Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh. 09-191 24339 oodi-tuki@helsinki.fi WebOodi -asiat: Puh. 09-191 22400 weboodi-tuki@helsinki.fi
Tiesitkö ?? Opiskelijarekisterillä on viikkopalaveri joka keskiviikko klo 9-11. Viikkopalavereihin osallistuu koko väki. Emme vastaa puhelimiin ko. ajankohtana. Opiskelijarekisterin väki ruokailee pääsääntöisesti 11:00 – 12:00 välillä. Myös tänä aikana vastaamme heikommin puheluihin.
Tiesitkö ?? WinOodin koulutukset löytyvät Henkasta, eli yliopiston henkilöstökoulutus- järjestelmästä (Almassa). Muita koulutuksia kannattaa kysellä omalta kampustukihenkilöltään tai WebOodi-tuesta.
Tiesitkö ?? Opintojen korotus; onko kyseessä uusi suoritus vai vanhan korotus? Jos opiskelijalla jo ennestään ko. suoritus, ja hän suorittaa sen uudelleen paremmalla arvosanalla, on kyseessä korotus. -> Huonommalla arvosanalla oleva merkitään korotetuksi. Uuden opinnon tila on siis ”Suoritettu”. Jos samalla tunnisteella voi tehdä useita eri suorituksia, ovat kaikki ”Suoritettu” -tilaisia opintoja.
Tiesitkö ?? Opintokohteille pitää viedä tieto siitä kielestä, jolla opintojakso yleisesti suoritetaan. Opintosuoritusten rekisteröinnissä opinnoille tulee oletusarvoksi opintokohteen kieli. Opetustapahtumien kautta rekisteröitäessä opinnoille tulee oletusarvoksi opetustapahtuman kieli. Kummallakin tavalla rekisteröitäessä kieltä voi yksittäisen opiskelijan kohdalla vaihtaa Tallennettavat tiedot -kehyksessä. Kielitietoa tarvitaan mm. yksiköiden vieraskielisen opetuksen määrän selvittämisessä.
Lisätietoa koulutuksista lähetetään Oodi-infon kautta. Kevään suorituskieli- koulutukset: ti 22.3. klo 9-11 klo 13-15 ke 23.3. to 24.3. ti 5.4. ke 6.4 klo 9-11 klo 13-15 to 7.4. Lisätietoa koulutuksista lähetetään Oodi-infon kautta. Koulutuksiin ilmoittautuminen HENKKA-järjestelmän kautta: https://kukko.it.helsinki.fi/hrm/eHRM?PAGE=desktop
Tiesitkö ?? Kattavat Web- ja WinOodin käyttöohjeet löytyvät Oodin tukisivuilta: http://www.helsinki.fi/ opiskelijarekisteri/oodi
Tiesitkö ?? Kaikilla henkilökuntaan kuuluvilla on pääsy WebOodiin katselemaan tietoja. Henkilökunnan tiedot siirtyvät Oodiin joka yö automaattisesti henkilöstötietojärjestelmästä. Joskus on tarve viedä opettajatieto suoraan Oodiin. Tällöin tieto ilmoitetaan Oodi-tukeen ja opettaja pääsee WebOodiin vasta tallennusta seuraavana päivänä. Jotta opettaja pääsee muokkaamaan kurssin tietoja, tulee hänet lisätä opetustapahtumalle vastuuopettajaksi.
Tiesitkö ?? Oodin käyttölupa haetaan Opiskelijarekisterin www- sivuilta löytyvällä käyttölupalomakkeella http://www.helsinki.fi/opiskelijarekist eri/oodi/luvat/index.html Esimies allekirjoittaa lomakkeen, jonka jälkeen se toimitetaan opiskelijarekisteriin.
Tiesitkö ?? Uusiaksesi Oodin käyttöluvan ota yhteyttä laitoksesi / tiedekuntasi atk- yhdyshenkilöön. Hän tarkistaa lupatilanteesi ja hoitaa lupien uusimisen käyttölupien jatkamistyökalulla. Lisätietoa opiskelijarekisterin tukisivuilta. http://www.helsinki.fi/opiskelijarekisteri/oodi/luvat/index.html
Tiesitkö?? Oodin käyttöoikeudet haetaan jatkossa HERO -Henkilöstöroolirekisterijärjestelmästä Oodin käyttöoikeuksien hakeminen ja myöntäminen siirtyy kevään 2011 aikana HERO:on. Oikeuksien hakeminen ja myöntäminen tapahtuu järjestelmässä sähköisesti. Hero löytyy osoitteesta http://www.helsinki.fi/hero.
Tiesitkö?? Kaikki Oodi-päivän esitykset (nämä mahtavat Tiesitkö-kalvot mukaan lukien) löytyvät Oodin tukisivuilta otsikon Lehtijuttuja ja esityksiä alta: http://www.helsinki.fi/opiskelijarekisteri/oodi/tuki/lehti.html
Tiesitkö?? WebOodi täyttää tänä keväänä 10 vuotta!
Kiitos kaikille Oodi-päivään osallistuneille! Tervetuloa opettajaruokalaan jatkamaan keskusteluja ja nauttimaan musiikista ja pöydän antimista.