Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.
Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
45 ajatusta elämästä Music: snowdream Nov 2009 He Yan.
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry
Anneli Ketonen Länsi-Suomen lääninhallitus Maakuntakirjastokokous Seinäjoki
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Erilaisia ostajatyyppejä
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja 2008.
Pelaajakysely Tampereen piirin pelaajille 2013 TKT.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
Ruoka Taustaa ruokailutapojen muutoksille Suomessa Perheiden määrä on lisääntynyt vuodesta 1970 yli :lla. Yhä harvempi kuuluu useamman henkilön.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Sanomalehti mainonnassa
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
1 Raha-asioiden suunnitteleminen ja nykyinen rahatilanne Senioritutkimus 2011.
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
ABIN KEVÄT: LUKEMISTA JA … Miten abi valmistautuu ylioppilaskirjoituksiin?
Yleistä tutkimuksesta
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Väestö ja väestönmuutokset. Väestö äidinkielen ja iän mukaan Naisten ja miesten tasa-arvo Helsingissä2 Lähde: Tilastokeskus. Miehet.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
©TNS 2013 Finder Sivustolla kävijöiden profiilikuvaus Elokuu 2013.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Tervetuloa kirjastoon Suomessa
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Suuri verkkokauppatutkimus 2018
Esityksen transkriptio:

Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/2 Haluan viettää mahdollisimman paljon vapaa-aikaani omalla mökillä Olen ohjelmoinut tarkkaan vapaa-aikani Minulla on harrastus, johon osallistun vähintään kolme kertaa viikossa Minusta on tärkeää kuulua johonkin seuraan tai klubiin Vapaa-aikanani lähinnä löhöilen kotona Työ vie kaiken vapaa-aikani, minun ei siis tarvitse miettiä miten sen käyttäisin Välineet eivät ole tärkeintä, vaan harrastuksesta saatava ilo Rohkeutta vaativat selviytymislajit kiehtovat minua Harrastaminen on parasta yhdessä muiden kanssa Kulttuuriharrastukset ovat parasta rentoutusta

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/2 Kaipaan vapaa-ajaltani ennen kaikkea rauhaa ja pidempiä yöunia Mielestäni jokaisen pitäisi kuntoilla vähintään kaksi tuntia viikossa Lukeminen on paras vapaa-ajan harrastus, en kaipaa muuta tekemistä Uudet harrastukset tai urheilulajit kiehtovat minua ja haluan kokeilla niitä aina ensimmäisten joukossa En varsinaisesti harrasta liikuntaa lainkaan Kokoontuminen ruuanlaiton merkeissä on parasta yhdessäoloa Musiikki täyttää koko vapaa-aikani En ole kiinnostunut kestävyyslajeista Kesälomalla ei saa olla mitään etukäteen suunniteltua ohjelmaa En ole halukas siirtämään lomiani vaan pidän ne silloin kun olen päättänyt ne pitää

Graafeissa käytettävät tunnusluvut Suhtautumista ja ostamista kuvaavien graafien tunnusluvut kuvaavat myönteisten ja kielteisten vastausten erotusta Esimerkki: Olen ohjelmoinut tarkkaan vapaa-aikani Suhtautumisen erotus (Olen ohjelmoinut tarkkaan vapaa-aikani) (Erittäin hyvin 2,9% + Melko hyvin 11,2%) – (Melko huonosti 26,7% + Erittäin huonosti 29,6%) = -42,2% Kuvaa suhtautumistani erittäin hyvin1282,9 Kuvaa suhtautumistani melko hyvin49511,2 Ei kuvaa suhtautumistani96922 Kuvaa suhtautumistani melko huonosti117526,7 Kuvaa suhtautumistani erittäin huonosti130529,6

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Koko väestö 12+ (n = 2426, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Koko väestö 12+ (n = 2426, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Koko väestö 12+ (n = 2426, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Sukupuolittain

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Sukupuolittain

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Sukupuolittain

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Miehet (n = 1038, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Miehet (n = 1038, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Miehet (n = 1038, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Naiset (n = 1388, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Naiset (n = 1388, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Naiset (n = 1388, N = )

Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan Ikäryhmittäin KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Ikäryhmittäin

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Ikäryhmittäin

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Ikäryhmittäin

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/ vuotiaat (n = 147, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/ vuotiaat (n = 147, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/ vuotiaat (n = 147, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/ vuotiaat (n = 199, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/ vuotiaat (n = 199, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/ vuotiaat (n = 199, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/ vuotiaat (n = 287, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/ vuotiaat (n = 287, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/ vuotiaat (n = 287, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/ vuotiaat (n = 383, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/ vuotiaat (n = 383, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/ vuotiaat (n = 383, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/ vuotiaat (n = 897, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/ vuotiaat (n = 897, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/ vuotiaat (n = 897, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 yli 65 -vuotiaat (n = 513, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 yli 65 -vuotiaat (n = 513, N = )

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 yli 65 -vuotiaat (n = 513, N = )

Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan Lehtiryhmittäin KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Perhe- ja yleisaikakauslehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Perhe- ja yleisaikakauslehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Perhe- ja yleisaikakauslehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Naisten yleislehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Naisten yleislehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Naisten yleislehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Naisten erikoislehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Naisten erikoislehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Naisten erikoislehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Asumisen, rakentamisen ja puutarhanhoidon lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Asumisen, rakentamisen ja puutarhanhoidon lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Asumisen, rakentamisen ja puutarhanhoidon lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Autoilun ja tekniikan lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Autoilun ja tekniikan lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Autoilun ja tekniikan lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Harrastelehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Harrastelehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Harrastelehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Tiede ja kulttuurilehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Tiede ja kulttuurilehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Tiede ja kulttuurilehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Lasten ja nuorten lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Lasten ja nuorten lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Lasten ja nuorten lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Tietotekniikka- ja tietoliikennelehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Tietotekniikka- ja tietoliikennelehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Tietotekniikka- ja tietoliikennelehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Talouselämän ja yritystoiminnan lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Talouselämän ja yritystoiminnan lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Talouselämän ja yritystoiminnan lehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Muut ammatti- ja järjestölehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Muut ammatti- ja järjestölehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Muut ammatti- ja järjestölehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 1/3 Asiakaslehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 2/3 Asiakaslehtien lukijat

Suhtautuminen vapaa-aikaan 3/3 Asiakaslehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Hankin mökille vähintään samantasoisia tuotteita kuin pääasialliseen asuntooni Harrastuksiani varten ostan vain laadukkaita vaatteita vaikka ne maksaisivat enemmän Ostaessani urheiluvaatteita suosin aina tiettyjä merkkejä Käytän mielestäni paljon rahaa urheiluvälineisiin Lomamatkaa ostaessani pyrin aina käyttämään minulle tuttua, luotettavaa matkanjärjestäjää Ostan musiikkia ensisijaisesti levykaupasta Minulla on harrastukseeni liittyville tuotteille luotettu hovihankkija Käytän paljon rahaa harrastuksiini liittyviin tuotteisiin ja palveluihin

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Väestö 12+ (n = 2426, N = )

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Sukupuolittain

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Miehet (n = 1038, N = )

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Naiset (n = 1388, N = )

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Ikäryhmittäin KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Ikäryhmittäin 1/2

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Ikäryhmittäin 2/2

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen vuotiaat (n = 147, N = )

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen vuotiaat (n = 199, N = )

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen vuotiaat (n = 287, N = )

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen vuotiaat (n = 383, N = )

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen vuotiaat (n = 897, N = )

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen yli 65 -vuotiaat (n=513, N= )

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Lehtiryhmittäin KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Perhe- ja yleisaikakauslehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Naisten yleislehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Naisten erikoislehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Asumisen, rakentamisen ja puutarhanhoidon lehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Autoilun ja tekniikan lehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Harrastelehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Tiede ja kulttuurilehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Lasten ja nuorten lehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Tietotekniikka- ja tietoliikennelehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Talouselämän ja yritystoiminnan lehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Muut ammatti- ja järjestölehtien lukijat

Vapaa-ajan tuotteiden ostaminen Asiakaslehtien lukijat

KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426 Tiedon etsintä vapaa-aikaan liittyvissä asioissa

Mistä etsii tietoa Mökkeilystä kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Mökkeilystä kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Urheilusta ja liikunnasta kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Urheilusta ja liikunnasta kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Matkakohteista kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Matkakohteista kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Musiikista kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Musiikista kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Kirjoista kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Kirjoista kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Matkailumainonnasta kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Matkailumainonnasta kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Urheiluvaatteista kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Urheiluvaatteista kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Urheiluvälineistä kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Urheiluvälineistä kiinnostuneet 2/2