Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
3D-grafiikka Teksturointi
2
Materiaalin osa-alueet
Color Pinnan väri Diffuse Pinnan kirkkaus Määrittää valon heijastumisen Maxissa yleisesti sama kuin Color Specularity Valon heijastus feikki Reflection Varsinainen ympäristön heijastus Transparency Läpinäkyvyys Self Illumination / Luminosity Yleissääntö: Diffuse + Reflection + Transparency < 100 %
3
UV-mapping http://en.wikipedia.org/wiki/UV_mapping
Maxissa nimitetään UVW-mapping 3D mallin muuttaminen 2D-muotoon projisoimalla tietyn 'primitiivisen' muodon mukaan, joka vastaa parhaiten objektia Jokaiselle pisteelle 3D-mallissa on löydyttävä vastine 2D- tasolla UV-saarien tulisi olla suhteessa saman kokoisia kuin mitä 3D mallissa Hyödynnä UV kartta-alue optimaalisesti Pyritään välttämään tekstuurin venymisiä Vältä päällekkäisiä polygoneja
4
Pelt Mapping Automatisoi monimutkaisten mallien UVW-mappauksen
Mahdollisuus UVW-mapata kerralla suuriakin malleja Vaatii harjoittelua Vaatii saumojen (seams) valitsemista Yksikin väärä sauma voi pilata koko operaation Tulokset eivät aina ennakoitavissa
5
Sculpting / Muovaus / Veistäminen
Muokataan mallia kuin se olisi savea Zbrush/MudBox/3D Coat ohjelmina Mahdollisuus luoda hyvin tarkkoja yksityiskohtia Mahdollistaa UV mappauksen Tekee Normal mapit
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.