Ohjausta junioreille – tiedekunnan mentorointijärjestelmä Kalle Romanov, yliopistonlehtori TUKE, lääketieteellinen tiedekunta, HY.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
Advertisements

2/2009 Nordic Database Apulaisopettajan etsiminen pohjoismaisen tietokannan kautta.
Yksilölliset opetussuunnitelmat
Hops Sibelius-Akatemiassa Hannele Ketomäki.
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
Juhani Pihkala 2005 Opiskelijoiden ohjaus- ja tukitoimien kehittäminen.
Kolme Puheenvuoroa OISista Miten OIS toteutui? Mirja Kontio OIS-ajattelun johdanto Integrointiesimerkkejä Savonia-amk Laura Ahonen ja Teemu Itkonen Rabitthinking.
OHJAAJATUUTOROINTI MATEMATIIKAN JA TILASTOTIETEEN LAITOS.
Mentorointi Leaders House Oy Jorma Tukia. Mentoroinnin muodot Tilannekohtainen – spontaaneja kohtaamisia/tapaamisia mentorin ja mentoroitavan va ̈ lilla.
LÄHIHOITAJAKOULUTUS tutkinnon laajuus 120 ov
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
LASTENSUOJELUN PERHEHOIDON MENTOROINTI
TERVETULOA!. Päivän teemat -Ohjauspalvelut Kareliassa -Karelian kuulumiset -Uudistunut korkeakoulujen yhteishaku -Karelian toimijat ja opiskelijakunta.
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
VAPAAEHTOISTEN TYÖNOHJAUS JA MENTOROINTI LAADUN VARMISTAJANA
HOPS eli Henkilökohtainen OPiskeluSuunnitelma
Womento Työuramentoroinnilla tuloksiin!
AMMATILLISEN OPETTAJANKOULUTUKSEN LÄHTÖKOHTIA
FUAS Kielet ja viestintä
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Ongelmaperustainen oppiminen
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
750696S Maisteriseminaari Laajuus 4 op / 107 h opiskelijan työtä
Mentorointi-prosessi / kokonaisuus
Alueellinen koulutustilaisuus Kuopiossa Kunnonpaikka,Vuorela Ulla Voutilainen.
Käki-projekti 2. opponointi Käki-projekti 2. Opponointi
Työpaikkakouluttajan ABC
Koulutuksen laadun kehittäminen
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Näkökulmia opintojen seurantaan biotieteissä Yliopistopedagogiikan yliopistonlehtori BioTDK Soila Judén-Tupakka.
Tutkinto- ja oikeusturva- johtosääntö - poimintoja Oodi-työn näkökulmasta Oodi-päivä
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Tutustumistreeni  Nimi, ammatti, mistä tulee,  tilaisuuden teemaan liittyvä ajatus  Mikä oli kauhein kouluruoka?  Kirja, jota parhaillaan luen  Lapsuuden.
Työpaikkakouluttajan ABC
Mentorointi.
Anne Haarala-Muhonen Anni Tuomela Olli Wikberg
Valtakunnallinen seminaari , Helsinki Insinöörikoulutuksen kehittäminen - Haasteet ja yrityselämä - Insinöörikoulutus ja opettajuus.
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
Tilannekatsaus / VIRTA-Opintotietopalvelu.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
KTEP001 Terveystieteiden asiantuntijuus I - fysioterapia Korniloff, Sjögren Syksy 2015.
Omnian oppisopimustoimisto. Oppisopimuskoulutus osana Suomen koulutusjärjestelmää Yliopisto Ammattikorkeakoulu Esi- ja perusopetus Lukio Erikoisammattitutkinnot.
Taitajasta mestariksi Taitajat framilla -seminaari Seinäjoki ke opetusneuvos Seija Rasku Skills Finland ry:n hallituksen puheenjohtaja.
Vauhdita valmistumistasi – valmennus Tampereella Aino-Maija Ahola & Katri Saarinen &
SYKSY 2016 Päivi Pakkanen.
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
MONIMUOTO-OPETUS P1 P2 P3 P4 Kehittyvä osaaja
BYOD Bring Your Own Device
MIKSI LUKIOON???.
Osaamisen näytön prosessi
Löytyykö yhteinen linja? Tarvitaanko?
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
Anni Vanhala Johtava sosiaalityöntekijä
Osaamisen näytön prosessi
OP2 4. JAKSO.
Kotiväenfoorumi Hellevi Lassila Koulutusjohtaja, vararehtori
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
MIKSI LUKIOON???.
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
VERME - VERTAISMENTOROINTI
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Aineistoja taloustiedon opetukseen Iina Lario Suomen Pankki
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
Esityksen transkriptio:

Ohjausta junioreille – tiedekunnan mentorointijärjestelmä Kalle Romanov, yliopistonlehtori TUKE, lääketieteellinen tiedekunta, HY

mentor opiskelijaopettaja Työelämä Lääket.tdk opinto-ohjelma Opetus- ja tutkimus- toiminta Opiskelu ja työelämä – lisää vuorovaikutusta

Mentoroinnin tavoitteet opiskelijan valmiuksien kehittäminen lääketieteen ammattilaisena toimimiseen osatavoitteet ovat yksilöllisiä – huomioidaan opiskelijan henkilökohtaiset tarpeet mentorointi on aktorin kehittymisprosessi – myös mentori voi oppia prosessin aikana uutta

Mentorointi opetusohjelmassa

Mentorointiprosessi Prosessin aloittaminen, käytännön asiat Prosessin päättäminen, raportointi mentorointiprosessi Tapaaminen Virikkeet / teemat Ammatillisuus Urasuunnittelu Henkilökohtaiset aiheet Tapaaminen Prosessin päättäminen, raportointi

Käytännön näkökohtia aktori ja mentori sopivat keskenään mentorointiprosessin käytännöistä ja etenemisestä prosessin kesto ja tapaamisten tiheys ovat tapauskohtaisia mentorointiprosessin kesto puolisen vuotta opiskelija laatii loppuraportin, jonka mentor hyväksyy

Mentorointiprosessi mentorointiprosessin käynnistymiseen käytetään WebMentor-järjestelmää järjestelmä mahdollistaa mentorin etsimisen mm. erikoisaloittain mentorointi tapahtuu kahdenkeskisen vuorovaikutuksen muodossa

Mentorit ja tiedekunta TUKE toimittaa ohjeita, tukimateriaalia ja järjestää perehdytystä TUKE ylläpitää WebMentor järjestelmää Mentori saa todistuksen osallistumisestaan toimintaan Mentoreita tarvitaan mukaan eri erikoisaloilta

Tervetuloa mentoriksi mentorointi.htm