Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat 21.9.2005 www.helsinki.fi/vopla.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Swedish as a foreign language kurssin laatujärjestelmä
Advertisements

Vopla-pilottityöpaja Työpajan ohjelma klo Kahvit ja työpajan tavoite klo Esittäytyminen (n. 10 min. / hanke) klo
Opettajien työpaja vetäjät: Annika Evälä, Kristiina Karjalainen, Erika Löfström, Annikka Nurkka Laadun teoriasta käytäntöön -työpajat
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Tiedosta hyvinvointia Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Alue- ja kuntapalvelut Avosairaanhoidon kehittäminen arvioinnin.
PK-kehittämispalvelut
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Markus Söderlund Kanuuna-seminaari, Tampere Miksi ja miten nuorisojärjestöjen työtä kannattaa arvioida? #nuorisojärjestöt #laatu #arviointi #palaute.
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
NUPPU 2 – Keski-Pohjanmaan osahanke osana PaKaste 2 -hanketta 1.
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu
Tukihenkilöiden työpaja 21. 9
Laatutyön ajankohtaiskatsaus
Laatua käytäntöön - Pilottien kokemuksia verkko-opetuksen laadunhallintatyöstä TieVie seminaari Jyväskylä Kristiina Karjalainen, Lappeenrannan.
Verkko-opetuksen laadunhallinta ja - laatupalvelu -hanke VirtuaaliAMK-seminaari Ulla Ritvanen, Kuopion yliopisto Helsingin yliopisto.
Verkko-opetuksen laatuseminaari 10. 2
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Verkko-opetuksen laatu yliopisto-opetuksessa Vopla-hankkeen esiselvityksen tulokset Janne Sariola, HY Annikka Nurkka, LTY Sari Tervonen, KuY Verkko-opetuksen.
Seminaarin tavoitteet Murmanskissa joulukuu 2010 Mare Rantaniemi ja Natalia Strelskaja Projektipäälliköt.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
Työllisyysportti – työväline työllisyydenhoidon toimijoille
Verkko-opetuksen laadusta Willit-IT -päivät, Lappeenranta Annikka Nurkka, LTY, Janne Sariola, HY Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan.
1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Oppisopimuskoulutuksen seminaari Rovaniemi Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Kansainvälisen harjoittelun laadunvarmistus Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Erkki Härkönen Rekrytointipalvelut Turun.
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
Miten verkko-opetuksen laatua mitataan? VOPLA-työpaja VVYOP´
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Miten laatutyö käynnistettiin? Helsingin yliopisto Sosiaalipsykologian laitos Jaana-Piia Mäkiniemi Mia Teräsaho Vopla-hankkeen työpaja
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
TieVie-asiantuntijakoulutus Helsingin lähiseminaari KoMiTi-hankkeen esittely Kirsi Levänen ja Katri Rintamäki.
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tulokset Janne Sariola, Annikka Nurkka, Ulla Ritvanen,
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Anne Haarala-Muhonen Anni Tuomela Olli Wikberg
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
TUPA –Työpaikkaohjaajien kouluttajakoulutus - kuka kouluttaa ketä?
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
Taitajasta mestariksi Taitajat framilla -seminaari Seinäjoki ke opetusneuvos Seija Rasku Skills Finland ry:n hallituksen puheenjohtaja.
Laatutyö ja KA Toiminnan kuvaaminen JY:n KA-tiimi
Varhaiskasvatuksen arvioinnin lähtökohtia
Laadunhallintajärjestelmä/ laatujärjestelmä
Ajankohtaista Jyväskylän yliopiston laatutyössä
Tervetuloa Innokylään
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
Jyväskylän yliopistossa
Ammatillisen koulutuksen laatupalkintokilpailun 2018 informaatiotilaisuus Opetushallitus Opetusneuvos Jukka Lehtinen OKM/Ammatillisen koulutuksen.
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
Konseptin kuvauspohja
Esityksen transkriptio:

Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat

Esityksen sisältö Verkko-opetuksen laatukäsikirjan esittely Mikä on verkko-opetuksen laatukäsikirja? Mitä laatukäsikirja sisältää? Mitä hyötyä käsikirjasta on? Miten käsikirjaa käytetään? Laatukäsikirjan kehitystyö syksyllä 2005 Ohjeistus iltapäivän työpajoihin

Mikä on verkko-opetuksen laatukäsikirja? laatukäsikirja on työkalu verkko-opetuksen laadun kehittämiseen antaa kokonaisvaltaisen näkökulman verkko- opetuksen laadunhallintaan (organisaatiotasolta yksittäinen opettajan / tukihenkilön työhön) perustuu yleisiin laadunhallintamalleihin, mutta ei sitoudu tiettyyn malliin  verkko-opetuksen laatukäsikirja on liitettävissä laitoksen tai tiedekunnan laatukäsikirjan osaksi laatukäsikirja tekee laatutyön sisältöjä ja menetelmiä tunnetuksi

Mitä laatukäsikirja sisältää? laadun tarkastelun sisällöt: verkko- opetuksen johtaminen, osaaminen, resurssit, prosessit sekä arviointi laadunhallinnan vaiheet: nykytilan kuvaus, valinta, kehittäminen laadun kannalta keskeisiä kysymyksiä pohdittavaksi prosessikuvauksia ja tarkistuslistoja eri käyttäjille omat etenemispolut

Mitä hyötyä laatukäsikirjasta on? tarjoaa opettajalle verkko-opetuksen suunnittelun vaiheet ja tarkistuslistan laatutekijöistä auttaa laitosta tai tiedekuntaa hahmottamaan verkko-opetuksen laatua kokonaisuutena uuttaa tukipalveluja kehittämään toimintojaan laadukkaan verkko-opetuksen tukemiseksi helpottaa laatutyön aloittamista ja tekemistä tarjoaa yhteisen viitekehyksen verkko-opetuksen toimijoille tavoitteena lopullinen hyöty asiakkaalle, toiminnan laadun paraneminen

Miten laatukäsikirjaa käytetään ? laadun sisällöt laadunhallinnan vaiheet laatumatriisit (opetus, oppimateriaali, tukipalvelut) prosessit kriteerit / tarkentavat kysymykset >> verkko-opetuksen laatukäsikirjaverkko-opetuksen laatukäsikirja

Laatukäsikirjan kehitystyö syksyllä Laatukäsikirjaan luodaan käyttäjäpolut opettaja tukihenkilö esimies 2.Tarkennetaan laadun kriteereitä tutkimukseen ja/tai verkko-opetuksen toimijoiden yhdessä tuottamiin hyviin käytäntöihin perustuen 3.Pyydetään palautetta verkko-opetuksen toimijoilta 4.Hankitaan pilotit vuodelle 2006 testaamaan laatukäsikirjaa

Orientaatio iltapäivän työpajoihin Työpajojen tavoitteena: tutustua laatukäsikirjaan käyttäjäpolkujen mukaisesti tuottaa ja jakaa verkko-opetuksen hyviä käytänteitä arvioida laatukäsikirjan hyödyntämistä omassa työssä >> anna palautetta laatukäsikirjasta

Orientaatio iltapäivän työpajoihin Työpajojen aikataulu, sijainti ja vetäjät: klo opettajat päärakennus sali 14, 4. krs, Fabianinkatu 33 vetäjät: Annikka Nurkka, Kristiina Karjalainen, Erika Löfström, Annika Evälä tukihenkilöt päärakennus sali 8, 3. krs, Fabianinkatu 33 vetäjät: Ulla Ritvanen, Sari Tervonen esimiehet Oppimiskeskus Aleksandria, luokka 431, 4. krs, Fabianinkatu 28 vetäjä: Janne Sariola

Kiitos mielenkiinnosta! Lisätietoja ja ajankohtaista