Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

3D-grafiikka Teksturointi.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "3D-grafiikka Teksturointi."— Esityksen transkriptio:

1 3D-grafiikka Teksturointi

2 Materiaalin osa-alueet
Color Pinnan väri Diffuse Pinnan kirkkaus Määrittää valon heijastumisen Maxissa yleisesti sama kuin Color Specularity Valon heijastus feikki Reflection Varsinainen ympäristön heijastus Transparency Läpinäkyvyys Self Illumination / Luminosity Yleissääntö: Diffuse + Reflection + Transparency < 100 %

3 UV-mapping http://en.wikipedia.org/wiki/UV_mapping
Maxissa nimitetään UVW-mapping 3D mallin muuttaminen 2D-muotoon projisoimalla tietyn 'primitiivisen' muodon mukaan, joka vastaa parhaiten objektia Jokaiselle pisteelle 3D-mallissa on löydyttävä vastine 2D- tasolla UV-saarien tulisi olla suhteessa saman kokoisia kuin mitä 3D mallissa Hyödynnä UV kartta-alue optimaalisesti Pyritään välttämään tekstuurin venymisiä Vältä päällekkäisiä polygoneja

4 Pelt Mapping Automatisoi monimutkaisten mallien UVW-mappauksen
Mahdollisuus UVW-mapata kerralla suuriakin malleja Vaatii harjoittelua Vaatii saumojen (seams) valitsemista Yksikin väärä sauma voi pilata koko operaation Tulokset eivät aina ennakoitavissa

5 Sculpting / Muovaus / Veistäminen
Muokataan mallia kuin se olisi savea Zbrush/MudBox/3D Coat ohjelmina Mahdollisuus luoda hyvin tarkkoja yksityiskohtia Mahdollistaa UV mappauksen Tekee Normal mapit


Lataa ppt "3D-grafiikka Teksturointi."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google