Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

OPETUSTIIMMI/UNDERVISNINGSTEAMET

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "OPETUSTIIMMI/UNDERVISNINGSTEAMET"— Esityksen transkriptio:

1 OPETUSTIIMMI/UNDERVISNINGSTEAMET
OPS 2016/LP 2016 LUKU 4.3 Oppimisympäristöt ja –mentelmät Kapitel 4.3 Lärmiljöer och arbetssätt

2 FLIPPED CLASSROOM

3 Flipped classroom Opi etsimällä tietoa opittavasta asiasta etukäteen
Tiedon käsittely monessa vaiheessa ja eri tavoilla Orientoituminen ja motivointi kognit. dilemman avulla Soveltuu erityisesti reaaliaineisiin, miksei kieliinkin Eleven lär sig genom att på förhand ta reda på om ämnet Kunskap behandlas i flera olika skeden och på flera olika sätt Orientering och motivering sker via ett kognitivt dilemma Passar speciellt bra för realämnen och varför inte för språk (Tar upp skillnaden mellan flipped classroom och flipped learning t.ex.) Li-Lo Söderholm 2015

4 Hur bestående inlärningen är
INDIVIDUELLTLÄRANDE Blooms taxonomi Hur bestående inlärningen är DJUPARE LÄRANDE 90% 75% 90% 20% 75% 50% 30%%%%% co Li-Lo Söderholm 2015 (efter P.Peura) YTLIGT LÄRANDE DJUPARE LÄRANDE 5% 50% 30% 20% YTLIGT LÄRANDE 5% co Li-Lo Söderholm 2015 (efter P.Peura)

5 YKSILöLLINEN OPPIMINEN

6 Opettajan uskallettava päästä irti perinteisestä auktoriteetistä
Vastuu oppijalla Ohjattu itsearvionti Käytössä Pääskytiellä kieltenopetuksessa, Tabletkoulu, vastaanotto innostunutta Palkitseva – prosentit tai seuraavalle tasolle eteneminen Ylöspäin erittäminen Mahdollisuus opettaa muita (ja syventää samalla omaa oppimista) Vuorovaikutus , ”kaksilo” (väh. 2 ihmistä) oppii paremmin kuin yksilö Suomen kuvalehti

7 ILMIÖPOHJAINEN OPPIMINEN
Katso seuraava kuva Laaja Tapahtuu monista näkökulmista OPS 2016 UUDISSANA Kehittää ajattelutaitoa Ankkuroitu opetus ”case” Pois pirstaletiedoista kokonaivaltaisuus tilalle Voi käyttää monia menetelmiä Monialaiset oppimiskokonaisuudet Ajatuskartta Projekti Yhteisöllinen Li-Lo Söderholm 2015

8 FENOMENBASERAT LÄRANDE
Se nästa bild Brett och vitt perspektiv LP 2016 Ny term Utvecklar förmågan att tänka Förankrad inlärning ”case” Pois pirstaletiedoista kokonaivaltaisuus tilalle Många metoder Mångvetenskapliga lärområden Mind map Projekt Collaborativ Li-Lo Söderholm 2015

9 MÅNGVETENSKAPLIGA LÄROMRÅDEN O HELHETSSKAPANDE UNDERVISNING
MÅL: Att förstå förhållandet mellan olika fenomen och på vilket sätt de är beroende av varandra Ger eleverna möjligheter att kombinera kunskaper och färdigheter från olika vetenskapsgrenar och att i växelverkan med andra strukturera dem till meningfulla helheter. Eleverna skall känna sig delaktiga i att bygga upp gemensam kunskap Stärker elevernas förmåga att uppfatta betydelsen av det de lär sig i skolan för det egna livet, den egna gruppen och i förlängningen för samhället och hela mänskligheten

10 MONIALAISET oppimiskokonaisuudet
TAVOITE: tehdä mahdolliseksi opiskeltavien asioiden välisten suhteiden ja keskinäisten riippuvuuksien ymmärtäminen Auttavat oppilaita yhdistämään eri tiedonalojen tietoja ja taitoja sekä jäsentämään niitä mielekkäiksi kokonaisuuksiksi vuorovaikutuksessa toisten kanssa Tuottavat kokemuksia osallistumisesta tiedon yhteisölliseen rakentamiseen. Auttavat oppilaat hahmottamaan koulussa opiskeltavien asioiden merkitystä oman elämän ja yhteisön sekä yhteiskunnan ja ihmiskunnan kannalta sekä saamaan aineksia maailmankuvansa laajentamiseen ja jäsentämiseen. Li-Lo Söderholm 2015

11 VERKTYG-METODER/TYÄKALUJA-MENETELMIÄ
KAHOOT SOCRATIVE GOOGLE CLASSROOM FRONTER 0365 – CLASSROOM NOTE QR-KOODIT (QR-KODER) Learning by reading Storyline Li-Lo Söderholm 2015


Lataa ppt "OPETUSTIIMMI/UNDERVISNINGSTEAMET"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google