Ryhmätehtävät 2.1 Korjattu Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
- kuraattori/opinto-ohjaaja/erityisopettaja suosittaa HOJKS- opiskelijoille, jotka ovat tippumassa tai tippuneet opiskeluryhmästä - puu- ja metallialan.
Advertisements

Pidä turvallisuusväli
Toimintaohjeet opelle
Yritysjohdon koulutuskeskus
Sanaston oppiminen Älä ota kesäsanaa!
Filosofian praktikum 2008 Mikä on elämän merkitys? Informaatioverkostojen koulutusohjelman filosofiankurssin kolmas praktikum-kokoontuminen.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Keskustelun vetäjä (Nimi) Esittäjä (Nimet) Johda ja palvele entisenä piirikuvernöörinä.
 kieli on paitsi suussa oleva lihas myös ihmisten puhuma, kirjoittama tai viittoma merkkijärjestelmä ◦ luonnolliset kielet ◦ keinotekoiset kielet (ohjelmointikielet,
TAUOLLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA
Ohjelmistotekniikka - Tenttiin valmistautumisesta Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Arviointi kuullun ymmärtämisen opetuksen tukena
Käsitteen didaktiikkaa
Käyttöohje: Kuinka lisätä käyttäjä ryhmääsi. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Mitä kieli on?.
Kimble- game Intensiivikurssi.
Tulos vs. Kassa / #1 MYYNTI
Elämänkatsomustiedon työtavoista Tarinan jatkaminen Eero Salmenkivi HY, opettajankoulutuslaitos.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Viittomakielinen novellikilpailu – Viittomakielen lautakunta VI valtakunnallinen viittomakieliseminaari Kotimaisten kielten.
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
VÄLIVUOSI.  Välivuosi voi osua omalle kohdalle joko suunnitellusti tai vahingossa, jos ei saakaan ensimmäisellä hakukerralla opiskelupaikkaa.  Välivuosi.
= olemusajattelu. Essentialismin mukaan kaikilla substansseilla on oma olemus jonka mukaan ne toimivat Kaikilla eliöillä ja elottomilla on oma päämääränsä.
2. a. Pareittain esittele kirjoittamasi esittelyteksti ja valitsemasi lehtijutut. 2. b. Tarkastelkaa yhdessä valitsemianne lehtijuttuja ja merkitkää juttuihin.
Ryhmätehtävät 2.2 Onnellinen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
PBL –case III Työskentelyn eteneminen (Pedagogisia näkökulmia tvt:n soveltamiseen)
Palautteen antaminen esityksen tavoitteen toteutuminen
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Kulttuurin ja taiteen välittyminen II Toiminnalliset ja osallistavat menetelmät museokasvatuksessa Sirpa Turpeinen 2008.
Filosofiaa lapsille, muita kuin Lipmanin lähestymistapoja Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
OPPILASHUOLLON ja OPPIMISEN KOULUNKÄYNNIN TUEN MUKAISET MUKAISET RYHMÄT PIHKAINMÄEN KOULUSSA LV Yhteisöllinen oppilashuoltoryhmä Yksilökohtainen.
Kummitoiminnan arviointikysely Kummitoiminta - Marraskuu 2012, edellinen maaliskuu osastoa eli 39 % vastasi kyselyyn kokonaisvastaajamäärän.
Toimintaohjeet opelle
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Opetussuunnitelma/OPS
CS30A Case Course in Strategy consulting Kurssin opettaja  Professori, Tuomo Kässi Vastaanottoaika to 15:00 – 16:00  Tutkijatohtori,
Tiivistelmä ja kypsyysnäyte
Luku- ja tenttivihjeet 6 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Tiedonhaku Tiedonhaun käsite ja menetelmät 2. Ryhmätyö 2 ● Muodostetaan 4 henkilön ryhmät ● Keskustelkaa millä tavoilla käytätte internetiä ‒ selailua.
Palaute Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos. Palaute oppimisessa Palaute on välttämätön osa opetustapahtumaa (opetus–opiskelu–oppimis –prosessia).
Vinkkejä pulmatilanteisiin (1/2)
Kesäharjoittelu mitä ja miksi
II Luonnonuskonnot Pyhä, mana ja tabu
ERITYISTAIDEKASVATUS
Arviointi ja vaikuttavuus
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Väittelyharjoitus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Esitelmäohjeet Suunnittelu, jännityksen poisto, esitystekniikka ja puhetekniikkaharjoituksia.
Luo luottamusta Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ilmoittautuminen kevään 2017 kirjoituksiin, info
Filosofiaa lapsille, muita kuin Lipmanin lähestymistapoja
Novellin käsittelyä ryhmissä
Valintakoe O-ERKO
Yhteistoiminnallinen kokous
Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Trailereita imoviella
AIHE: IKÄLUOKKA: HARJOITELTAVA AVAINASIA: HARJOITUKSEN ORGANISOINTI
EDUSKUNNAN TEHTÄVÄT.
Tehtävä 7.2: SmartArtin animointi
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Tervetuloa ilmastoneuvotteluihin!
Paremmat eväät työnhakuun – ohjauksen sähköiset käytänteet
TERVETULOA ILMASTO- NEUVOTTELUIHIN! Istu oman delegaatiosi pöytään.
Auttava keskustelu
Esityksen transkriptio:

Ryhmätehtävät 2.1 Korjattu Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos

Tehtävä Keskustelkaa 5 – 6 hengen ryhmässä käsitteestä luonnollinen. Saatte lisää ohjeita keskustelun edetessä.

Menetelmä Jakautukaa 5-6 hengen ryhmiin. Valitkaa puheenjohtaja, joka toimii myös ajanottajana, henkilö vaihtuu useamman kerran harjoituksen aikana. Valitkaa kirjuri, kirjurin ei tarvitse toimia pj:na/ajanottajana, mutta hän on mukana keskustelussa. Olkaa valmiit aloittamaan keskustelu annetuin ohjein. Ohjeita tulee vähitellen lisää.

Ohjeet 1. Ohje: kunkin puheenvuoron tulee olla lyhyt (max enintään n. 20 sekuntia) eikä sama henkilö saa käyttää kahta peräkkäistä puheenvuoroa Aihe luonnollisen eri merkitykset 2. Ohjeet: i. Vaihtakaa ajanottajaa/puheenjohtajaa. ii. Joka puheenvuoro edelleen max n. 20 sekuntia iii. Joka puheenvuoron jälkeen tauko, vähintään 4 sekuntia. Määritelkää vähintään yksi sanan luonnollinen merkitys ja sen vastakohta. Voitte jatkaa toisen merkityksen etsimistä, jos aikaa jää.

Ohjeet (jatkoa) 3. Ohjeet: i. Vaihtakaa ajanottajaa ii. Puheenvuorot max 20 sekuntia iii. Joka puheenvuoron jälkeen tauko, väh. 4 sek. iv. Joka puheenvuoro alkaa lyhyellä referaatilla edellisestä puheenvuorosta. Määritelkää vähintään kaksi sanan luonnollinen merkitystä lisää ja sen vastakohta. Nyt pitää siis olla yhteensä vähintään kolme merkitystä ja niiden vastakohdat. Jos aikaa jää voitte alkaa hakea lisää merkityksiä.

Ohjeet (jatkoa) 4. Ohjeet: i. Vaihtakaa ajanottajaa ii. Puheenvuorot max 20 sekuntia iii. Joka puheenvuoron jälkeen tauko, väh. 4 sek. iv. Joka puheenvuoro alkaa lyhyellä referaatilla edellisestä puheenvuorosta (kesto 5 min) v. Oman puheenvuoron jälkeen saa uuden puheenvuoron vasta, kun kaikki muut ovat käyttäneet puheenvuoron. Tällaisen täyden kierroksen jälkeen ajanottaja aina vaihtuu. Keskustelkaa vaikeuksista, joita syntyy, jos löytämienne sanan ”luonnollinen” merkitykset menevät sekaisin. Voitte myös hakea sanalle uusia merkityksiä, jos aikaa jää.

Purku Miten keskustelu sujui muunnellulla nelivaiheisen raketin menetelmällä? Mitä eri merkityksiä on sanalla "luonnollinen" ja millaisia vastakohtia sillä on?