Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
3D-grafiikka Renderöinti Kertaus
2
Huomioitavaa renderöinnistä
Kesto, miten voidaan arvioida? Resoluutio, miten vaikuttaa kestoon? Tallennustapa, videotiedosto, kuvia? Kuvakulma/Kamera Antialiasointi Matikkaa: Specular, ht#Cook.E Torrance_model
3
Kertausta 3D-ala ja muut 3D-ohjelmat
The Big picture – miten teen animaatiota…? History Mallinnus /Modeling – mitä ja miten teen mallinnusta Koordinaatiosta järjestelmät Objekti – pinta – polygoni – vertexi Subdivision modeling Kameran liikesuunnat Sketching Viivatyypit Pursotus Extrusion or bevel or lofting or… Pyöräytyspinnat Lathe Freeform modeling Objektien käsittely 2D kuvien käyttö 3D mallinnuksessa
4
Kertausta Loogiset operaatiot
Pinnan editointi; trim, Beveling, Rounding, and Fillets, Fitting ja Blending Renderöintiprosessi The pyramid of vision Säteenseuranta (Ray Tracing) – radiositeetti (Radiosity) Ongelmia renderöinnissä, renderöinnin kesto Kameratyypit – kameran animaatiot Polttoväli (Focal length) , Polttotaso (Focal plane) Syvyystarkkuus (The depth of field) Polttovälin ja tähtäyskulman yhteys; linssiä muutetaan, kameran paikkaa muutetaan, molempia muutetaan Valotyypit Valon määrän heikkeneminen (Decay), valaistuksen reuna (Fall-Off) IES valot
5
Kertausta Värivarjostustyypit (Shading types)
Sub Surface Scattering (SSS) Kuvakartat (Image mapping) Kuvan projisointitavat (Image Projection Methods) UV mapping Kuvan käyttö maskina Ympäristöpinnoitteet (Environment Maps) Pinnan teksturointi - Bump Maps, Displacement Maps, Normal Maps Animaatiotyypit, tapoja luoda animaatiota Frame, keyframe, interpolation FK – IK Animaation periaatteet 2D:ssä ja 3D:ssä (pixar dokumentti) Animaation tuotantoputki - Animaatio projektin tuotantotiimi Verkkorenderöinnin periaatteet
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.