Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Työpajan sisältö Vopla -hankkeen tavoite, toimintatavat ja vaiheistus Verkko-opetuksen laatukäsikirja Prosessien kuvaaminen Swedish for foreigner – verkkokurssilla Keskustelua ryhmissä Arvioinnin kehittäminen HILMA –verkostossa Keskustelua ryhmissä Yhteenveto ja työpajan päätös
Hankkeen päätavoite Tuetaan ja edistetään suomalaisten yliopistojen verkko-opetuksen ja verkko-oppimisen laadunhallintaa ja kehitetään yliopistojen henkilöstön laatutietoisuutta ja –asiantuntemusta sekä sitoutumista laatutyöhön.
Hankkeen vaiheistus Ohjausryhmä, seuranta ja arviointi Laatupalvelun kehittyminen Laatutietoisuuden kasvattaminen Vuosi 2004 Vuosi 2005 Vuosi 2006 Vuosi 2007 SelvitystyöLaadun- hallinnan työkalujen kehittäminen ja määrittely Pilotit Tulos- neuvottelut Verkkokyselyt Haastattelut Työpajat Esiselvitys Seminaarit Työpajat Portaalityö Laatukäsikirja Testaus Raportointi Tiedottaminen Seminaarit Tiedottaminen Seminaarit Koulutus
Verkko-opetuksen laatupilotit Vopla -hankkeen vuoden 2006 tavoitteena on tukea verkko-opetuksen toimijoita verkko-opetuksen laadunhallintatyössä ja samalla testata verkko-opetuksen laatukäsikirjan sisältöjä ja toimivuutta laadunhallintatyön aloittamisessa ja läpi viemisessä.
Pilotit HY:n oikeustieteellinen tiedekunta HY:n sosiaalipsykologian laitos Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Kuopion yliopiston avoin yliopisto Hankenin Swedish as a foreign language -kurssi HILMA – naistutkimuksen yliopistoverkosto
Laatukäsikirjan kehitystyö Pilottien ja TieVie yhteistyön pohjalta Tunnistetaan käyttäjäpolut Rakenteen visualisointi Esimerkkien ja ohjeiden lisääminen
Toiminta vuonna 2007 Pilottien päätösseminaari Helsingissä Pilottien loppuraportti Opettaja verkko-opetuksensa laadun kehittäjänä – verkkokurssi Verkko-opetuksen laatukoulutus yliopistoille
Prosessien kuvaaminen Swedish for foreigner – verkkokurssilla
Keskustelua Onko prosessien kuvaamisesta hyötyä laadun kehittämisessä? Missä tilanteessa prosessien kuvaamisesta on hyötyä?
Arvioinnin kehittäminen HILMA – verkostossa
Keskustelua Millainen arviointi kehittää opetusta? Millaiset asiat edistävät/estävät arvioinnin toteutusta?
Kiitos mielenkiinnosta! Lisätietoja ja ajankohtaista