Liikuntakasvatus / NU09 2009-2010 JN.  Lapsi oppii tuntemaan oman kehonsa  Hän joutuu vastatusten fyysisten kykyjensä kanssa ja muodostaa itsestään.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sytytä parisuhteen rukouskynttilä
Advertisements

Vihdin seurakunnan ilta
LASTEN KOKEMUKSET JA OSALLISUUS SAIRAALASSA
Urheilun Pelisäännöt vanhempien illassa
SUOMEN OLYMPIA-AKATEMIA
Tulevaisuuden auto Kemianluokka Gadolin Huhtikuu 2010 kuukaudentyö
Mallintarkistus ja sen soveltaminen PLC toimilohko-ohjelmien verifioinnissa AS Automaatio- ja systeemitekniikan projektityöt – loppuesitys Markus.
Hämeenlinnan Jalkapalloseura ry Harjoituksen kulku.
MOTIVAATIO.
Raamatun tekstien valossa.VKR.
Taide on terapiaa! Jorma Heikkinen Tsemppi talo,
Leikin merkitys lapsen kehitykselle
Turvallisuussuunnitelma 2010 RA-SK Oy Marko Lahtinen.
Antti-Jussi Lakanen Nuorten peliohjelmointi 2009 / Jyväskylän yliopisto.
AS Automaation tietotekniset järjestelmät harjoitustyö Seppo Sierla Suoritusvaatimukset ja pisteytys 2013.
Si Liikunnan did. II Tavoitteet: Opiskelija perehtyy teoriassa ja
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
Ei ole olemassa yhtä ainutta oikeaa oppimistyyliä tai –asennetta!
LASTEN LIIKUNNALLINEN KEHITYS
Minä oppijana 1 ov..
Opiskelijaporukka menossa hissiin. Yksi ei mahdu hissiin.
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
Graffiti ja katutaide vaikuttamisen välineinä Tuhti-seminaari
YK:n lapsen oikeuksien sopimus (LOS)
VOIKUKKIA-vertaistukiryhmän kalvosarja: Lapsen erokriisi
TYÖHYVINVOINTI- MITÄ SE ON VAI ONKO SITÄ?
LAPSEN HYVÄN KASVUN JA KEHITYKSEN ARVIOINNIN NÄKÖKULMAT OPASKIRJASSA
Liikuntakasvatus / NU – 2010 JN. Harjoituksen rakenne lapsilla 1. Huomioi lapsi - keskustelutuokio - aloitusrutiinit - turvallisuuden tunne.
LIIKUNTAKASVATUKSEN PERIAATTEET 1. Lapsilähtöisyys 2. Avoimuus 3. Vapaaehtoisuus 4. Elämyksellisyys 5. Päätäntämahdollisuus 6. Omatoimisuus.
VUOROVAIKUTUS.
KULTTUURIYMPÄRISTÖN PALASISTA KOKONAISUUDEKSI Maakuntamuseoiden teemapäivät Jyväskylä 20. – MUSEOVIRASTO Elisa El Harouny
Mitä asenne tarkoittaa?
Pienyritykset ja käytettävyys Ville Juhani Lehtonen, 49515B.
Valmentajana kehittyminen
Ryhmätehtävät 2.2 Onnellinen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Johdatus kasvatustieteisiin
Counter-Strike on tietokone peli jota, pelataan Internetissä tai lähiverkossa. Counter-Strike on Halflife pelin modi. On olemassa Counter-Strike klaaneja.
Toimintakyky s.36 Fyysinen Psyykkinen Kognitiivinen Sosiaalinen
Suuttumuksen hallinta
Moision päivähoitoyksikkö Kiusaamisen ehkäisy suunnitelma.
tarkastelee vauvan ja vanhemman välisen vuorovaikutuksen malleja ja niiden vaikutusta lapsen kehitykseen lapsen minäkuvan muodostuminen lapsella biologinen.
 Mikä päätös pitää tehdä  Tunnista ja kokoa yhteen tarvittava informaatio päätöstä varten  Listaa vaihtoehdot, joita on tarjolla  Kirjoita muistiin.
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Näkövammaisen lapsen vuorovaikutuksen ja puheenkehityksen tukeminen NKL Lasten kuntoutus Riitta Laakso Maria-Liisa Punkari
ITSETUNTO JA ITSESÄÄTELYTAIDOT Päivi Juustila. ITSETUNTEMUS on hyvän ja terveen itsetunnon edellytys  Itsetuntemus on oman kehon, ajatusten ja tunteiden.
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
Kertaus 1. Miten ihastuminen eroaa rakastumisesta? 2. Millä eri tavoilla seurustelussa voi pettyä? 3. Milloin on valmis seurustelemaan? 4. Millainen on.
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Psyykkisten toimintojen kehittyminen: - tietoisuus itsestä; ihminen ohjaa itseään - tietoisuus itsestä alkaa muodostua melko varhain; n. 1,5-2v. syntyy.
Piaget ja ajattelun kehitys Kehityspsykologia Ruut Ruokonen 2012.
Kroppasuhde, mielihyvä ja riippuvuus Kirjan sivut
Lapsen kanssa toimiminen Riitta Laakso/Arja Marila Lasten kuntoutus.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Unelma hyvästä urheilusta
Kesäharjoittelu mitä ja miksi
VALINNAINEN LIIKUNTA 8. lk 2h/viikko 9.lk 2h/viikko
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Hyvän elämän tekijöitä
Fyysis-psyykkis-sosiaalinen kokonaisuus
3 Minuudessa on kaksi puolta
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Millainen oppija sinä olet?
1.1 Motivaatio, tunteet ja tiedonkäsittely vaikuttavat toimintaan
KRISTILLINEN OPPI IHMISESTÄ JA ELÄMÄN TARKOITUKSESTA
RYHMÄN NIMI? MITÄ RYHMÄ TEKEE? MISSÄ ? MILLOIN? YHTEYSTIEDOT ?
Liikunnan Perusopinnot
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Hanna Karlsson / Hanna Karlsson /
KRISTILLINEN OPPI IHMISESTÄ JA ELÄMÄN TARKOITUKSESTA
Liikunnan Perusopinnot
Esityksen transkriptio:

Liikuntakasvatus / NU JN

 Lapsi oppii tuntemaan oman kehonsa  Hän joutuu vastatusten fyysisten kykyjensä kanssa ja muodostaa itsestään kuvan Zimmer, R Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.

 Lapsi puuhaa ja leikkii muiden kanssa ja pelaa heitä vastaan  Hän sopii asioista muiden kanssa, antaa periksi ja vie oman tahtonsa läpi Zimmer, R Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.

 Tuotoksellinen tarkoitus tai merkitys  Lapsi tekee, suorittaa itse omalla kehollaan jotain (esim. käsillä seisonta, tanssiminen) Zimmer, R Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.

 Ilmaiseva tarkoitus tai merkitys  Liikkeillään lapsi ilmaisee, elää ja mahdollisesti työstää tunteitaan ja tuntemuksiaan Zimmer, R Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.

 Vaikutuksellinen tarkoitus tai merkitys  Liikkuessaan lapsi kokee erilaisia tunteita, kuten mielihyvää, iloa, uupumusta ja energisyyttä Zimmer, R Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.

 Tutkiva tarkoitus tai merkitys  Lapsi oppii tuntemaan esineellisen ja kolmiulotteisen ympäristönsä, hän joutuu käsittelemään esineitä ja laitteita sekä niiden ominaisuuksia  Hän sopeutuu ympäristön vaatimuksiin, mutta sopeuttaa myös ympäristön itseensä Zimmer, R Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.

 Vertaileva tarkoitus tai merkitys  Lapsi vertaa itseään muihin, ottaa mittaa muista ja kilpailee muiden kanssa  Samalla hän oppii käsittelemään voittamista ja kestämään häviämistä Zimmer, R Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.

 Mukautuva tai sopeutuva merkitys tai tarkoitus  Lapsi sietää rasituksia, oppii tuntemaan fyysiset rajansa ja nostamaan suoritustasoaan  Hän sopeutuu itse asettamiinsa tai muiden asettamiin vaatimuksiin Zimmer, R Liikuntakasvatuksen käsikirja, sivu 15.