KuvataideKuvataide. 8.Lk Muotoilu -rakennellaan ja muotoillaan -työstetään eri materiaaleja mm. Lasia, savea, jäätä jne. Tehdään: -pienoismalleja -käyttöesineitä.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Nykytaide -Mitä se on?.
Advertisements

YMPÄRISTÖTAIDE ”Taidetta siihen paikkaan ja siitä paikasta, johon teos sijoittuu.” (Kaija Hannula, 1995) Ilmiö, teos tai tapahtuma, joka käyttää ympäröivää.
Animaation tekeminen:
Lasten Kuvataide & Kädentaito
Ko-Ke-Va Käsityön taiteen perusopetus aikuisille
Mosaiikkityö tilkkumaalaustekniikalla
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
Taidefilosofia IX Dos. Timo Kaitaro ja , klo , U 40 Sali 4.
Kulttuuri- ja liikuntapolku Espoossa. Valtioneuvoston asetus peruskouluille 1435, 3 § ’Opetuksen tulee antaa oppilaille perusta laajaan yleissivistykseen.
Yllättäviä työtapoja, uusia/uusio materiaaleja. Kurssi jossa maalataan käsin.
Materiaali-kokeilut B2 Origamipaja Kuva: Katja Hagelstam
AINEISTOLÄHTÖINEN (eli LAADULLINEN) TUTKIMUSPROSESSI
ELOKUVAKLASSIKOT KOULUIHIN Sodankylä Juha Oravala Elävää Kuvaa -projekti Organisoijat: Elokuvakontakti, OPM.
MAHDOLLISUUKSIA KULTTUURILLE. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen Tavoite on edistää taide- ja kulttuurisisältöisten matkailupalveluiden kehittämistä.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Kuvaus – Kamera - Käy. Ideoidaan. Suunnitellaan. Käsikirjoitetaan. Kuvataan. Näytellään. Editoidaan. Esitetään. Arvioidaan.
UE1 syksy 2007© Anne Rongas1 Uskonto ja kulttuuri  Millä eri tavoin aihetta voisi hahmottaa?  Kulttuuri vaikuttaa uskontoon ja uskonto kulttuuriin 
Atk-työni 8.lk Tervetuloa katselemaan esitystä, jossa näkyy tekemiäni töitä lukuvuona postimerkki työ Omat kotisivut Kansi Istumajärjestys Nimikyltti.
Aivomyrsky ja unelmien leikkipuisto
21. Kulttuuriala s. 96‒99 Kulttuuriala.
Tässä on kokoelma kaikista 8lk:lla tekemistäni töistä.
Taksonomiat ja oppilas- arviointi lukion ET:n ja filosofian opetuksessa Yliopistonlehtori Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos Käyttäytymistieteellinen.
NAUTITAAN KÄSILLÄ TEKEMISESTÄ JA LUOVUUDESTA!. 8.LK 1. KURSSI KONEOMPELU -SYVENNETÄÄN AIEMMIN OPITTUA -OLLAAN MUOTISUUNNITTELIJOITA - KOKEILLAAN MATERIAALEJA.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Venäläistä kulttuuria aidoissa tilanteissa Kansainvälisyyskasvatusta Helsingin normaalilyseossa.
Luku- ja tenttivihjeet 8 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
MONISÄRMÄINEN HUMANISMI Keksi tähän kuva? kulttuurit taiteet traditiot yhteisöt yhteiskunnat.
Pablo Ruiz Picasso : Avignonin naiset, 1907 Kubismi on pääasiassa maalaustaiteen ja kuvanveiston, sekä joissakin maissa taideteollisuuden ja arkkitehtuurin.
Lähiympäristön metsä - projekti Suunnittelu: Liisa Ansala, Kati Reinikka & Anette Valtanen.
KURSSIT 2-5: PAINOTETTU KUVATAIDE Tavoite: Jatkuvuus ja harrastuneisuus. Kuvailmaisun erityinen hallinta. Ajankohtaisten teemojen toteuttaminen, mahdollinen.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 7. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
KIRKKOHISTORIA Mitä se on ja miten sitä tutkitaan?
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 2. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
Ylöjärven opetussuunnitelma luokka 6. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA Keskeiset sisällöt oppiaineittain.
OP TUNTI. PÄÄTÖKSENTEON PERUSTEITA Hyvä päätös Kehitä Päätöksen- tekotapaasi Tutustu itseesi Tunne vaihtoehtosi.
VANHA KÄSIKÄYTTÖINEN PUUSORVI Tekijät: Hytölän koulun 5.-6.lk. Siiri Keurulainen, Juho Jääskä, Ida Laulainen.
Lapsen kanssa toimiminen Riitta Laakso/Arja Marila Lasten kuntoutus.
Islam 1,5 mrd 35 milj. Euroopassa 2. suurin uskonto Syntyi 600-luvulla
MEDIAPSYKOLOGIA MEDIAPS TUTKII MIHIN IHMISET KÄYTTÄVÄT MEDIAA JA MITÄ VAIKUTUKSIA MEDIALLA ON KESKEISET KYSYMYKSET: MILLÄ TAVOIN MEDIA VAIKUTTAA IHMISEN.
OPETUSMATERIAALIA KÄSITYÖN SUUNNITTELUUN
HI04- Eurooppalaisen maailmankuvan kehittyminen
3. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA
Opetussuunnitelmassa 2016
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
Valinnainen 8 – 9 lk 2h/ viikko Lisäkurssi 8 – 9 lk 2h tai 1 h/ viikko
Mitä taide on? Sari Toivakka, Kauhavan lukio.
Tänään tutkimme mediakriittisyyttä
Lintulammen koulun valinnaiskurssit
Humanistinen tiedekunta
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN KIMPISEN KOULUSSA 3/2017 KKK-
Mitä kautta tietoa saadaan?
Musiikin valinnainen.
4. LUOKAN OPETUSSUUNNITELMA
Kirjallisuus vaikuttajana: draama, proosa ja runous
KUVATAIDE Kuvataideopetuksen tarkoituksena on kehittää opiskelijan ymmärrystä yhteiskunnan ja ympäristön visuaalisista ilmiöistä ja niiden merkityksistä.
OPETUSVINKKI 1 – Yhteistoiminnallinen työskentely
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
VINCENT VAN GOGH syntyi Alankomaissa v. 1853
Matti O. Hannikainen Tutkijatohtori, Helsingin yliopisto
Kirjoittajaprofiilit
w w w . v i r t u a a l i a m k . f i Yhteisötaide, 1 ov
Hanke
Syventävät valinnaisaineet 2h valinta (8.-9. lk)
Humanistinen tiedekunta - oppiaineet
Soveltavat valinnaisaineet 1h valinta (8.-9.lk)
Kaikenkarvaiset ystävämme
Kaikenkarvaiset ystävämme
Opetus-ja kulttuuriministeriön Koululaiskyselyn 2019 tulokset neuvotteleva virkamies Iina Berden, opetus- ja kulttuuriministeriö varatoimitusjohtaja.
2.2 Tutustutaan finalisteihin
Maailmankatsomus.
Esityksen transkriptio:

KuvataideKuvataide

8.Lk Muotoilu -rakennellaan ja muotoillaan -työstetään eri materiaaleja mm. Lasia, savea, jäätä jne. Tehdään: -pienoismalleja -käyttöesineitä -taide-esineitä

8.Lk media- ja kuvaviestintä - tutustutaan vaha- ja piirrosanimaatioon -valokuvataan -videokuvataan -editoidaan

8.Lk Öljyvärimaalaus - tutustutaan öljyvärimaalaustekniikkaan -valitaan vapaasti aiheita -maalataan

9. Lk Kotiseutu- ja kulttuuri -tutkitaan kotiseutua ennakkoluulottomasti -tutustutaan alueen historiaan taiteen näkökulmasta -opitaan taiteen kautta vaikuttamista -mitä on ympäristötaide? -tehdään taidetta!

9.Lk Yleinen taidehistoria - laajennetaan yleissivistystä - tutkitaan historian meille jättämiä viestejä -tutustutaan taidekäsityksiin - maalataan -piirretään - veistetään, -muotoillaan

9.Lk Taidepaja -tehdään taidetta!