AKTIIVINEN KOULUPÄIVÄ IDEAIMURI. Ideaimuri –työskentelyn teema: HYVÄ KOULUPÄIVÄ LUOSTARIVUOREN KOULUSSA JA MITEN VOIMME SITÄ EDISTÄÄ?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Advertisements

Satakunnan lapsi- ja nuorisopolitiikan foorumi
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
KiVa Koulu -ohjelma Kiusaamista ennaltaehkäisevä ja vähentävä toimenpideohjelma KiVa Koulu ei ole ohimenevä ”projekti”, vaan pysyvä toimintatapa kiusaamisen.
Puuttuminen perusopetuksen oppilaan tupakointiin.
PaLaVa-projekti Toimijoiden aloituspalaveri klo
FISH! Parantaa työmoraalia ja saa sinut rakastamaan työntekoa!
Toimintaohjeet opelle
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
SAFE AND ACTIVE SCHOOLDAY Well-Being Partnership Turun yhteistapaaminen Vanha Viinatehdas, kello 12-16
SAFE AND ACTIVE SCHOOL DAY Well-Being Partnership Turun yhteistapaaminen, , klo Cafe Tiljan, Åbo Svenska Teater
10 vinkkiä voimaantumiseen
Ronnie Djupsund Miten käy monialaisilta nuorten ohjaus- ja palveluverkostoilta rock’n roll.
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Arvot ja toimintakulttuuri: Opettajainkokouksen organisointi Turun normaalikoulu helmikuu 2014 paikka: Liedon VanhalinnaLiedon Vanhalinna.
T AMPEREEN YLIOPISTON NORMAALIKOULUN YHTEISTOIMINNALLINEN LIIKUNTAPÄIVÄ Vuosiluokat 1 - lukio.
SAFE AND ACTIVE SCHOOLDAY WellBeing Partnership
Viikko 50 (10. – ) Maanantai: (10.12.) - Tiistai: (11.12.) -Joulukonsertti salissa klo 18 Keskiviikko: (12.12.) -Rästikoe klo 8.00 lk C239 -Lucian.
”Niille, jotka olivat tätä kuulemassa, Jeesus esitti vielä vertauksen, koska hän oli jo lähellä Jerusalemia ja monet luulivat Jumalan valtakunnan ilmestyvän.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
AJATUSHAUTOMOILLA kohti yleiskokousta TOTEUTUSAIKA HELMI-HUHTIKUU 2013.
NAISEN ITSETUNTO.
Tampereen yhdistysrakenne hanke
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Via Vis – väkivaltatyöhankkeen vaikuttavuus asiakkaiden näkökulmasta "Mun stressihormonit on ainaki 90 pinnaa tullu alaspäin" Helena Parkkila, KM, tohtoriopiskelija.
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Toinen suomalais-venäläinen kulttuurifoorumi Novgorodissa 15. – Foorumi-päivän avausluento Ylijohtaja Kalevi Kivistö Suomen opetus-
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Fredin tarina. Nimeni on Fred ja olen 10-vuotias. Asun Kisumussa, Keniassa ja rakastan jalkapallon pelaamista!
Meidän koulu Keskustelua wilma-merkinnöistä, järjestyssäännöistä ja perusopetuslain muutoksesta.
Hollihaan koulu Kokkola Kelpo-pilotointi Koulun taustaa Hollihaan koulussa toimii: Suomenkielinen perusopetus, esikoulu-6. lk. Ruotsinkielinen kielikylpyopetus,
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
SAFE AND ACTIVE SCHOOLDAY WellBeing Partnership Ohjausryhmän kokous Budjetti ja raportointikatsaus Keskiviikko , kello Turun kaupungintalo,
Luku- ja tenttivihjeet 6 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
KIT -vastaavat KIT -toimintasuunnitelma 2015.
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Poimintoja Sanomalehti opetuksessa -kyselystä. Kartoitimme Sanomalehtien Liitossa opettajien kokemuksia sanomalehden opetuskäytöstä, Sanomalehtiviikosta.
Tehtävätunnit – miten korvata jälki-istunto kasvatuksella?
Viestintäsuunnitelma
Matkalippu tulevaisuuteen KAMPANJA HYVÄN KÄYTÖKSEN PUOLESTA Lauritsalan koulun yläkoululla 11.2 ja Lauritsalan Rotaryklubista; Harri Holm, Isto.
Aivomyrsky ja unelmien leikkipuisto
Rahoitus: ESR, Etelä-Suomen lääninhallitus Koulutuskeskus Salpaus – Tavoitteena on edistää nuorten työllistymistä vahvistamalla.
TUTL-sparrausprosessi syksy 2014
Lasten osallistaminen alakouluissa
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Toimintaohjeet opelle
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Hesan Nuorten Ääni Lapset ja nuoret kokevat Helsingin kaupunkina, jossa heitä kuullaan ja he voivat vaikuttaa itselleen tärkeisiin asioihin. Kaikissa helsinkiläisissä.
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
Toimi koulullasi vaikka näin Kerro muille hallituksen/valtuuston jäsenille kaupunkikokouksen valmisteluista eli käy saamasi materiaali läpi Yhteistyössä.
Koulutus 8.5. Liikuntasuositukset, -tutkimukset ja Liikkuva koulu
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
Pohjois-Suomen aluehallintoviraston Oppilaskuntapäivään
Vaalit
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Hyviä käytänteitä, joita teillä jo on - saa esitellä useammankin Suunnitelkaa jokin happening, jota ei ole ennen järjestetty.
Nokian kaupungin liikuntapalvelut
. Käytännön kokemuksia /
Oulun normaalikoulu 7-9 ja lukio
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Osallisuudesta Tanja Räty.
Esityksen transkriptio:

AKTIIVINEN KOULUPÄIVÄ IDEAIMURI

Ideaimuri –työskentelyn teema: HYVÄ KOULUPÄIVÄ LUOSTARIVUOREN KOULUSSA JA MITEN VOIMME SITÄ EDISTÄÄ?

⁺ Miettikää ja kirjoittakaa (+) osioon asioita, joita tulee mieleen liittyen ajatukseen: ”Laura / Lassi tunsi koulupäivän jälkeen olonsa iloiseksi ja pirteäksi. Hänellä oli hyvä olo. Minkälainen hänen koulupäivänsä oli ollut? Mitä koulupäivän aikana oli tapahtunut?

⁻ Miettikää ja kirjoittakaa (-) osioon asioita, joita tulee mieleen liittyen ajatukseen: ”Laura / Lassi tunsi koulupäivän jälkeen olonsa surulliseksi ja tylsäksi. Hänellä oli ikävä olo. Minkälainen hänen koulupäivänsä oli ollut? Mitä koulupäivän aikana oli tapahtunut?

⁼ Miettikää ja kirjoittakaa (=) osioon ideoita siitä, miten voimme saada aikaan hyvää oloa tuottavia asioita ja miten voimme estää ikävää oloa aiheuttavia asioita. Ideoita siitä mikä lisäisi kouluviihtyvyyttä.

? Miettikää ja kirjoittakaa (?) osioon ideoita siitä, mitä näistä asioista voitte tehdä itse ja mihin tarvitsette apua (välineitä, ohjausta,tarvikkeita jne.). Kirjoittakaa myös, mitä välineitä,tarvikkeita, ohjausta tms. tarvitsette.

MITÄ IDEOILLA OLI TARKOITUS TEHDÄ? Luokkien puheenjohtajat esittelevät ideat lyhyesti muiden luokkien puheenjohtajille yhteisessä tilaisuudessa. Tuleva oppilaskunta valitsee hankkeista yhden koulumme Nuorten Turku Foorumin hankkeeksi. Loput toteuttamiskelpoiset ideat toimitetaan SAFE and ACTIVE SCHOOLDAY- hankkeen koordinaattorille syyskuun 15. päivään 2011mennessä. Tämä on tärkeä, sillä SAS-hankkeen vuoden 2012 aktivointikampanja rakennetaan näiden ideoiden pohjalta.

MITEN TOTEUTUS KÄYTÄNNÖSSÄ MENI… Syksyn suunnittelupäivän yhteydessä hanke esiteltiin opettajakunnalle. Toivottiin jokaisen luokanvalvojan käsittelevät ideaimuria oman luokkansa kanssa. Vain muutamia ideoita saatiin oppilailta… Oppilaskunnan kaksi edustaa olivat kanssani Nuorten Turku Foorumin esittely tilaisuudessa, siellä he havaihtuivat.

Kutsuttiin luokkien puheenjohtajat uudestaan koolle, oppilaskunnan edustajat valtuuttivat heidät uudelleen pohtimaan ideoita koulun kehittämiseksi ja viihtyvyyden parantamiseksi. Oppilaskunta käsitteli luokkien puheenjohtajilta saamansa ideat.