Onnistunut tapahtuma Miten teet tilaisuudestasi kiinnostavan? Vaikuttajan näkökulma – Antti Kaikkonen
KUTSU Selkeä, pääviesti heti esiin Lyhyt, tarvittaessa lisätietoja muualta Ulkoasu: kannattaa panostaa, krjoitusvirheet karkoittavat Ajoitus, ainakin kolme viikkoa ennen, mieluummin vielä aikaisemmin – myös ennakkokutsu hyvä käytäntö Muut faktat, kuten tieto mahdollisesta osallistumismaksusta V.P. ei aina toimi – soitto perään?
Tilaisuuden jälkeen kiitoslahja / materiaalipaketti kiitoskirje / sähköpostiviesti / joulukortti? mahdollistavat järjestäjätaholta vielä jonkun viestin osallistujille eivät välttämättömiä, mutta hyvä tapa / mahdollisuus
Ajoitus Selvitä niiden kutsuttavien kalenteria, joita erityisesti haluat paikalle (esimerkiksi eduskunnalla tietty viikkorytmi) Erityisesti johtotason tehtävissä olevilla usein tiukasti buukattu kalenteri – kutsut ajoissa – tilaisuuden kesto kompakti
Paikka mielellään helposti tavoitettavissa jos kyse esim. kahden päivän tapahtumasta, voi etäisempi sijainti olla hyväkin = porukka ei karkaa hyväksi tiedetty tai muuten kiinnostava paikka osoite selkeästi näkyviin (case Live Club Apollo)
Ohjelma Joku täky hyvä: mielenkiintoinen alustaja, esiintyjä, vieraileva artisti, bändi tms. Tarjoilut lisäävät houkuttelevuutta Jos asiaohjelmaa, huomioi ajankohtaisuus, jos mahdollista Nimekkäät esiintyjät yleensä lisäävät mielenkiintoa Myös järjestäjätaho(t) merkityksellinen Pitkät luennot eivät kaikkia kiinnosta Jätä aikaa myös vapaalle keskustelulle, ja ihmisten tapaamiselle
Esimerkkikutsuja