Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi 2012. Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Maahanmuuttajien joustava perusopetus
Advertisements

Ykspihlajan koulu, Kokkola
TESOMAN KOULUN AE- LUOKKIEN INTEGRAATIOHANKE
vuosiluokat 7-9 rehtori Kimmo Kuusimäki apulaisrehtori Tuulia Suominen
Harvialan koulu ja päiväkoti
Toimintaohjeet opelle
Moku- hankkeesta resurssikeskukseen
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Lapsen, oppilaan ja opiskelijan parhaaksi – tuen turvaamisen haaste Hanketyöseminaari Kuusankoski-talo Irma Kärkkäinen, lukioiden erityisopettaja.
Yksilölliset opetussuunnitelmat
Erityisopetuksen järjestäminen Lempoisten koulussa
PERUS- JA ERITYISOPETUS
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
Paimion lukio, Heikki Turpeinen Ylioppilaskokeiden aikataulua syksy 2012 ja kevät 2013 Vanhempainilta ja infot Paimion lukiossa TERVETULOA.
Turun esi- ja perusopetuksessa
HOLLIHAAN KOULUN JOUSTO-OPETUS
Kiviniityn koulu Kelpo –hanke 2010 –  Kysely opettajille koulutustarpeista ja sen mukaisesti kohdennettu koulutuksia. Koulutuksia ollut omassa.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Erityinen tuki Tampereen perusopetuksessa- muuttunut lainsäädäntö muuttuvat tuen rakenteet Leena Salonen
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
KELPO-HANKE JOKILAAKSON KOULU.
Halkokarin ja Rytimäen koulut
OPS MH/IK
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
Hollihaan koulu Kokkola Kelpo-pilotointi Koulun taustaa Hollihaan koulussa toimii: Suomenkielinen perusopetus, esikoulu-6. lk. Ruotsinkielinen kielikylpyopetus,
Harvialan koulu ja päiväkoti
20h/vko Äidinkieltä 7h Matematiikka, luonnontieto, uskonto, musiikki, kuvataide, liikunta ja käsityö Pääasiassa oma opettaja Tavoitteet opetussuunnitelmassa.
ESIOPPILAASTA KOULULAISEKSI
Sähköisen oppimisen edelläkävijä | e-Opin oppimateriaalit Opettajan työtä helpottavat e-materiaalit.
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Kohdennetun tuen antaminen Torkinmäen koulu
Kohdennetun tuen antaminen Torkinmäen koulu
Matemaattisesti lahjakkaan oppilaan eriyttäminen alkuopetuksessa
OPO-hanke Hankeseminaari
VANTAAN TEHO-HANKKEET Kehittämistoiminnan tavoitteena on jalkauttaa uuden erityisopetuksen strategian (2007) linjauksia paikallisiin käytänteisiin. Strategiassa.
MITÄ TAPAHTUU 6. LUOKALLA? Tammikuu Helmikuu Maaliskuu Huhtikuu Toukokuu Kesäkuu Heinäkuu Elokuu Syyskuu Lokakuu Marraskuu Joulukuu Luokanopettajat täyttävät.
Koulutulokkaiden vanhempainaamu Keskiviikko klo 8.30 – 10 TERVETULOA!
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
Pilotointien esittely elokuu Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu iTEC - Designing.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
KOLMIPORTAINEN TUKI Yleinen tuki: Siirtyminen tuen portailla
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
KYRÖSKOSKEN KOULUN PIENLUOKKA
ALAKOULUN OSA-AIKAINEN ERITYISOPETUS
KIRKONKYLÄN KOULUN PIENLUOKAT
ERITYISLUOKKA 7 -9 H Tehtävä Yhteystiedot Miten Luokkaan siirtyminen
Oulunkylän ala-asteen koulu
KOTOUTTAMISPERHELUOKKA
OPPILAANOHJAUS YLÄKOULUSSA
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
ERITYISLUOKKA 7-9J Elokuu 2016 MIKSI Yhteystiedot MITEN OHJAUS
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
Ekaluokalle 2017.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Tämän hetkinen tilanne
Erityisopetuksen malli
Tulevien 7. luokkien vanhempainilta Etelä-Hervannan koulu
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
TERVETULOA TÖÖLÖN ALA-ASTEEN KOULUUN Vanhempaininfo ke 16. 5
Oppilaan siirtyminen toiseen kouluun eritysopetusperustein
Kokemuksia valmistavan inklusiivisesta mallista meidän koulussa
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tervetuloa Haukkavuoreen!
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esityksen transkriptio:

Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi 2012

Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat jousto-opetukseen, mikäli oppilaat hyötyvät siitä Luokanopettajat pitävät joustotuntien aikana omat luokkansa halutessaan Erityisopettajan ryhmä koostuu yleensä rinnakkaisluokkalaisista Erityisopettajan ryhmien koko pienentynyt

Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Osa jousto-tunneista vain yhdelle luokalle lukujärjestysteknisistä syistä Lukujärjestyksessä tilaa myös laaja-alaiselle erityisopetukselle 3h/vko Erityisopettaja pitää tukiopetustunteja max.4h/vko

Joustossa mukana: Koulumme 13 opettajaa oppilaineen Koulumme laaja-alainen erityisopettaja Koulumme erityisluokanopettajat

Kehittämistyön ajanjakso Aloitettiin syksyllä 2010 Arvioitu vuosittain; joulukuussa 2011 väliarviointi helmikuu 2012 veso jouston kehittäminen toukokuu 2012 veso jouston toteutuksen suunnittelu lv Kehitetty arviointien ja suunnitelmien avulla

Valtion tuen käyttö Opettajien koulutukseen Suunnitteluun Opetusvälineistöön

Kehittämistyön antia Ylemmillä luokilla a- ja b-ryhmät saavat omat joustotuntinsa äidinkieleen ja matematiikkaan Opettajalla aika paremmin opettamiseen, kun aikaa ei mene oppimateriaalin laadintaa edettäessä oppikirjojen mukaan tai erillisen yhteisen valmiin suunnitelman mukaisesti Mahdollisuus muodostaa pienempiä ryhmiä ja tarjota yksilöllisempää opetusta eritasoisille oppilaille

Kehittämistyön antia Erityisluokan oppilaille mahdollisuus osallistua yleisopetuksen ryhmään Yleisopetuksen oppilaille mahdollisuus osallistua pienryhmän oppitunneille Madaltaa kynnystä erityisluokkien ja yleisopetuksen luokkien välillä Nyt käytössä myös tukiopetustunteja

Kehittämistyön antia Toisto-opetukseen lisääntyminen sitä tarvitseville Eriyttävän opetuksen toteutuminen myös nopeasti eteneville oppilaille Jouston toteutus tukee tiimiopettajuutta ja rinnakkaisopettajuutta Koulutukset ovat vahvistaneet ja helpottaneet uusien käytänteiden käyttöönottoa

Haasteet Tuntien sijoittelu hankalaa lukujärjestysteknisesti Erityistarpeessa oleville oppilaille olisi syytä tarjota mahdollisuus oppia yksilöllisemmin vielä pienemmässä ryhmässä

Kehittämiskohteet Ylempien luokkien eritysopettajan antama pienryhmäopetuksen säilyttäminen Jousto-opetusta myös kielten opetukseen?