Vastaväitteet ja niiden käsittely

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vaatimukset ja testaus
Advertisements

Turvallisuusluvan ja luvan muutosten hakeminen Säteilyturvakeskuksesta Hakemuslomakkeet Säteilyn käyttö teollisuudessa, tutkimuksessa, opetuksessa, tuote-
Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti laskuttajille
Lankapuhelin Santeri Lehtonen, Vesa Mäki, Arto Ranta.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Santeri Lehtonen, Vesa Mäki, Arto Ranta
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Tuotteistus Tuotteistaminen
Sovellettu: Damelio, R The Basics of Process Mapping 1 Liite Harjoitustyöhön.
Alustava liiketoimintasuunnitelma
… löytyykö markkinoita?
Henkilökohtainen tavoitepohja
Asiakkuudet luovalla alalla
Toimintasuunnitelma.
Mitä sinä tiedät suomalaisesta mökistä
Puhu parin kanssa. Millainen sinun perhe on. - Minulla on pieni perhe
Hyvää asiakaspalvelua!
YHTEISÖLLISYYDESTÄ TYÖHYVINVOINTIA
Ikäihmiset ongelmapelaajina Narratiivisuus apuna
Tiimi osat Asiakas Jäsen 1 Osk Muut jäsenet Tiimi on ryhmittymää kehittyneempi muoto. Se vastaa ulospäin katsottuna yritystä joka tuottaa kokonaisvaltaista.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Toimintasuunnitelma.
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
Tulos vs. Kassa / #1 MYYNTI
Ratkaisunesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
Sekoitellaan.
Loppuyhteenveto. Miltä tuntuu session päätteeksi? Mitä on päällimmäisenä mielessä? –Uupumus? –Onnistumisen olo? –Pettymys?
TYÖNANTAJAN LAILLA AJATTELEMINEN Harjoituksen tavoitteena on löytää työpaikkaan soveltuva työntekijä.
Asiakkaan päätösprosessi
Puhelintyöskentely.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Asiakkaan päätösprosessi
T /5115 Software Development Project I/II Experience Exchange Session: architects Jari Vanhanen Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon laboratorio.
Perheyrittäjyys (Kuinka puhutaan muutoksesta) Marja Naaranoja EU-hanke Vaasan yliopisto Kreikka&Suomi
Kilpailijan starttikurssi
Markkinoinnin perusteet
Yritysesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen Luottamus.
Kuinka esittää ratkaisu menestyksekkäästi B2B –myyntineuvottelussa Based on Thesis (2013) Mari Klemola.
© Kaupan liitto 2009 Presentaation nimi1 Suurin osa kaupan yrityksistä on hyvin pieniä yritystä 2009 Lähde: Tilastokeskus, Yritysrekisteri.
Kirjanpito, tilinpäätös ja verotus
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Sosiaalityö Sosiaalityö on sosiaalihuollon ammatillisen henkilöstön suorittamaa ohjausta, neuvontaa, sosiaalisten ongelmien selvittämistä ja tukitoimien.
OneDrive -palvelussa Suoraan Office ohjelmasta Online
Tarjous.
Asiakashankinta.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Asiakashankinta. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
Vähittäiskaupan kehitys, minne olemme menossa? Raija-Leena Söderholm
Liikeidea Yrityksen toiminnan pohjana on yritysidea. Se kuvaa niitä asioita, joihin yrityksen synty ja olemassaolo perustuu. Liikeidea on jalostettu yritysideasta.
Ylemmän toimihenkilön rooli Suomen tulevaisuuden menestyksessä Ole Johansson puheenjohtaja, EK.
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
SUOMEN SOSIAALIPSYKIATRISTEN YHTEISÖJEN KESKUSLIITON KOULUTUSPÄIVÄT
Toimintasuunnitelma.
JATKOSUUNNITELMAT Minustako yrittäjä Suomessa?
Start-up tai pienyritys patentoi
… … … … … … … … ….
Y56 Luku 23 Yrityksen teoria: toimialan tarjonta
Pahimmat kilpailijat Pirkanmaalla
Mainostaminen ja tuote-esittely
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
Liisa Hentilä ja Jesse sjölund
KILPAILIJAT.
YRITYKSENI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Yritykseni pahimmat kilpailijat
Puhelinhuollot.
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Tietojen automaattinen ja luotettava kulku järjestelmien välillä notkeuttaa yhteistyötä – Suomi.fi-palveluväylä on turvallinen ratkaisu Kuntamarkkinat.
Start-up tai pienyritys patentoi
…edellytykset yrityksen syntymiseen?
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
Esityksen transkriptio:

Vastaväitteet ja niiden käsittely

Asiakas- hankinta Jälkisoitto Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen Luottamus henkilöön Buukkaus Jälkisoitto Asiakkaan löytäminen ja valinta Torni rakennettu huolella - Yksi palikka jäänyt huonosti- Asiakassuhde lähtee alulle. Koko torni voi kaatua. Asiakas- hankinta

Vastaväitteet Päätökseen tukea hakeva Lisätietoa hakeva Suoraan vastustava Verukkeella vastustava Vastaväitteet pyritään aina käsittelemään ennakoivasti ratkaisun esittelyn yhteydessä. Tavallisesti kuitenkin niitä riittää käsiteltäväksi myös tämän jälkeen. Vastaväitteet ovat yleensä useimmissa asiakastapaamisissa toistuvia eli niihin voi aina valmistautua. Paras tapa on kerätä vastaväitteitä ja niiden käsittelyjä myös kirjallisesti muistiin. Vastaväitteet voidaan jakaa neljään ryhmään niiden taustalla olevan sisällön perusteella: Eli on hyvä tunnistaa nämä tyypit, koska ”tuotteenne on kallis” ei kerro vielä mitään, vaan on saatava tarkemmin selville, mitä asiakas tarkoittaa. Sen takia on hyvä miettiä aina vasta kysymys vastaväitteeseen, jotta samalla tunnistat vastaväitteen tyypin ja saat aikaa vastauksen miettimiseen.

Toistuvia vastaväitteitä Tuotetta ja palvelua koskevia: liian kallis kilpailijalla edullisempi mitkä ominaisuudet paremmat kuin kilpailijalla millainen takuu kuka kertoo käyttökokemuksista Yritystä koskevia (usein myös puhelimessa esitettyjä): ei ole aikaa missä toimitte? mitä yrityksenne myy? en ole kiinnostunut yrityksenne palveluista kuinka iso toimia olette? mistä saan yrityksestänne lisää tietoja? Tuotetta ja palvelua koskevat vastaväitteet tuleva yleensä aina vain asiakastilanteissa. Puhelintyöskentelyssä on aina suuressa roolissa vastaväitteiden käsittely, joten vastaukset on oltava valmiiksi esillä ja niiden käyttöä on harjoiteltava etukäteen. Vastaväitteet puhelintyöskentelyssä yleensä kohdistuvat yritykseen, johtuen yritykseen kohdistuvasta kiinnostuksesta.

Vastaväitteiden käsittelyn taktiikka Tauko Varmista Lukitse tilanne Käsittele Hae hyväksyntä 1. Tauko Kun asiakas on esittänyt vastaväitteensä, pidä tauko. Saat harkinta-aikaa vastaukseen ja asiakas kokee, että olet kuunnellut häntä ja mietit vastausta aidosti hänelle. 2. Varmista Varmista tarkentavilla kysymyksillä, että ymmärsit oikein tai mitä asiakas lopulta oikein tarkoittaa. Jos et päässyt kerralla selville, älä myöskään esitä ymmärtäväsi. 3. Lukitse tilanne Tarkista, onko asiakkaalla muita vastaväitteitä mielessä. Ota vastaan kaikki kerralla, mutta käsittele yksi kerrallaan. Ennen käsittelyä varmistat, että jos nämä asiat olisi ok, mehän pääsisimme asiassa eteenpäin, eikö vain? 4. Käsittele Käsittele vastaväitteet yksi kerrallaan. Tule asiakasta vastaan ensisanoilla ja tue siten häntä: ajatuksesi ei ollut ollenkaan hullumpi, tuo ei olekaan tullut muilla mieleen, ymmärrän hyvin mitä tarkoitat jne. Tämän jälkeen aloitat varsinaisen käsittelyn. 5. Hae hyväksyntä Käsittely päättyy asiakkaan hyväksyntään. Tämän jälkeen eteenpäin menoa (esim. kaupan tekemistä) voi pitää selvänä, koska väitteiden käsittely on lukitsemistilanteessa sidottu asioiden etenemiseen!