –animaatio ja simulaatio Intro. Kurssin suoritus Luennot 7x2h Labrat 7x3h Tentti Harjoitustyö Extratehtävät Mallinnuskilpailu.
TassuAnimaatio luento 101 Tik Animaatio ja mallintaminen 10.luento: AI in motion, ALife, sound effects, real-time & interactive.
3D –animaatio ja simulaatio Morphing, animation. Morphing
Energia ja ympäristö verkkokurssi 1ov.
Flash-pohjainen opetusvideosivusto haulikkoammunnasta
3D -grafiikka ja animaatio
Substantiivit Substantiivit ovat jonkin ihmisen, eläimen, asian tai esineen nimityksiä. - a pupil - a horse - an orange - a chair - time - history.
Kuvakäsikirjoitus: Käytöskukkanen
3D-ohjelmat _graphics_software Kurssilla käytetään 3ds Maxia Ala hyvin laaja ja monipuolinen Huipputeknologiaa.
1 3D -grafiikka ja animaatio Värivarjostus ja pintojen ominaisuudet Harri Airaksinen.
Ja muut kuvankäsittelyohjelmat
Adobe After Effects Sauli Lehtovaara Esitelmän rakenne: 1. osa –Mikä se on? Mitä sillä tehdään? –Ohjelman käyttö ja käyttöliittymä –Mitä tiedostoja.
Mikroskoopin keksiminen ja mikroskooppityypit
Miten abstraktin ilmiön kuvaaminen animaation avulla vaikuttaa fysiikan oppimiseen alakoulussa? Kandidaatin tutkielma.
GIMP ja muut kuvankäsittelyohjelmat A Linux -järjestelmät TI07TIVE Janne Räsänen.
3D –animaatio ja simulaatio Teksturointi. UV-mapping Maxissa nimitetään UVW-mapping 3D mallin muuttaminen 2D-muotoon.
SUSE Jyrki Heinonen OH4 Linux A Historiaa ja nykypäivää – S.u.S.E – Software- und System-Enwicklung Unix-konsultointi, SLS + Slackware saksaksi.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
Java-ohjelmien profilointi Pietu Pohjalainen. Profilointi Profiloijalla voidaan tarkkailla ohjelman eri osien resurssienkulutusta CPU-aikaa muistinvarausta.
BIOS!. Tulee sanoista Basic input output system Valmistajan tehtaalla valmistettu ohjelma emolevyn flash-piirillä (ennen 1995 ROM-piirillä) Laitteiston.
3D –animaatio ja simulaatio Kurssiasiaa. Kurssin suoritus Luennot 7x2h Labrat 7x3h Tentti Harjoitustyö Extratehtävät Mallinnuskilpailu.
Uudet palvelut (räätälöity): Tomin kommentit Painopiste on kuvassa mielestäni huono, tässä vaiheessa ja tätä ennen pitää panostaa eniten Jos näissä vaiheissa.
Kierros 3 - OLO Kuva. Tänään Lyhyesti kurssista tähän mennessä Viikon aiheiden esittely Jakautuminen ryhmiin ja työskentely ryhmissä – OLO1 –
3D-grafiikka Animaatio, Kankaat.
3D-ohjelmat oftware 8zdpgL-ZGTDUITrBwS_VCltYsQ/edit?usp=sharing.
3D-grafiikka Teksturointi.
3D-grafiikka Luut, Fysiikkamoottorit.
3D-grafiikka Kamera ja valot.
3D-grafiikka Animaatio.
R/Shiny ja interaktiiviseet kuvat SSL webinaari
3D-grafiikka Pintamateriaalit.
Buy Gabapentin For Dogs Uk
Yhden bitin asettaminen Javalla
Askel askeleelta ohjeita tulla ammattivalokuvaaja
3D-grafiikka Renderöinti Kertaus.
Intro oyxLv64 3D-grafiikka, hahmo Intro oyxLv64.
3D-grafiikka Mallintaminen.
3D-grafiikka (2op) Kurssiasiaa Materiaalit:
3D-grafiikka Mallintaminen II.
GIMP ja muut grafiikkaohjelmat
3D-grafiikka Web 3D, kertaus.
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
The global voice of the data, research and insights community
Esityksen transkriptio:

1 3D –grafiikka ja animaatio Lehtiä, videoita ja tenttikysymys alueita Harri Airaksinen;

2 Screenplay esimerkki  Esimerkki Screenplay:stä 

3 3D alueen lehtiä  Computer Graphics World – ehkä paras  Computer Arts - sekä 2D (flash jne.) ja 3D  Animation World Network  Visual Magic Magazine  3D World

4 3D Studio Max VTC: Online Michael HurwiczMichael Hurwicz  Opetusmateriaalia videomuodossa; kuinka 3D Studio Max:illa tehdään eri asioita – Huom! Max versio 7 (Evtekissä 9)  Max-7-tutorials.htm Max-7-tutorials.htm  User name: espoovantaa  passwd: evtek3223

5 3D Studio Max VTC: Online Michael HurwiczMichael Hurwicz  Esitysjärjestys: Aihealueiden sisällä ylhäältä alaspäin  Valinta on teidän: mitä haluatte katsoa?  Katsotuista videoista ei tule mitään tenttiin

6 Tenttikysymysalueet  The Big picture – miten teen animaatiota…?  (History)  Mallinnus /Modeling – mitä ja miten teen mallinnusta  Koordinaatiosta järjestelmät  Objekti – pinta – polygoni – vertexi  Kameran liikesuunnat  (Sketching)  Viivatyypit  Pursotus (Extrusion or sweeping or lofting)  Pyöräytyspinnat (Lathe)  Objektien käsittely  2D kuvien käyttö 3D mallinnuksessa

7 Tenttikysymysalueet  Loogiset operaatiot  Pinnan editointi; trim, Beveling, Rounding, and Fillets, Fitting ja Blending  Renderöinti prosessi  The pyramid of vision  Säteenseuranta (Ray Tracing) – radiositeetti (Radiosity)  Ongelmia renderöinnissä  Kameratyypit – kameran animaatiot  Polttoväli (Focal length), Polttotaso (Focal plane)  Syvyystarkkuus (The depth of field)  Polttovälin ja tähtäyskulman yhteys; linssiä muutetaan, kameran paikkaa muutetaan, molempia muutetaan  Valotyypit  Valon määrän heikkeneminen (Decay), valaistuksen reuna (Fall-Off)

8 Tenttikysymysalueet  Värivarjostustyypit (Shading types)  Kuvakartat (Image mapping)  Kuvan projisointi tavat (Image Projection Methods)  Kuvan käyttö maskina  Ympäristöpinnoitteet (Environment Maps)  Pinnan teksturointi - Bump Maps, Displacement Maps  Animaatiotyypit  Frame, keyframe, interpolation  (FK – IK)  Animaation periaatteet  Animaation tuotantoputki - Animaatio projektin tuotantotiimi