Oodi-päivät 17.-18.4.2007 Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Advertisements

Kauan kaivattu lukujärjestys - Flamman Opintoni-ikkuna
Kansainvälisen henkilöstön palvelut - Helsingin yliopiston kampusmalli Kv-hallinnon kevätpäivät Roundtable 11 Päivi Tauriainen
Oodin versiot, havaittujen virheiden korjaus sekä kehitysehdotusten eteneminen Laura Vuorinen Kehittämisosasto / Opiskelijarekisteri.
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Oodi tietovarasto Eija Ruotsalainen, marraskuu 2005 Opiskelijarekisteri.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
Ammatillisen koulutuksen seminaari, Oulu /OPM / Tuulikki Koski Sähköinen haku Tuulikki Koski.
Oodin osajärjestelmien esittely ja niiden käyttöönotot
Jukka Vehviläinen, DiaLoog AMMATTISTARTIN SEURANTA VUONNA 2010 Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä toteuttaa hankkeen, jonka aikana (v. 2010) suunnitellaan.
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
HOPS-projekti Koulutusteknologian perusopinnot Henna Mikkola Merja-Maaria Oinas Tiina Torvinen.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
WebOodin käytön tehostaminen humanistisessa tiedekunnassa Päivi Heino Humanistinen tiedekunta.
WebOodi kasvatustieteen laitoksen opetustoiminnan tukena - Miten kokemusten kautta uuteen lukuvuoteen ? Oodi-päivät Kaisa Santanen Kasvatustieteen.
Oodin hopsin käyttö ja käyttöönottojen tilanne Eeva Tuori-Pastila, Opiskelijarekisteri.
ABI-INFO Lyseonpuiston lukio. ”Pois unteluus ja hervakkuus …” viimeistään nyt vastuun omista ratkaisuista valintasi ja ilmoittautumiset ovat.
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
Oodi-päivät Yhteenvetoa OpeOodin määrittelystä ja etenemisestä Johannes Tuovinen.
Oodin versio 3.1 1Opiskelijarekisteri.
eHOPS farmasian tiedekunnassa
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Oodipäivät Oodin käyttöönotto teologisen tiedekunnan näkökulmasta Suunnittelija Tanja Pirhonen Teologinen tiedekunta.
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Opintokohteiden tunnisteiden ja asteikkojen ylläpito WinOodissa Hilkka Hanhenoja.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
Etappi Lauri Jokipii Opiskelijarekisteri. Etappi Tutkintojen valmistumisen seuranta- ja tukijärjestelmä Suunniteltu uutta voimaantullutta kaksiportaista.
Opintoasiainsuunnittelija Anu Aunela Eläinlääketieteellinen tiedekunta WebOodin tenttityökalu eläinlääketieteellisessä.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
Oodin versiot – havaittujen virheiden korjaus ja sekä kehitysehdotusten eteneminen
HY:n Oodi-päivät 2008 Ajankohtaista asiaa ja keskeisiä huomioita.
WebOodin käyttöliittymän kehitys Laura Vuorinen Kehittämisosasto / Opiskelijarekisteri.
Oodin kehityksen painopistealueet HY:n näkökulmasta, vuosi
Palautetta opetuksestasi – WebOodi-järjestelmän käyttö tiedekunnassa Opetuksen päivä 2006 Matti Aarnio / TUKE.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: ◦ Puh ◦ WebOodi -asiat:
WebOodiKURSSIPALAUTE Laura Vuorinen Opiskelijarekisteri.
Oodin kurssi-ilmoittautumisten priorisointityökalu Teemu Ajalin Opiskelijarekisteri.
Oodi-päivät Selvitys opintosektorin rekisteröintikäytännöistä – toimenpiteitä ehdotettuihin kehittämiskohteisiin Opiskelijarekisteri, Sari.
OHJAAJAN KOKEMUKSIA SÄHKÖISEN HOPS-TYÖKALUN KÄYTÖSTÄ espanjalainen filologia Elina Liikanen Romaanisten kielten laitos Oodi-päivät ?
IL-koulutus Viikin tiedekirjastossa
Moodlen opetus, projekti- ja intrakäyttö samassa organisaatiossa Pauliina Veräväinen, TaY.
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
OPINTO-KOKONAISUUS pakolliset suun. suor. ~~~~~~ kv ~~~~~~ kv04 ~~~~~~~ s05 valitse jompikumpi ~~~~~ ~~~~ valitse 8ov mitä haluat seuraavista.
Arja Tahvola/ VOKKE HENKILÖKOHTAINEN OPINTO- SUUNNITELMA OPINTOJEN OHJAUKSEN NÄKÖKULMASTA.
Kurssikäytännöt ja opintojen suunnittelu. Opetuksen aikataulu Lukuvuosikalenteri Intossa oman korkeakoulun sivuilla Syyslukukausi I periodi 7 viikkoa.
Tutkintojen kokoaminen Korpissa
TIPTOP-kokonaisuuksia
SISU-koulutus: tutkintorakenteen tekeminen
Opiskelijarekisterin ja Oodi-konsortion tulevaisuudennäkymiä
Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä
Oodin versio 2.9 Tulleet muutokset
Käyttäjien kertomaa: Ryhmätoivetyökalu
WinOodi versio 4.4 Katri Laaksonen
Oodin version 4.8 yhteenveto
Oodin version 3.7 yhteenveto
Oodi versio 5.0. yhteenveto
Ryhmätoivetyökalu tutuksi
OpeOodi: missä mennään
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen
Omaopettajatoiminta Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa
WebOodin version 4.6 yhteenveto
Esityksen transkriptio:

Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta

Esityksen sisältö Eläinlääketieteellinen tiedekunta lyhyesti Käytössä olevat osajärjestelmät Oodin osajärjestelmien käyttöönotto Miksi? (ongelmat ja ratkaisut) Miten? Käyttöönoton resurssit Tulevat suunnitelmat Kokemukset, palaute

Eläinlääketieteellinen tiedekunta Sijaitsee Viikin kampuksella Pieni tiedekunta, n. 400 perustutkinto-opiskelijaa, yht. n. 300 jatkotutkinto-opiskelijaa ja erikoistujaa ja n. 270 henkilökuntaa (opetus ja hallinto) Erityispiirteet: Käytännön läheinen koulutus Putkitutkinto, lukujärjestykset tehty valmiiksi jokaiselle vuosikurssille (1-6 vk.) Eläinsairaala WinOodi käyttäjiä n. 10 kpl (henkilökuntaa) WebOodi käyttäjiä n. 400 perustutkinto-opiskelijaa, n. 200 erikoistujaa sekä n. 100 jatkotutkinto-opiskelijaa ja n henkilökuntaa

Käytössä olevat osajärjestelmät Tenttityökalu Käytössä syksystä 2006 lähtien Vain uusintatentteihin Kurssi-ilmoittautuminen WebOodin kautta Käytössä keväästä 2005 lähtien Vain vaihtoehtoisille aineopinnoille Lisäksi normaalit opiskelijan WebOodi ja virkailijan WinOodi toiminnot

Oodin osajärjestelmien käyttöönotto – Miksi? ONGELMAT Ei ole ollut käytössä kurssi- eikä tentti- ilmoittautumisia, ilmoittautumisten käytännöt kirjavia Kurssien suoritustiedot ovat opettajien ja sihteerien omissa tiedostoissa  riski henkilövaihdoksen kohdalla Tenttiin ilmoittautuminen ”jollain” ilmoitustaululla ”jossain” Opiskelija ei voi seurata suorituksiaan ajantasaisesti Suoritusten kirjaaminen aikaavievää  kuukauden aikaraja täyttyy tai ylittyy

Oodin osajärjestelmien käyttöönotto – Miksi? RATKAISUT Oodin työkalut helpottavat virkailijan työtä Suoritusten vieminen nopeutuu Opettaja saa valmiit listat osallistujista Sähköinen ilmoittautuminen nopeuttaa ja helpottaa opiskelijoita Vaikkakin on ”putkitutkinto”, ilmoittautuminen on tärkeätä kirjanpidon kannalta Opiskelijat voivat seurata opintomenestystään www-sivun kautta (WebOodi) Tiedot tallentuvat palvelimelle Helpottaa raportointia ja tilastointia Vähentää riskiä suoritusten ”katoamisesta”

Oodin osajärjestelmien käyttöönotto – Miten? On käyty opiskelijarekisterin järjestämissä koulutuksissa (WinOodi ja WebOodi) Osajärjestelmiä on ensin testattu, ja sitten vasta otettu kokonaisvaltaiseen käyttöön Opittu ”käytännön kautta” Opettajille/henkilökunnalle on pidetty infoja ja laitosten sihteereille on järjestetty koulutusta Osajärjestelmiä on otettu käyttöön tiedekunnan tarpeen mukaan

Käyttöönoton resurssit Käyttöönotto riippuu tiedekunnan omasta aktiivisuudesta Käyttöönottojen päätökset tehdään tiedekunnan kansliassa (opintoasiainpäällikkö ja opintoasiainsihteeri) Käyttöönotosta huolehtii tiedekunnan Oodi-vastuuhenkilö Mitä resursseja vaatinut? Käyttöönoton on tehnyt tiedekunnan oodi- vastuuhenkilö opiskelijarekisterin ja kampuksen oodi-tukihenkilön tuella

Tulevat suunnitelmat Opinto-opas (”OpasOodi”) Otetaan käyttöön syksystä 2007 lähtien Eläinlääketieteen kandidaatin tutkinto -opas Eläinlääketieteen lisensiaatin tutkinto-opas Kaikille opintojaksoille ja kaikkiin tentteihin ilmoittaudutaan WebOodin kautta Palautejärjestelmä Otetaan käyttöön parilla opintojaksolla syksyllä 2007, päätetään käytön laajennuksesta keväällä 2008 Opiskelijan HOPSit (”Hops-työkalu”) Otetaan käyttöön perustutkinto- ja jatko-opiskelijoilla myöhemmin (pt-opiskelijoita ohjataan tällä hetkellä henkilökohtaisesti, eli ei WebOodin kautta)

Kokemukset, palaute Kokemukset ovat olleet hyviä ja käyttöönotto etenee aikataulussa Opiskelijoiden antama palaute on ollut positiivista Opiskelijoiden toive on saada opintosuoritukset rekisteriin ajallaan Oodi-virkailijat ovat ottaneet osajärjestelmät käyttöönsä, alkuvaikeuksia tunnusten hakemisessa Tunnuskäytäntöön toivotaan parannusta Eläinlääketieteen kandidaattiyhdistys (EKY) tukee oodin käyttöä  tieto kulkee opiskelijalta opiskelijalle

Kiitos!