Yhteisten pelinsääntöjen luominen Nina Granlund 2006.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yhteistoiminnallinen oppiminen ja tiedon rakentaminen Esitys laadullisten lähestymistapojen kokeilemisesta HyvAMO-hankkeessa Heli Saarikoski,
Advertisements

Opitaan ja työskennellään yhdessä
Tekstilajeja Pääkirjoitus, kolumni, kommentti, pakina, yleisönosastokirjoitus, vastine, arvostelu, haastattelu.
Semantiikka/ Kysy kirjastonhoitajalta 05/2008. Semanttinen vastausliittymä Prototyyppi Opas luotiin FinnOnto-projektin osana (2006). Opas sisälsi vastaajan.
Uusien kyläsuunnittelijoiden rekrytointitilaisuus 2. kokoontuminen, Siilinjärvi, kunnan talo Kyläsuunnittelun menetelmät Ohjelma Klo – 18.05Tilaisuuden.
NOPS – hanke Hyria Karankatu 3-5 NOPS -seminaari
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Kysy kirjastonhoitajalta -uudistus Vastaamisen konsepti • Kirjasto • Muut vastaajat • Kommentointi.
TTL Sosiaalisessa mediassa
USKONTO/aineenopettajat PORTFOLIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 2 Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Palautteen olemuksesta
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Tule Urheiluseuraan Liikkumaan -hanke. TUL:n Tule Urheiluseuraan Liikkumaan -hanke on uusi seurojen kehittämishanke. Hankkeen tavoitteena on saada urheiluseurojen.
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
ETwinningin kevätkampanja Kirjaudu sisään työpöydälle.
Uuden kunnan palvelurakenteen toteuttaminen UusiKunta kunnanhallitusten yhteiskokous Pääsihteeri Jaana Simola.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Tiedon organisointi ja haku Kirjastot.fi – verkkopalvelut Nina Granlund Kirjastot.fi 2007.
Suomen Suunnistusliitto Reilua peliä rasteilla Suunnistuksen eettiset reitinvalinnat.
OhLa: Ensimmäinen sykli Matti Seise, Kari Palomäki, Jarno Kyykkä, Esko Piirainen.
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
Kysy kirjastonhoitajalta Katsaus tilanteeseen kehittämispäivänä
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Työasemasovelluksen käyttöliittymä sovelluksien käyttöliittymät voidaan jakaa kahteen pääluokkaan: –kohde-toiminto -pohjaisiin (object-action) käyttöliittymiin.
LAATUTYÖSTÄ JA AUDITOINNISTA TTY:N KIRJASTOSSA Kaija Jääskeläinen, Tampereen teknillinen yliopisto Kirjasto.
Matti Piispanen Seurakuntarakenteiden kehittäminen kunta- ja palvelurakenneuudistuksessa Paikallisidentiteetin merkitys
Arkisto Nina Granlund Julkinen arkisto tuo valmiit tietopalveluvastaukset myös asiakkaiden ulottuville. Arkisto on arvokas tietopankki.
Iida Salminen & Laura Päärni, VAKA-12C
Uusia avauksia korkeakouluyhteistyössä tutkimuksen tukipalveluiden ja hallinnon alueella - Tutkimuksen tuen ja hallinnon verkosto RAKETTI -päätösseminaari.
Kirjastot.fi-chat Nina Granlund Kirjastot.fi-toimitus.
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Kirjastot.fi – yhteisöllistä yhteistyötä kansallisella tasolla Nina Granlund Kirjastot.fi.
Oppimisen arviointikriteerit näkyviksi Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Kysy kirjastonhoitajalta Nina Granlund Kysy kirjastonhoitajalta Suomalaisten kirjastojen yhteinen verkkotietopalvelu. Sijaitsee Kirjastot.fi –sivustossa,
SerAPI-Potilaslista osa I: Alustus , Kuopio Juha Mykkänen, Marko Sormunen, Assi Pöyhölä, Hannu Virkanen.
Sininauhaliiton Jäsenjärjestöpäivät 2009
Linkkikirjasto Nina Granlund Kirjastot.fi Linkkikirjasto Kirjastojen.
Vastausarkisto Nina Granlund Kirjastot.fi Tietopankki Julkinen arkisto tuo valmiit tietopalveluvastaukset myös asiakkaiden ulottuville. Arkisto.
Dipoli /Koivula S. ja Rantamäki J. LAADUN INDIKAATTORIT mitä, miksi, miten, milloin, kuka, kenelle?
RAPORTOINNIN PERUSTEITA Tekniikan viestintä/Soili Fabritius 2006.
Kysy kirjastonhoitajalta verkkotietopalvelu Nina Granlund Kirjastot.fi 2007.
RAPORTOINNIN PERUSTEITA Tekniikan viestintä/Soili Fabritius 2006.
OtaDigi Kanssakäyvänäköradiopystikilpailu VUODEN INNOVAATIO 2007 Espoossa 24.5.
Toimintakausi Ydinporukka pieni, mutta aktiivinen! Lisää innostuneita mahtuu mukaan!
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu. Opetuksen aikataulu Lukuvuosikalenteri Intossa oman korkeakoulun sivuilla Syyslukukausi I periodi 7 viikkoa.
Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos.
Aihe 1. 2 Turku Kähärin koulu & Sirkkala skola Kaarina Hovirinnan koulu & S:t Karins svenska skola Parainen Koivuhaan koulu & Malms skola Kemiönsaari.
Tiina Harjunpää, Keski-Pohjanmaan liitto Alueelliset innovaatiot ja kokeilut Keski-Pohjanmaalla.
Miten kokous sujuu? Miten saan näkemykseni esille?
Marttilan yrittäjäkyselyn yhteenveto
D-piirin lionspinssiviikko
Roni Nukarinen Sosionomi (AMK) (perjantaina )
KASVATUSKESKUSTELU = KAKE
Joustavat oppimispolut
KYLMÄN SODAN KUUMAT KRIISIT
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
Kirjastot.fi – verkkopalvelut
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Uusi toimija (pieni) Perinteisen tuotteen ongelma
Kysy kirjastonhoitajalta
Parvessa parempi Hankeverkoston kokous
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Leppävaaran katusuunnitelmien esittelytilaisuus
Melindaa koskevat sopimukset
Kysy kirjastonhoitajalta 20-vuotta
Kirjasampo – kirjallisuuden tiedonhaku
Auttava keskustelu
Menkää istumaan ryhmittäin, ryhmä on sama, jossa tänään työskentelit
Esityksen transkriptio:

Yhteisten pelinsääntöjen luominen Nina Granlund 2006

Vastausperiaatteet Vastausperiaatteiden pohja luotiin parin Kysy kirjastonhoitajalta –palvelun suunnittelijan ryhmätyönä. Ne annettiin vastaajille kommentoitaviksi ja kommenttien perusteella laadittiin yhteiset periaatteet.

Muutokset Vastaamista kehitetään koko ajan. Uusia näkemyksiä voi lähettää toimitukseen tai vastaajien yhteiselle sähköpostilistalle, Listalla keskustellaan uusista ilmiöistä sekä suhtautumisesta tietyissä tilanteissa.

Muutokset Listalla käydyt keskustelut ohjaavat vastausperiaatteiden tarkennuksia, muutoksia ja muokkausta. Listalla voidaan myös esittää ehdotuksia uusista ohjeista. Vastaajat antavat palautetta, jonka mukaan päätetään, miten toimitaan.

Kehittämispäivät Palvelun piirissä toimiville vastaajille järjestetään kehittämispäivä säännöllisesti. Kehittämispäivässä pyritään käsittelemään mm. käytäntöjä, joista vastaajat ovat keskenään eri mieltä. Samaten keskustellaan uudistuksista, uusista ilmiöistä ja muutostarpeista palvelussa.

Kehittämispäivät Kehittämispäivät ovat myös ainoa tilaisuus, jossa tapaa saman palvelun piirissä muilla paikkakunnilla toimivia kollegoja.

Kehittämispäivät Suuret linjamuutosehdotukset esitellään vastaajille kehittämispäivinä ja ne toteutetaan vastaajien toiveiden mukaisesti.