VIDEO "näen AUDIO - kuulen". MEDIA "välitän" MEDIAKOULU.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone,
Advertisements

Perinnekäsityötä joulun alla -projekti Nyplätty sydän
Nykytaide -Mitä se on?.
INFO.
KORIPALLON PERUSASIAT
Mediapedagogi kouluissa (1) havaintoja kentältä ja kentän laidalta havaintoja kentältä ja kentän laidalta.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Toiminnallinen opetus ja YLE:n mediabussi
Opiskeluaika 120 ov / 3 vuotta Tuotteen tekninen valmistus ja kädentaidot 20 ov Tuotteen suunnittelu ja valmistus 10 ov VALINNAISET OPINNOT 20 ov Yritystoiminta.
Nosta esitystekniikkasi seuraavalle tasolle.
Ohjaus työtehtävänä.
Musiikin ryhmäkoulutus
SUULLINEN HARJOITTELU
Koko koulun projektiksi  lähtökohdat  teeman kehittäminen  päiväkoti- alakoulu-yläkoulu  toimijat  vapaavalintaisuus.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
Malli? Tampereen Aikuiskoulutuskeskus1 KYSYMYKSIÄ: 5 kuukauden kokeilu pedagogiikka: sosiaalinen web, oppimisympäristöajattelu Verkkovälineiden.
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
1. OPINTOVUODEN V ANHEMPAINILTA. Illan teemat Avajaissanat: Rehtori Opettajakunnan esittely ja toimintaympäristö 1. jakson opiskelusta Lukioiden erityisopettaja.
Luostarivuoren koulu Esittelytilaisuus
Yhteisöllisen ohr:n huomioitava
LUKUINTOOLLEN! Kirjaston ja koulun yhteistyötä Kurikan malliin
Opetuksen eheyttäminen ja monialaiset oppimiskokonaisuudet OPS 2016
Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.
TPO- OHJAAJA KOULUTUS 3ov Markkinointi Ammatillinen koulutus ja työelämäyhteistyö Perehdytys Ohjaus Arviointi Palaute.
Toisen asteen koulutus
VÄLINEET. MIKÄ MUUTTUU? VÄLINEET MATERIAALIT TYÖSKENTELY VUOROVAIKUTUS Mikä on olennaisinta...
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
TYÖELÄMÄÄN TUTUSTUMINEN (TET)
Turun Sanomissa ja Turku TV:ssä Kari Vainio
 Jäälin koulu 5-6D VANHEMPAINILTA MAANTIEDON PROJEKTI  Syksyn maantiedon projektissa tutustumme Euroopan valtioihin ja niiden tärkeimpiin.
Etätyö. Etätyö – Telecommuting Eri muotoja: muualla kuin työpaikalla tehtävä työ muualla kuin työpaikalla tehtävä työ liikkuva etätyö liikkuva etätyö.
NET nivelvaiheessa Nivelvaiheen yhteistyöverkosto Rovaniemi Haukipudas Raahe Johanna Pulkkinen Tervaväylän koulu.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Mediakulttuuri ja koulu Osaava-mediakasvatuskoulutus Kesämäen alueen ja Taipalsaaren opettajat
MITÄ LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN JA OPPIMISKOKONAISUUDET TARKOITTAVAT ESIOPETUKSEN ARJESSA? Huom! Esityksestä on poistettu valokuvat.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli 3. Pohdinta ja tulkinta 4. Käsitteellistäminen (ja uuden tiedon hakeminen) 5.Kokeilu ja tiedon soveltaminen.
Vanhempainilta Jakokosken koulu Jakokosken koulu syksyllä 2016 Oppilasmäärä luokka (14+8) 22 oppilasta, opettaja Karl Kakko 3-4 luokka.
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?. Esiinnytkö mielelläsi yksin tai ryhmässä … kavereille tai isommallekin yleisölle?
Tako 4. pooli * Forssan museo 8/ /2017 Kristiina Huttunen.
Vanhempien mielipiteitä
TVT2 kurssiin Virpin kokeilua. Tällä sivulla on animaatio… toimiiko?
Tervetuloa kielivalintailtaan
Laaja-alainen osaaminen
JÄMSÄN AMMATTIOPISTOSTA
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Kieli itseilmaisun välineenä
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
KUVATAIDE Anna-Rosa Uusitalo, NYK 7C.
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
”ompeluseurat” kouluissa 2017
Mikä käsityön opetuksessa muuttuu?
Opin ja opetan tekijänoikeuksia Opettajan kolme roolia
Lintulammen koulun valinnaiskurssit
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Maaselän koulun 4. lk:n vanhempainiltaan
6 LUOKAN HISSAN TUNNIT.
Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., ,
Vanhempainilta c.
SUUNNITTELE, TOTEUTA, ARVIOI JA KEHITÄ
VSOP= vuosiluokkiin sitomaton alkuopetus Länsi-Puijon malli
Uusi opetussuunnitelma 2016
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
Laaja-alainen arviointi
AI ja KU soveltava 2h (8.-9.lk)
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?
Kiva Koulu-kyselyn hyödyntäminen
Esityksen transkriptio:

VIDEO "näen AUDIO - kuulen"

MEDIA "välitän"

MEDIAKOULU

Ilmaisu ja vuorovaikutus Materiaalit Medialukutaito/ monilukutaito Välineet

ILMAISUMEDIALUKUTAITO

Esim. vaalipaneeli, sanomalehtiviikko yhteistyökumppani esim. Nupa, YLE, museo Esim. animaatio, pelit, eLehti, TV-ohjelma Toiminnalliset työmenetelmät ,4,6,8-luokat Alueellinen malli (länsi,keskinen,itä) Vähintään 2 luokkaa/koulu A. PEREHDYTYS B. TEEMA C. SOVELTAVA 2 h 5x2 h x h mediapajat Esim. mediapolku, tunnit, mediasalkku tutuksi kaikille

1. havainto, elämys 2. kokeilu - kokonaisuus hahmottuu 3. harjoittelu - tekniikka, työtapa ja ilmaisu tutuksi 4. a) ryhmätyöskentely - oma ilmaisu b) dokumentointi b) dokumentointi 4. a) ryhmätyöskentely - oma ilmaisu b) dokumentointi b) dokumentointi 5. a) työn esittäminen, ensi-ilta b) arviointi, palaute b) arviointi, palaute 5. a) työn esittäminen, ensi-ilta b) arviointi, palaute b) arviointi, palaute 6. Soveltaminen 1-2 h 2-4 h Toiminnalliset työmenetelmät 5x2h5x2h

MediakorteistaMediakorteista ideoita erityisesti kokeiluun ja harjoitteluun

Satakunnankatu 13, Tampere