Kehittävän asiantuntija-verkostotyön malli TATU – tartu tutkintoon!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Advertisements

TUOTTAVAan aikuiskoulutuksen toimintamalliin
”…joku yhdyshenkilö tämän valtavan palvelutarjooman ja yrityksen välillä olisi kyllä paikallaan…” Puujalostusalan kasvuyrityksen johtaja.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTON AVOIN YLIOPISTO Aikuiskoulutuksen laatuyliopisto IKÄÄNTYVIEN YLIOPISTON VALTAKUNNALLINEN KEHITTÄMISHANKE, osa II ”Oikeus.
Alueellinen terveyden edistäminen - Etelä-Pohjanmaan malli
Katso Aitolasta lisää:
Projektisalkun hallinta
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Nuorten aikuisten osaamisohjelma Työseminaari III , Kuopio Kun opiskelu ei kiinnosta, mitä oppilaitoksessa voidaan tehdä – kokemuksia ja näkemyksiä.
NUPPU 2 – Keski-Pohjanmaan osahanke osana PaKaste 2 -hanketta 1.
TTL Sosiaalisessa mediassa
BPW Finland UUSIA AJATUKSIA TOIMINNASTAMME - MITEN NE TOTEUTETAAN Leena Roivas Puheenjohtaja
Elämänkulku- lapsi ja nuori keskiössä
Oppisopimuskoulutuksen tulevaisuus-seminaari Leena-Maija Talikka Projektipäällikkö Skills Finland ry ” Tulevaisuus on ammattiosaajissa”
Kodin ja koulun yhteistyö Harjun koulun huoltajien kysely Harjun koulu 2014.
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
Alueellisen koulutustarpeen ennakointi Päivi Holopainen, Lapin liitto Pohjoiskalotti osana arktista aluetta,
Finnan kehittämisideoiden hallinta LUONNOS Heli Kautonen ja Aki Lassila Konsortioryhmän kokous
Elinikäinen ohjaus ammatillisessa koulutuksessa , Järvenpää Seija Kärki projektipäällikkö Savon ammatti- ja aikuisopisto Seija Kärki
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Protomo Uusi suomalainen innovaatioapparaatti Petri Räsänen Hermia Oy.
KOSKI TAMMER STRATEGIA PARHAAT MENEE KATOSTA LÄPI HEINÄKUU 2014.
Yritysyhteistyö ja työanalyysit
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Valviran Sampo-järjestelmä ja Terhikki-rekisteri
OSTU-prosessi OK-opintokeskuksessa Lotta Pakanen 2014.
Marja Susi/TUAS Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Uusi kirjastojärjestelmä Tuula Haavisto puheenjohtaja Yleisten kirjastojen neuvosto.
INFRA-ALAN TIETOMALLIOSAAMINEN Tietomallit Mallipohjainen (engl. Model-based) Tiedon käsittelyn soveltamistapa, jossa esim. tuotetta kuvataan.
Pilottihankkeiden onnistumiset, hankaluudet ja opinpaikat Veronika Honkasalo
Ryhmänohjaajakoulutus läpäisyn tehostamisessa Läpäisyn tehostamisohjelman työseminaari Eija Karjalainen ja Seija Kärki.
MAAKUNNALLINEN PALLIATIIVISEN HOIDON TÄYDENNYSKOULUTUSMALLI
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Innova Länsi-Suomen akk
AH Lastensuojelulaki sosiaalityön arjessa Oulun seudun lastensuojelun kehittämisyksikkö Arja Honkakoski Sosiaalityön kehittämispäällikkö.
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Toimitusjohtaja Petri Lempinen #ammatillinenkoulutus #työllistyminen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo/Simo Rista Kuva: Helsingin kaupunginmuseo Huippuosaamista.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Siirtymät sujuviksi- hanke SISU PKKY, OSAO, WinNova ja SEDU yhteishanke Kestävää kasvua ja työtä Suomen rakennerahasto-ohjelma.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Salmia ja Laituri-projekti 2013: Koulutus ja kehittämisen tuki ELY:ille Pasi Savonmäki Antti Laitinen TNO-foorumi Koulutus- ja kehittämiskeskus Salmia.
Opiskelijahuollon hyvät käytännöt Koulutuskeskus Sedussa
Opiskelijahuollon hyvät käytännöt Koulutuskeskus Sedussa
Yksilöllisten polkujen toteutuminen
Kuraattorit ja psykologit toisella asteella
Extrication& new technology
Kehityskulkuja Työelämä muuttuu entistä nopeammin
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
Unelma Lasten ja nuorten hyvinvoinnin eteen tapahtuva työ
SenioriKaste Lapin toiminnallinen osahanke Muistisairaan palveluprosessimalli Ohjausryhmä
Osaamisen näytön prosessi
"Kyseessä ei ole hyvä ja merkittävä korkeakoulutuksen parissa työskentelevä ryhmä tai verkosto. Vaan paras ja tärkein."
Osatyökykyisille tie työelämään
Kuraattorit ja psykologit toisella asteella
KRISTA PAPP OSASTONYLILÄÄKÄRI
HYVINVOINTIKOULU Hyvinvointipäällikkö Arto Willman,
KP OTE Opinnoista töihin
Harjoituksen rakenne Valmentajakoulutus taso 1
Harjoituksen rakenne Valmentajakoulutus taso 1
Työnantajayhteistyö Helsingin Diakonissalaitoksella Työpiiri -hanke
Yhteinen monialainen asiakas-suunnitelma
KP OTE Opinnoista töihin
Hyvinvointitiimin pilotti
Rovaniemen omaisten työryhmä
Osatyökykyisille tie työelämään
Osatyökykyisille tie työelämään
Esityksen transkriptio:

Kehittävän asiantuntija-verkostotyön malli TATU – tartu tutkintoon! 9.4.2017 Kehittävän asiantuntija-verkostotyön malli TATU – tartu tutkintoon! Läpäisyseminaari 20. – 21.10.2014 Helsinki, Paasitorni

Kehittävä asiantuntijaverkostotyöskentely Nuorten palveluiden asiantuntijaverkostot Kehitetty yhteistyössä Kunnolla ammattiin! (ESR) –hankkeen kanssa (Sakky) Kahdenväliset toimintamallit Alueellinen, tavoitteellinen hankeyhteistyö

Asiantuntijaverkosto Keskiössä kehittää työote Kaikki osallistuvat osana omaa perustyötään Kokoontuu tarpeeksi tiiviisti, esim. 2 kk välein Aktiivinen toiminta- ja toteuttamissuunnitelma Välineenä sovellettu Sinisen meren strategia Työskentelee tapaamisten välissä aihekohtaisissa työryhmissä Säännöllinen itsearviointi verkoston toimintaan ja saatuihin tuloksiin, esim. kerran vuodessa Sopii itse jatkotyöskentelystä tai sen lopettamisesta

Sovellettu Sinisen meren malli Tahtotilan määrittäminen ja tavoitteen asettaminen Tietoiset valinnat Hyödyntämättömien mahdollisuuksien tunnistaminen Vahvuuksien vahvistaminen ja uuden luominen Epäolennaisuuksien vähentäminen tai poistaminen Blue Ocean Strategy (BOS) Kim & Mauborgne (2007), Talentum, Helsinki ”soveltaminen” = valitaan yhteiset painopistealueet, sovitaan vastuuhenkilöt ja aikataulut niiden toteuttamiseen

Sinisen meren strategia

Sinisen meren soveltaminen Jokainen (ryhmä) tekee vastauksensa ruuduittain erilliselle paperille (poistaa, vähentää, lisätä, luoda –paperit) Paperit kiinnitetään seinälle, puheenjohtaja lukee ne ääneen ja tekee tarvittaessa tarkentavat kysymykset; tämä on hyvin nopea vaihe Jokaisella osallistujalla on esim. kolme ääntä, jotka hän antaa mielestään tärkeimmille kehittämiskohteille, 1 ääni/kohde Puheenjohtaja laskee äänet, todetaan asiat, jotka otetaan yhteisen työn kohteiksi Sovitaan toimijat (perustehtävän ja kiinnostuksen mukaan), ryhmien vetäjät ja aikataulut Asiantuntijaverkosto arvioi ja ohjaa ryhmien työtä

Kahdenväliset toimintamallit Kaksi toimijaa, esim. oppilaitos ja yksi palveluorganisaatio Keskustellen määritetään yhteinen rajapinta: toisen opiskelija on toisen asiakas/potilas tms. Sovitaan tarvittavasta toimintamallien kehittämistyöstä ja tekijöistä Sovitaan aikataulu ja jatkotapaaminen

Alueellinen hankeyhteistyö Oppilaitosten sisällä, välillä ja ulkopuolella Rahoittaja- ja byrokratiarajojen ylittäminen Yhteinen nimittäjä: tarve tai kohde Kartoitetaan jokaisen tavoitteet, resurssit, aikataulut Sovitaan yhteinen tavoite, aikataulu ja tehdään tiivis työsuunnitelma Raportoidaan hankeyhteistyössä tehdyksi!