Työpaikkakouluttajan ja opiskelijan yhteinen taival Tampere 19.3.2012 Lea Mäkinen Jyväskylän oppisopimuskeskus.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
Advertisements

Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Jyväskylän koulutuskuntayhtymän
SMOOTHISTI TYÖELÄMÄÄN OPPISOPIMUKSELLA
Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen NOPS – hankkeen alueseminaari NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn edistäminen ammattiopistoissa.
Keskeisiä teemoja asiakaskohtaisissa esimiesvalmennuksissa
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS Kauppakatu 28 B 3.krs, (Kauppakeskus Aapeli)
Suomen kielen oppimisen tuki ja ohjaus / TAKK
HOPSista Eli mistä tässä onkaan kysymys? TAIKOPEDA
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Yrittäjien ohjaajapankki Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Virtuaaliyliopistoseminaari Yhteenveto Kari-Jouko Räihä.
RIKASTAMO Sinun urasi Klondike? Haluatko jo ulos luokkahuoneesta?
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
Broker-kokemuksia -TEKEMÄLLÄ OPPII- Oppisopimuskoulutuksen järjestäjien seminaari koulutustarkastaja Liisa Klinge Jyväskylä
Malli? Tampereen Aikuiskoulutuskeskus1 KYSYMYKSIÄ: 5 kuukauden kokeilu pedagogiikka: sosiaalinen web, oppimisympäristöajattelu Verkkovälineiden.
Oppisopimuskoulutuksen osapuolet
Ilkon työleiri Tervetuloa laajennetun työssäoppimisen työleirille!!!!
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
PIRKANMAAN OPPISOPIMUSKESKUS 1 Etevä - palvelu.
Valmentajana ja ohjaajana toimiminen Erilaisten ryhmien ja yksil ö iden kohtaaminen: Vinkkejä ohjaamiseen Riikka Juntunen, Heli Laitinen, Sari Rautio,
Työpaikkakouluttaja- hanke
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Kondiittorilajin tiimimäinen toiminta Aktiivinen valmennustoiminta aloitettu v Valmennustoimintaa on järjestetty aktiivisesti 2- vuoden syklein lajipäällikön.
Nuorten oppisopimus Liisa Uusitalo Tampereen seudun ammattiopisto
OPPISOPIMUSKOULUTUKSEN JÄRJESTÄMINEN PIRKANMAALLA Tuula Hoivala, Långvik
Työelämän kehittämisstrategianseminaari Säätytalo Markku Suominen.
Ammattilaiseksi oppisopimuksella
MONIPUOLINEN LÄÄKEHOITO - koulutuksen palaute Uudenmaan sairaanhoitajat ry.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Ajankohtaista tietoa Omnian Ammattistartista ja tehostamishankkeesta
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
Tavoitteet  Henkilökohtaisen opetussuunnitelman toteutuminen  Lisää valinnaisuutta  Pienentää keskeyttämisriskiä  Mahdollistaa joustavan kahden perättäisen.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Yksilölliset opintopolut oppisopimuskoulutuksessa
OPO-hanke Hankeseminaari
Oppisopimuskoulutuksen kehittäminen opetushallituksen uudessa organisaatiossa Oppisopimuksen tulevaisuus –seminaari Johtaja Pasi Kankare, Opetushallitus.
Energiavuosi 2011 Joulun 2011 myrskyt Energiateollisuus ry
InNoste-palvelupiste (02)
Kaivomestari TYÖPAIKKAOHJAUS. TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert.
Ohjaus seminaari Jyväskylä Tuija Rantanen & Anne Vaahtio Innova Länsi-Suomen aikuiskoulutuskeskus Verkottuva kumppanuus aikuisohjauksessa.
Asiakaskuuntelu Työpaikkakouluttaja-hanke
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
KEUDA 1 Työpaikkakouluttajana oppisopimuskoulutuksessa Työpaikka- kouluttajan valinta Työpaikalla tapahtuvan oppimisen ja tietopuolisen koulutuksen suunnittelu.
Työpaikkakouluttaja- hanke OKM Nuorten oppisopimuskoulutuksen uudistamisen toimenpidekokonaisuus.
Käytänteitä Ylä-Savon ja Savon oppisopimuskeskuksissa Katja Turunen Merja Happonen Jaana Kukkonen
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS Microkatu 1 (A-osa) Kuopio Asiakaspalvelu p klo 9.00 – etunimi.sukunimi(at)sakky.fi.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
P ROJEKTIN TULOKSET Tavoitteet: Henkilökohtaisen avun keskuksen toimintamallin luominen Henkilökohtaisten avustajien ja työnantajien kouluttaminen ja tukeminen.
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
PBL-OPINTOJAKSON LUOMINEN VERKKOTOTEUTUKSENA
Urheilijoiden opinto-ohjaus
Työelämälähtöisyys Valmassa
LOKOMO- Laatua opinto-ohjaukseen kohdennetusti moniverkostoissa
Erityisopiskelijan työssäoppimisen ohjauksen malli SATAEDUSSA
Tavoitteena mielekäs oppiminen
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
Milloin oppisopimuskoulutus on hyvä vaihtoehto
Oppisopimuskoulutukseen valmentautumisen vaiheet
Opojen työelämäjaksot
Asiakaskuuntelut palveluiden kehittämisessä yöp
Kahden päivän koulutus 600 €
Verkko-ohjaushankeen tilannekatsaus
SAVON KOULUTUSKUNTAYHTYMÄ
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Valtakunnallinen ELO yhteistyöryhmä
Esityksen transkriptio:

Työpaikkakouluttajan ja opiskelijan yhteinen taival Tampere Lea Mäkinen Jyväskylän oppisopimuskeskus

Jyväskylän oppisopimuskeskuksen työpaikkakouluttajakoulutus Starttikoulutustyöpaikkakouluttaja & opiskelija yhdessä, yksi iltapäivä Jatkokoulutustyöpaikkakouluttajille, kolme iltapäivää

Ydinkysymys: Miten yhteistyö saadaan toimimaan? Tahto + Taito + Tilaisuus = Tulos

Ydinkysymys: Miten yhteistyö saadaan toimimaan? Tahto -Työpaikkakouluttajana toimiminen on kunniatehtävä -Työpaikkakouluttajan motivointi -Ohjauksen merkityksen ymmärtäminen sekä kouluttajan että opiskelijan taholta

Ydinkysymys: Miten yhteistyö saadaan toimimaan? Taito -Mitä se ohjaus oikein tarkoittaa? -Oppisopimuskoulutuksen ”pelisäännöt” -Silti jokainen ohjausprosessi on oma ainutlaatuinen kokonaisuutensa, yhtä oikeaa tapaa ohjata ei ole

Ydinkysymys: Miten yhteistyö saadaan toimimaan? Tilaisuus -Keskusteluyhteyden luominen ensin ohjatusti: yhteinen starttitilaisuus, keskustelutehtävät, jatkokoulutuksen välitehtävät opiskelijan kanssa -Ohjaukseen oltava aikaa: työnantajan tuki + tehokas ajankäyttö ohjauksessa