Rakentava palaute Konstruktiv bedömning Oppilaiden arvioinnin kehittämishanke Utvecklingsprojekt för elevbedömning.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vaasan kaupungin Kulttuurikeskuksen toiminta ja uudet yhteistyön tuulet Kaupunginkirjaston kanssa.
Advertisements

Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
Tutkinto järjestetään jokaisen aluekeskuksen alueella, jolle ilmoittautuu ryhmiin tarvittava määrä oppilaita AY-TUTKINNON 2014 ILMOITTAUTUMISET ON KÄYNNISSÄ.
Kielitaidon kartuttaminen kuuluu kaikkeen opiskeluun
KOIRALAUMA HYÖKKÄÄ KROKOTIILIN KIMPPUUN
Neuvottelupäivät 2012 Kysely: Hyvin- vai pahoinvointia kuurojen yhteisössä? Diskussionsdagarna 2012 Enkät: Välmående eller dåligt mående i dövsamhallet?
Substantiivien epämääräinen ja määräinen muoto
Miten tehdä tästä tilasta…..
Turun perusopetuksessa
Turun perusopetuksessa
Turun esi- ja perusopetuksessa
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
1. Ilmastonmuutos (k) 2. Tiedonvälitys (d) 3. Euroopan integraatio (d) 4. Demokratia (k) 5. Älymanipulaatio (k) 6. Osallistuva oppiminen (d) 7. Elinkeinoelämä.
Substantiivien epämääräinen ja määräinen muoto
OPS MH/IK
Valmistautuminen harjoituksiin Förberedelse inför en träning Syö terveellistä, ravitsevaa ja juo vettä 1-2h ennen harjoitusta. Tarkista varusteet ja ole.
P E L A S T U S O S A S T O K U N T A O S A S T O Lähivuosien hallintopolitiikan haasteet Hallintopolitikan linja IIAS -seminaari, Säätytalo
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi INTERNATIONALISERING OCH DE NYA LÄROPLANERNA.
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön nimi Tekijä: Etunimi Sukunimi Ohjaaja:
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Mupen kehittäminen iPad pohjaisesti ja sen integroiminen pop/jazz soitonopetukseen Integrering av musikens grunder i pop/jazz musikens instrumentundervisning.
UF Nycklarna till framgång - kontroll över den egna ekonomin!
VALMA Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus
VAIKUTTAVUUS Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit
1 © 3/28/2015 Koulumestarin koulu - Espoo ITK
-Hiihtolomaleiri Ilmoittaudu leirille! Ammattitaitoiset ohjaajat ovat leireillä paikalla klo Leirin hinta sisältää: Ohjattua.
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
OPPIVA OPS –prosessi Turun perusopetuksessa 2014 – 2015 OPPIVA OPS /VÄNNI Palvelun tuottajat: PRO koulutus ja konsultointi sekä Rondo Training.
RAKENNUSTEN KÄYTTÖ JA KORJAUS – REUSE OF BUILDINGS ARK-E cr AALTO UNIVERSITY ARCHITECTURE, BUILDING TECHNOLOGY / RAKENNUSOPPI.
Yhteiset opinnot  * Toteutus 1. vuoden keväällä * Laajuus 3 op * Valtakunnallisesti yhteneväiset sisällöt - Svenska för turism- och kosthållsbranschen.
Ops 2016 ja arviointi.
KOULUTUSPALVELUJEN KEHITTÄMISKOHTEET UTBILDNINGSTJÄNSTERNAS UTVECKLINGSOBJET KOULUTUSPALVELUJEN LAATUSEMINAARI
Informera om projektet Som stödmottagare har du informationsskyldighet vilket bland annat innebär att du ska sätta upp minst en affisch med information.
SIVULAUSEEN SANAJÄRJESTYS
AMK-kielten ja viestinnän opettajien neuvottelupäivät
Ylioppilastutkintolautakunta Postiosoite: PL 50, HELSINKI Käyntiosoite: Suvilahdenkatu 10 B, HELSINKI Puhelin: (09) Telekopio: (09)
Ops-iltapäivä
Tarinat – ru, ku, ue/ET, hi Aloitus yhteinen esittelypp, mitä kaikkea tarinat voivat olla. Esitetään viikolla 2. Ope kerää ideat oppilailta. Vko 3. Kokoa.
Prioriteringar i Österbotten
Jaana Häkkinen & Eva-Lotta Skogberg
Oppimispäiväkirja (PPT)
Finansiering av landskapen
Genetiiveistä.
REGISTER NOW! SUMMER HOCKEY CAMP 2017 ILMOITTAUDU PELILEIRI VAASASSA
Vi kommunicerar om landskapet
5410_H10 Agumenterande text.
Palaute e-post 5411_H06 eny rym
Tervetuloa Leijona-kiekkokouluun!
Hyvä alku Pohjanmaalla – En bra start i Österbotten Kotoutuminen uudessa maakunnassa -seminaari Seminariet integration i det nya landskapet
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Kie Toisen kotimaisen kielen kokeen suullinen osio
Lintulammen koulun valinnaiskurssit
Tasa-arvo hankkeen osa-arvioinnin internetkysely henkilökunnalle
Kongruenssi Osa 2.
OPETUSTIIMMI/UNDERVISNINGSTEAMET
Presentera din dator! Gör först en ordlista! Presentation: 3-4 minuter
Vårdreformen i ett nötskal Sote-uudistus pähkinänkuoreessa
Omistusmuodon ilmaiseminen
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
Tasa-arvo hankkeen osa-arvioinnin internetkysely henkilökunnalle
Vi kommunicerar om landskapet
Finlands strukturfondsprogram (ERUF)/Suomen rakennerahasto (EAKR)
Ohjelma / Program Kahvi / Kaffe. Mahdollisuus tavata kulttuurijaoston jäseniä / Möjlighet att träffa medlemmar i kultursektionen Avaus / Öppning,
Museer i samarbete Museot yhteistyössä Avslutande seminarium
Beredningen av landskapsstrategin i Österbotten
OMA Avdelningarnas eget system för frivilliga Esityksen tavoitteena:
Interreg Nord/Pohjoinen
Esityksen transkriptio:

Rakentava palaute Konstruktiv bedömning Oppilaiden arvioinnin kehittämishanke Utvecklingsprojekt för elevbedömning

lähtökohdat utgångspunkter ops-perusteissa korostetaan opintoja tukevaa, jatkuvaa palautetta ops-perusteissa korostetaan oppilaan itsearviointitaitojen kehittämistä musiikkioppilaitoksissa vaikuttaa vahva kerralliseen suoritukseen perustuva arvioinnin traditio, joka helposti johtaa oppilasta objektivoivaan toimintakulttuuriin i ubs-grunderna poängteras vikten av en mångsidig och kontinuerlig bedömning i ubs-grunderna poängteras elevernas handledning till självvärdering i musikinstituten finns en stark tradition av att bedömningen endast sker några få gånger Rakentava palaute Konstruktiv bedömning

tavoitteet målsättning tutustutaan oppilasarvioinnin perustaviin käsitteisiin ja lähestymistapoihin, kirkastetaan taiteen perusopetuksessa arvioinnin funktiot ja tavoitteet sekä niitä tukevat menettelyt ja välineet kehitetään uusia toimintatapoja ja arvioinnin välineitä oppilasarvioinnin käyttöön sekä tasosuorituksiin että lukuvuosiarviointiin kokeillaan toimintatapoja ja välineitä käytännössä levitetään tietoa arvioinnin uusista käytännöistä ja välineistä järjestämällä valtakunnallinen seminaari vi bekantar oss med elevbedömningens grundläggande begrepp och metoder samt förtydligar dess funktion och metoder inom den grundläggande konstundervisningen vi utvecklar nya metoder och verktyg för elevbedömningen till både nivåproven och läsårsproven vi prövar de nya bedömningsmetoderna i praktiken vi sprider informationen om de nya metoderna genom att ordna ett nationellt seminarium Rakentava palaute Konstruktiv bedömning

sisältö innehåll orientoiva luento: arvioinnin perus- käsitteet, arvioinnin funktiot, arvioinnin välineiden avaruus suhteessa arvioinnin funktioihin nykykäytäntöjen kartoitus ja kriittinen arviointi, heikkouksien ja vahvuuksien kirkastaminen perustetaan yli oppilaitosrajojen aine- ryhmäkohtaiset työryhmät, jotka kehit- tävät aineryhmille omia hyviä käytäntöjä inledande föreläsning i bedömningens grundbegrepp och funktion samt mångfalden av metoder jämfört med dess funktion en kartläggning av nuvarande praxis och en kritisk bedömning angående för- och nackdelar vi grundar instrumentspecifika arbetsgrupper som utreder nya metoder för just den instrumentgruppen Rakentava palaute Konstruktiv bedömning

sisältö innehåll perehdytään suorituskortteihin / osaamismatriiseihin sekä portfolio- työskentelyyn kehitellyistä välineistä saadaan hankkeen aikana versiot sekä ruotsin että suomen kielellä arviointivälineitä kokeillaan käytännössä ja kootaan tietoa välineiden ja uusien käytäntöjen toimivuudesta vi bekantar oss med prestationskort eller kompetensmatriser samt portfolioarbete både finska och svenska versioner görs av metoderna bedömningssystemen prövas i praktiken och vi samlar in information om hur de nya metoderna fungerar Rakentava palaute Konstruktiv bedömning

työryhmät arbetsgrupper huilu / flöjt Lassfolk Hellevi, Gustavsson Åsa jouset / stråkinstrument Pentti Minja, Ranta Maarit, Rechardt Päivi, Kurkikangas Leila, Drosdek Ulrike kitara / gitarr Summanen Otso, Jämbäck Kari piano Ylivaara Esa, Malmelin Anne- Marie, Tikkala Kari, Kauppinen Kristian Rakentava palaute Konstruktiv bedömning

valtakunnallinen seminaaririksomfattande seminarium 29. – Espoon Leppävaarassa Musiikkiopisto Juvenalian tiloissa Sellossa ja Sellosalissa lisätietoja kevään 2015 aikana 29 – i Juvenalias utrymmen i Sello mer information senare under våren 2015 Rakentava palaute Konstruktiv bedömning

lisätietoja närmare uppgifter Musiikkiopisto Avonia Mikko Antikainen, Ilari Iivonen, Musikinstitutet Kungsvägen Patrik Smulter, Musiikkiopisto Juvenalia Matti Vänttinen, Rakentava palaute Konstruktiv bedömning