Oppimisprosessin kuvaus: ACID ja Sound Forge musiikkitunnilla

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

Lavian lukio.
10 hyvää syytä tulla Lavian lukioon.
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
. Rauman freinetkoulu.
Harvialan koulu ja päiväkoti
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
Oppimisen pelejä alakouluun
Valinnaiset harjoitukset yksin, pareittain tai kolmen hengen ryhmässä.
Musiikin ryhmäkoulutus
ohje kuunteluanalyysiin
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Tekijänoikeudet ”Tekijänoikeudella tarkoitetaan laissa säädettyjä määräämisoikeuksia, jotka kuuluvat luovan työn tekijälle.” Lähde:
Tiedonhakutehtävä Niina Kostiainen, T11ANM.
Tutorkoulutus I vaihe Tervetuloa Tutortoiminnan tavoitteet Lisätä opiskelijan itseohjautuvuutta, parantaa opiskeluilmapiiriä ja motivaatiota, tuoda.
Täydellinen koulu.
Käsityön oppimateriaali ©Riitta Huovila Oppimateriaali auttaa ymmärtämään  pelkät sanat eivät riitä – havaintomateriaali välittää tietoa usean.
Digitaalinen ääni. Mitä ääni on? Digitaalisen äänenkäsittelyn yhteydessä törmätään äänitekniikan käsitteisiin kuten hertsi ja desibeli Ääni on aineessa.

Tietotekniikka musiikin opetuksessa Sisältö ▪Musavisa ▪Höpölöpö 1: – Johdanto – Tietotekniset apuvälineet ▪Leikitään muusikkoja ▪Höpölöpö 2:
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Tieto- ja viestintätekniikka eri oppiaineiden opetuksessa AO-koulutuksen perusharjoitteluinfo Olli Vesterinen, Sokla Mediakasvatuskeskus.
3. luokan englanti Vanhempainilta
Ops 2016 ja arviointi.
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
 Jäälin koulu 5-6D VANHEMPAINILTA MAANTIEDON PROJEKTI  Syksyn maantiedon projektissa tutustumme Euroopan valtioihin ja niiden tärkeimpiin.
S2-opetus esiopetuksessa
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa tehtävän idea: luokanopettaja Minna Glogan toteutus: koordinaattori Virpi Hirvensalo.
Ajatuksesta albumiin Digitaalikameran käytön jatkokurssi.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
Padlet Opettajan ohjeet
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2016 Opetussuunnitelma uudistuu.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa tehtävän idea: luokanopettaja Minna Glogan toteutus: koordinaattori Virpi Hirvensalo.
#MEDIAISO VIDEO-OHJEITA Hanna
Mummolaan kun pyöräilemme, pilvenhattaraa ei näy. Tea Luukkonen, Jenina Pyhäjärvi & Hanna-Kaisa Rautio.
Kirjautumis-näkymä Yhdistää kokoukseen Kirjoitetaan annettu osoite selaimen osoiteriville Valitaan ”Enter as a Guest” Lopuksi painetaan ”Enter.
PurisProjekti TAVOITTEENA PAREMMAT OPPIMISTULOKSET JA VIIHTYISÄMPI KOULU.
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?. Esiinnytkö mielelläsi yksin tai ryhmässä … kavereille tai isommallekin yleisölle?
Yrittäjyyskasvatus oppimisen perustana
4. MONO-päivä Klo
SMART Table (Kaijan kokeilu)
MIKÄ ON OPETUSSUUNNITELMA?
Tulevaisuuden koulu -kysely
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa
ROSKATUTKIMUS.
Opetussuunnitelmassa 2016
Lintulammen koulun valinnaiskurssit
Tutkimuskohteena Vesi.
MUSIIKKI VALINNAISAINEENA
3. luokan englanti Vanhempainilta
Haapaniemen koulun musiikkiluokka
Yhteiset odotukset Me kuuntelemme aina toisiamme ja käyttäydymme kunnioittavasti toisiamme kohtaan. Me emme ole aggressiivisia toisiamme kohtaan ja pyrimme.
Quizlet-sovelluksen käyttöopas
3. luokan englanti Vanhempainilta
Vaalit
Tervetuloa.
Kieli- ja musiikkiluokkainfo
Kirjoittamisen perusoppeja
Pulmapeli.
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
Opetusvideot oppilaiden omiin laitteisiin
Mahdollisuus monipuoliseen kielitaitoon
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Miten KA1-projektissa voidaan hyödyntää eTwinning-alustaa.
MUSIIKIN TUNTISUUNNITELMARAKENNE/KASOPE/mervasti oulu
Tehhään esityksiä ja muutakin ilimasua
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
Esityksen transkriptio:

Oppimisprosessin kuvaus: ACID ja Sound Forge musiikkitunnilla Sauvon koulukeskus Asmo Jaakkola asmo.jaakkola@sauvo.fi

Setup ACID käytössä 6.-9. luokilla ATK-luokassa ryhmässä 7-27 oppilasta työskentelyä pareittain tai yksin kuulokkeet opettaja neuvoo, kuuntelee aikaansaannoksia ja opastaa

Rakenne hallintaan ACIDin visuaalisuus auttaa hahmottamaan rakennetta 4, 8, 16, 32-tahtiset jaksot Tehdään vaikka kappale, jossa on kaksi eritunnelmaista osaa ja loppu

Elementit käyttöön Rakennetta voidaan tuoda esiin varioimalla muita musiikin peruselementtejä (rytmi, harmonia, melodia jne.) valitaan vaikka pari elementtiä muunneltavaksi

Rytmi Sointiväri erilaiset kompit fillit näennäisesti rytmittömät jaksot Sointiväri esim. akustiset soittimet vs. synteettiset äänet

Harmonia Luuppien armoilla (mitä löytyy) Sävelkorkeuden muuttaminen (+/-)

Tekstuuri esim. tekstuurin tihentymät luuppien pilkkominen niin, etteivät samat luupit soi jakson alusta loppuun

Melodia melodisen materiaalin valinta esim. luuppien vuorottelu omat MIDI-melodiat luupin silppuaminen pieniin palasiin ja palasten uudelleenjärjestely ja sävelkorkeuksien muuntelu

Dynamiikka voi toteuttaa luuppivalinnoilla tai miksauksella miksaaminen tarjoaa lisätehtäviä muita nopeammille ja etevämmille oppilaille (esim. balanssit, panoroinnit ja efektit)

Luuppimateriaali ilmaisia tai halpoja luuppeja saatavilla helposti, laatu hyvin sekalainen oppilaille valmis valikoima hyviä luuppeja kuvaavat tiedostonimet tai lajittelu kansioihin

Sound Forge äänieditoinnin perusteet Omat luupit oppilaan mielimusiikista harjoittelu aloitetaan musiikilla, jonka aaltokuviosta iskut erottaa myös näkemällä

Luovan työn ohjaaminen aluksi tehtävälähtöistä, myöhemmin ideoita ja vinkkejä antavaa tehtävien ”oikeat” ratkaisut voivat kahlita luovuutta mahdollisuus kokeilla eri vaihtoehtoja oppilas valitsee, mitä käyttää

Lisää kosketuspintaa musiikkiin aktiivikuuntelijoiden hiljainen tieto käyttöön omat luupit mielimusiikista tekemistä voi jatkaa kotona (ilmainen ACID Xpress) omat kappaleet puhelimeen tai mp3-soittimeen