Ohjausta junioreille – tiedekunnan mentorointijärjestelmä Kalle Romanov, yliopistonlehtori TUKE, lääketieteellinen tiedekunta, HY
mentor opiskelijaopettaja Työelämä Lääket.tdk opinto-ohjelma Opetus- ja tutkimus- toiminta Opiskelu ja työelämä – lisää vuorovaikutusta
Mentoroinnin tavoitteet opiskelijan valmiuksien kehittäminen lääketieteen ammattilaisena toimimiseen osatavoitteet ovat yksilöllisiä – huomioidaan opiskelijan henkilökohtaiset tarpeet mentorointi on aktorin kehittymisprosessi – myös mentori voi oppia prosessin aikana uutta
Mentorointi opetusohjelmassa
Mentorointiprosessi Prosessin aloittaminen, käytännön asiat Prosessin päättäminen, raportointi mentorointiprosessi Tapaaminen Virikkeet / teemat Ammatillisuus Urasuunnittelu Henkilökohtaiset aiheet Tapaaminen Prosessin päättäminen, raportointi
Käytännön näkökohtia aktori ja mentori sopivat keskenään mentorointiprosessin käytännöistä ja etenemisestä prosessin kesto ja tapaamisten tiheys ovat tapauskohtaisia mentorointiprosessin kesto puolisen vuotta opiskelija laatii loppuraportin, jonka mentor hyväksyy
Mentorointiprosessi mentorointiprosessin käynnistymiseen käytetään WebMentor-järjestelmää järjestelmä mahdollistaa mentorin etsimisen mm. erikoisaloittain mentorointi tapahtuu kahdenkeskisen vuorovaikutuksen muodossa
Mentorit ja tiedekunta TUKE toimittaa ohjeita, tukimateriaalia ja järjestää perehdytystä TUKE ylläpitää WebMentor järjestelmää Mentori saa todistuksen osallistumisestaan toimintaan Mentoreita tarvitaan mukaan eri erikoisaloilta
Tervetuloa mentoriksi mentorointi.htm